Onko teillä kummilapsia kehitysmaissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huspati Huta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huspati Huta

Aktiivinen jäsen
21.07.2006
28 140
15
36
Oletteko kirjoittaneet lapselle kirjeitä? Haluatteko kertoa minkätyyppisiä asioita kerrotte itsestänne?

Minulla on tuore kummius, enkä ole vielä kirjoittanut lapselle, olen itse saanut yhden kirjeen, jossa kerrotaan lapsesta ja oletan, että mukana ollut piirustus oli hänen piirtämänsä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei ole, mutta tädilläni on. Käsittääkseni hän on kertonut kummilapselleen omista lapsistaan ja lemmikistään, sekä mitä työtä tekee.

Sain kummijuttuun lähtiessäni järjestöltä kirjeen, jossa annettiin neuvoja mitä kertoa itsestään, mutta en oikein tuntenut niitä luonteviksi. Minulla ei esimerkiksi ole olemassa viimeaikaista kuvaa itsestäni, mutta voisin kyllä hommata sellaisen, jos lapsesta olisi kiva tietää miltä minä näytän. Mietin semmoista, että kun itse tykkään laittaa paljon kortteja reissuista, se ei varmaan sovi sille kummilapselle, ei liene tarpeen korostaa sitä, että matkustelen... No, tärkeintä, että huolehdin siitä maksamisesta :)

Kai se persoonallinen ote on tärkeintä. Eihän lapsi voi edes tietää, puhutko totta. Voit kirjoittaa, että tykkäät kasvattaa orkideoita ja että sinulla on kaksi kissaa ja olet töissä sairaanhoitajana. Anna jotain tavoiteltavaa, jotain, joka auttaa jaksamaan koulussa ja muutenkin. Niin, en siis ole mikään valehtelun suuri ystävä, mutta minusta feikkikirjekin on parempi kuin ei kirjettä. Tykkäät juoda aamulla kahvia ja lukea vapaa-aikanasi runoja. Ihan mitä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kai se persoonallinen ote on tärkeintä. Eihän lapsi voi edes tietää, puhutko totta. Voit kirjoittaa, että tykkäät kasvattaa orkideoita ja että sinulla on kaksi kissaa ja olet töissä sairaanhoitajana. Anna jotain tavoiteltavaa, jotain, joka auttaa jaksamaan koulussa ja muutenkin. Niin, en siis ole mikään valehtelun suuri ystävä, mutta minusta feikkikirjekin on parempi kuin ei kirjettä. Tykkäät juoda aamulla kahvia ja lukea vapaa-aikanasi runoja. Ihan mitä tahansa.

Kiitos neuvosta, huomenna otan ja kirjoitan kirjeen, ihan totuudenmukaisen :) Aina voin miettiä sellaisia asioita, joilla en hiero mitään kenenkään naamaan, mutta voin jotain antaa itsestäni :)

Minulla on kummilapsi Ugandasta. 8-vuotias poika. Onhan se aluksi vähän vaikeaa miettiä mitä kirjoittaisi, mutta tärkeintä varmaan että jotain kirjoittaa. Ajattelin sitä liian vaikeasti alussa, mutta nyt muutaman kirjeen jälkeen on jo helpompi kirjoitella ihan niitä näitä. Vähän Suomesta ja kesästä täällä jne. Perheestä ja mistä itse tykkää.
Sain ekan kerran tässä kesällä "kunnon" kirjeen jossa lopuksi oli maininta että "toivon kuulevani sinusta pian" ja se oli jotenkin niin koskettavaa :) Silloin tajusi, että se on hänelle tosi tärkeää saada sitä postia. Joka kerta olen laittanut pakettiin muutakin mutta tärkeintä on varmasti se, että joku oikeesti jossain kaukana muistaa ja haluaa kuulla kuulumisia.
Mullakaan ei ollut juuri tämänhetkistä valokuvaa, joten laitoin sitten vähän vanhemman että näkee edes vähän millaisia ihmisiä kummiuden takana on.

Mistäpäin sun kummilapsi on?

alkuun kirjoitimme 2 kirjettä vuodessa+ lähetimme pientä muistoa, lahjaa, kuvia jne.
Valitettavasti se on jäänyt, osin sen takia, että kummilapsi ei ollut kovin innokas kirjoittelemaan takaisin ja osin sen takia, että meillä on ollut paljon vastoinkäymisiä perheessä. Jouluksi ajattelimme kyllä viimeistään jotain pientä kirjettä+lahjaa laittaa taas.
T. kummina 4vuotta

Mitä kautta teillä on kummilapsia?
Mulla World Visionin ja siellä luvataan että jokaiseen kirjeeseen vastataan. Kun itse kummilapsi ei vielä osaa kirjoittaa eikä edes englantia, joku muu kirjoittaa hänen puolestaan, joko työntekijä tai muu osaava. Mutta jokaiseen kirjeeseen siis on vastaus luvattu ja se on pitänyt paikkansa. Siksi vähän ihmettelen, että miten kummilapsi ei muka ole innokas kirjoittamaan?

olen ollut vähän aikaan vasta kummina joten olen saanut vain kummikansion jossa
oli lapsen kuva ja muuta tietoa sitten kun rupean kirjoittelemaan niin kerron ainakin suomesta ja ehkä vähän jotain mistä itse pidin pienenä ja lähettelen joskus kortteja

Hölmöläisinä näköjään riittää. Ei niitä siellä kiinnosta pätkääkään, mitä te kirjoitatte tai jätätte kirjoittamatta. Ainoastaan rahatukko kiinnostaa. Yhden lapsen kuvalla voi olla vaikka tuhansia kummeja ja te idiootit luulette rahoittavanne jonkun lapsen elämää.

En ole näihin kusetuksiin langennut.

Hölmöläisinä näköjään riittää. Ei niitä siellä kiinnosta pätkääkään, mitä te kirjoitatte tai jätätte kirjoittamatta. Ainoastaan rahatukko kiinnostaa. Yhden lapsen kuvalla voi olla vaikka tuhansia kummeja ja te idiootit luulette rahoittavanne jonkun lapsen elämää.

En ole näihin kusetuksiin langennut.
Onko sulla huono olla ittes kanssa, kun olet niin epäileväinen? Mulle tämä kertoo sinusta hyvin paljon!

Yhteistyössä