Onko teillä lasten pakko MAISTAA ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei ole pakko maistaa. Uudet ja oudot ruoka-aineet olen tarjonnut aina erikseen. Saa maistaa, jos haluaa. Lapseni ovat lähestulkoon kaikkiruokaisia.

Jos meillä olis tää linja söis lapsi pelkkää leipää ruoalla.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Jos ruoka ei maistu, olkoon syömättä.

Antaisitko ilman ruoan maistamista aterialla leipää, tms. muuta syötävää?

Jos tekis noin menis leipää just ylettömästi, tai kävis närppimässä jääkaapilta sitä ja tätä tai vetäisi iltapalaa tupla-annoksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos meillä olis tää linja söis lapsi pelkkää leipää ruoalla.
Tässä on mun joskus aiemmin kirjoittama lista keinoista, jolla olen saanut omat lapseni kaikkiruokaisiksi:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1572863,25

Leipä ei ole ollut meillä vaihtoehto ruualle, joten tuota ongelmaa ei ole ollut.

Hyviä vinkkejä! Kiitos! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos näistä vinkeistä :)
Ollos hyvä vaan :) Itse kuulun niihin lapsiin - kuten 60-luvulla oli vielä tapana - jotka pakotettiin oksennusta vastaan taistellessakin maistamaan kaikkea ja syömään lautanen tyhjäksi. Olen nyt 48 v ja vieläkin puistattaa muistot pakkosyömisestä :x Joten jo varmaan silloin itkien ruokaa niellessäni jo vannoin, että omia lapsiani en pakota syömään. Enkä ole pakottanut.

on ja monet ruoat joille ennen irvistelty uppoaa hyvin nykyään. esim. tomaatti, tonnikala, uunikala yms. tosin lapset vasta 5v, 2v
nyt kinataan enempi kukkakaalista ja porkkanasta.

meillä ollut aina sääntönä että yksi maistamis kerta/ruokailu (niin että jompikumpi vanhemmista näkee maistamisen) riittää. jos koko ruoka on yök ja ei suostu syömään se yksi maistamis kerta ja ruokaa tulee sittenvasta seuraavalla ruokailulla välissä ei närvetä.

Mulla ap on samanlainen 12v poika. Ei suostu edes maistamaan... Salaatilla ja leivällä elää+muutama ruoka joka kelpaa. On ollu aina huono syömään tai 2 vuotiaaksi söi melkein mitä vaan, mutta sitten pikkuhiljaa alko karsimaan ja nyt aivan minimissään nuo ruuat mitkä menee...

En usko että meillä pakotettaisiin maistamaan. Itse olen ollut aina hyväruokainen ja tykännyt suurimmasta osasta ruokia. Sitten on ollut pari juttua, joista on tullut huono olo. Ja noita on päiväkodissa/koulussa pakotettu "maistamaan" joka helvetin kerta. Ei ne muista että viimeksi pari kuukautta sitten maistettiin ja oksennus meinasi tulla silloinkin. Itse en voinut ymmärtää sitä kohtelua mitä sain, koska en todellakaan ollut nirso ja aina valmis syömään enemmän salaattia/leipää ettei jää nälkäiseksi.

En syö vieläkään noita ruokia (riisipuuro ja pinaattikeitto), luultavasti johtuen enemmän noista traumoista kuin itse ruuasta. Mutta niin ne vaan ei mene, riisipuuro varsinkaan. Jonkunlaista jokseenkin syötävää pinaattikeittoversiota olen joskus onnistunut maistamaan.

Yhteistyössä