Onko teillä kavereita, joille ette halua kertoa, jos olette hankkineet jotai, koska hekin hankkivat heti saman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Mulla on kaveri, jolle en viitsi kertoa, jos jotain hankin, koska hän heti on hankkimassa heille saman. Mä oon miettinyt tässä mistä se johtuu. Mitä väliä sillä on, jos he hankkivat saman heti miedän perään? Ei mitään väliä? Miksi se mua sitten vain ärsyttää ja monesti häpeän kauheasti sitä, että olen jotain ostanut :/

No mua harmitti kauheasti kun joskus otin napakorun, senhän sitten otti heti myös silloisen poikaystävän pikkusisko ja isosisko, äitin meinas!
Vähän olin raivoissani, kun eivät asiaa ikinä maininneet, kun vasta sitten kun itse olin ottanut.

Miehen työpaikalla on tollanen aaltoliike käynnissä koko ajan. Jos joku ostaa jotain niin kohta muitakin perässä. Esimerkkinä nyt auton vaihto tai moottoripyörän osto....

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Miehen työpaikalla on tollanen aaltoliike käynnissä koko ajan. Jos joku ostaa jotain niin kohta muitakin perässä. Esimerkkinä nyt auton vaihto tai moottoripyörän osto....

Toisaalta joskus itsellekin tulee esim autokuume, kun joku toinenkin on sellaisen hankkunut, joten eihän se mitään tavatonta ole, mutta silloin mulla alkaa ärsyttää kun pitää joka ikinen pikkutavarakin saada itselle, jos toinenkin hankkii.

Kerran otti päähän, kun ostin Sotkasta sellaisen halpishyllyn (muuhun ei opiskelijana ollut varaa) ja sitten silloisen poikaystävän äiti osti samanlaisen, samoin poikaystävän veli vaimokkeineen :o

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
No mulle on ihan sama vaikka ostaisivat kaikki samat tavarat kuin meillä. Sehän todistaisi vain sitä, että mulla olis hyvä maku :D

Sitä mäkin ihmettelen, että mikä siinä mua ärsyttää, koska toisaaltahan se on vain merkki hyvästä mausta

=)

No ei, tuota ongelmaa tais olla sillon ylä- ja ala-asteella =)

Jos hankin jotain kätsyä tavaraa, niin toki mainostan kaverille. Tai jos kaveri hankkii hienot verhot, niin saatan ihan hyvin hankkia samantapaiset..yleensä kyllä eri tyyliä. Onhan siinä sekin ,että kavereiden kans ollaan yleensä vähän saman makuisia..siis ei välttämättä, mutta mulla natsaa useamman kans sisustusmaku esimerkiksi. Sitten vinkkaillaan toisillemme kaikkea.

Eri asia on sellanen just, että "inhoan lävistyksiä" ja ku toinen ottaa jonku, niin toinen on saman tien ottamassa. Mutta se lähinnä huvittaa..ehkä tuo kuuluu enemmän tuonne teini-ikään. Sitten on tietysti se peniskateus ja naapurikateus, eli ku toinen ostaa auton niin pitää toistenki uus hankkia..mut sekään ei oo yhtään sen fiksumpaa, samaan luokkaan menee.

Eli on ja ei. Ei siinä mielessä, mitä ap meinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja KUlli:
Huijaa tuttavasi ostamaan jotain rumaa ja kallista. Mikäs olisikaan parempaa viihdettä. :D

Hyvä idea, mutta pitäisiköhän mulla pokka kun kertoisin meidän ostaneen jotain mitä ei oikeasti olla ostettu
:/

Ei mitään liian kallista, johon heillä ei ole varaa, mutta joku älytön tyyliin popcornikone :kieh: Mikäköhän olisi tarpeesi älytön?

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä x3:
Ei. Musta on vaan kivaa jakaa kavereiden kanssa joku hyvä löytö, niin hekin saattavat saada sen :)

Peesi, yläasteikäisenä muakin joskus harmitti kun joku osti jotain heti perässä, mutta ei kyllä enää... ja maailma on täynnä tavaroita että tuskin kovin usein kyse on apinoimisesti vaan muutkin sattuu tykkäämään samois jutuista kun ite.