Onko teillä muilla ala-asteikäisiä poikia jotka on vain harvoin kavereiden kanssa koulun jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitte

Vieras
Meillä tokaluokkalainen poika jolla on koulussa kavereita mutta koulun jälkeen se ei juuri koskaan suostu menemään kaverin luokse tai ottamaan meille kaveria vaikka kaverit kovasti pyytävät. Poikaa ei kiusata että se ei ole syynä tähän. Sanoo aina että hän haluaa koulun jälkeen olla rauhassa ja lukea, kirjoittaa yms. Hoitaa myös paljon pientä veljeään.

Oon vaan miettinyt että onko tuo ihan "normaalia", tarkoitan että onko normaalia väsyä koulusta niin paljon ettei jaksa seurustella kenenkään kaverin kanssa sen jälkeen, vai onko se vaan luonteenpiirre, siis ettei kaipaa sillai seuraa. Koskaan poika ei oo valittanu kaverinpuutetta ja tosi tosi harvoin oma-aloitteisesti kysyy kaveria leikkimään.

Poikaa on kaverit paljon kyselleet, aluksi monta kertaa päivässä käytiin ovella ja soiteltiin mutta se on nyt harventunut paljonkin ja ihan ymmärrettävästä syystä - miksi kysyä leikkimään kaveria joka sanoo ei yhdeksän kertaa kymmenestä. Mä oon joskus melkeinpä painostanu poikaa että nyt sanot kyllä ja menet ulos kaverin kanssa/otat sen meille leikkimään, mutta ehkä olen tehnyt väärin. Jos poika on tyytyväinen tilanteeseensa niin ilmeisesti pitäis vaan antaa olla ja antaa pojan olla omassa rauhassaan joka päivä koulun jälkeen? Poika on siis kova lukemaan ja kirjoittamaan, piirtää sarjakuvia yms.

Onko teillä kokemusta asiastsa? miten usein teidän koululaiset on kavereiten kanssa?

Meillä saman ikäinen poika ja välillä oli aika paljon yksin kotona iltapäivisin eikä illallakaan lähenyt ulos tms. Juttelin sitten asiasta kun poika valitti ettei ole kavereita ja sanoin että kannattaa vaan mennä ulos iltapäivällä ja illalla, niin sitten on kavereita ja nyt onkin aika usein ollu kavereiden kanssa ulkona tai kaverin luona.

Voihan olla, että talvi vaikuttaa asiaan ja kun kevät ja kesä tulee, niin sitten asia on ihan toisin päin eikä lapsia meinää saada sisälle ja kotiin ollenkaan. Pääasia, että lapsi on tyytyväinen oloonsa.

Meillä saman ikäinen poika ja välillä oli aika paljon yksin kotona iltapäivisin eikä illallakaan lähenyt ulos tms. Juttelin sitten asiasta kun poika valitti ettei ole kavereita ja sanoin että kannattaa vaan mennä ulos iltapäivällä ja illalla, niin sitten on kavereita ja nyt onkin aika usein ollu kavereiden kanssa ulkona tai kaverin luona.

Voihan olla, että talvi vaikuttaa asiaan ja kun kevät ja kesä tulee, niin sitten asia on ihan toisin päin eikä lapsia meinää saada sisälle ja kotiin ollenkaan. Pääasia, että lapsi on tyytyväinen oloonsa.

Joo no meillä poika ei oo koskaan valittanu kaverin puutetta. On tyytyväinen oloonsa tälläisenään. Kesällä voi olla että enempi on kavereita kyllä.

Yhteistyössä