Onko teillä itkuherkkiä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirpiz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä on yksi. 11-vuotias poika, itkee herkästi jos häviää peleissä, pettyy tai suuttuu ja jos on vaikka surullinen elokuva, äitiinsä tullut siis. :D Hankalan tilanteesta tekee se että mies ei ymmärrä tälläistä ollenkaan. :(

Itse olen sitten pojalle puhunut usein että ei kaikesta tarvitse alkaa itkemään ja jos siltä tuntuu niin tulee sit minun luokse puhumaan pahasta olostaan.

10v esikoispoika. se saattaa alkaa itkeä ihan siitä jos hoputan jossain asiassa, se ei kestä sellaista. ja se se paha on jos syytän häntä jostain, tyyliin miksi ärsytät tahallasi pikkuveljeäsi, niin siitä nousee kamala itku ja huuto että äiti on ilkeä ja ei välitä hänestä. on aina ollut herkkis poika.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
10v esikoispoika. se saattaa alkaa itkeä ihan siitä jos hoputan jossain asiassa, se ei kestä sellaista. ja se se paha on jos syytän häntä jostain, tyyliin miksi ärsytät tahallasi pikkuveljeäsi, niin siitä nousee kamala itku ja huuto että äiti on ilkeä ja ei välitä hänestä. on aina ollut herkkis poika.

epäonnistumiset koulussa ja harrastuksissa saavat hänet myös itkemään. kokee olevansa huono ja tyhmä. sillä on tosi huono itseluottamus... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Juttelemallako ootte sit vaan koittaneet rohkaista lasta?

Itse en ainakaan ole kauheasti muita keinoja keksinyt. Yritän vaan painottaa sitä että kaikesta ei tarvitse loukkaantua, olen myös yrittänyt kehua lasta ja painottaa sitä että ei kaikkien tarvitse olla yhtä hyviä kaikessa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Pirpiz:
Juttelemallako ootte sit vaan koittaneet rohkaista lasta?

Itse en ainakaan ole kauheasti muita keinoja keksinyt. Yritän vaan painottaa sitä että kaikesta ei tarvitse loukkaantua, olen myös yrittänyt kehua lasta ja painottaa sitä että ei kaikkien tarvitse olla yhtä hyviä kaikessa.

No eipä sitä kai muuta voi. Periytyvää tuo herkkyys ainakin on, pitää vaan toivoa ettei joudu kiusatuksi niinko äiteensä aikoinaan..

Yhteistyössä