Onko teillä muilla yhtä ihana/kohtelias anoppi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miniä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miniä"

Vieras
Minulla on laktoosi-intoleranssa ja anoppi tietää sen varsin hyuvin, mutta jos kutsuu meidät syömään tai kesällä tarjoaa vaikka jäätelöä niin kaikki on normaaleista maitotuotteista ja sitten ihmettelyä miksi en niitä syö...
Miehen veli asuu useamman sadan kilometrin päässä, heille leipoo joulun alla piparit, taatelikakut yms. ja lähettää postissa, mitä meille? Ei mitään.
Kun miehen veli tulee lomalla tänne niin hänen ei tarvitse tehä mitään, onhan hän sentään lomalla, kun taas minun miestä ruikutetaan koko ajan mökille tekämään varastoa, halkoja, tai korjaamaan autoa tms., ihan sama oliko lomalla tai ei.
Miehen veljen lapset saavat olla lomillaan useamman viikon anopilla hoidossa, mutta jos me tarvitaan hoitoapua niin anopilla on aina jokin meno, ja valitus siitä ettei saa tehdä mitään omia suunnitelmia kun aina pitää meidän lapsia hoitaa.
Voisin jatkaa tätä vaikka kuinka paljon mutta en jaksa.

Harmi :( Mulla ei onneksi tuommoista anoppia ole, mutta jos sattuis olemaan niin sais pitää jäätelönsä. Mä antaisin vaan olla enkä pyytelis lapsenlikaksi enää.

Olen oikeasti jopa harkinnut muuttoa muualle ettei tarvisi anoppia juuri nähdä mutta kun minunkin suku ja työ on täällä niin en siksi haluaisi lähteä... Olen niin vähän kuin mahdollista tekemisissä anoppini kanssa mutta välillä on pakko, valitettavasti.

Niin se vaan menee. Tasan ei mene nallekarkit edes perheen sisäisesti. : /
Anoppisi tuskin edes huomaa käytöksestään mitään erityisempiä, hän vaan pitää toisista lapsista ja lapsenlapsistaan enemmän, ei välttämättä tiedosta sitä.

minä odottelen mielnkiinnolla tulevaa viikonloppua, meidät on kutsuttu syömään anopille, onkohan minun ruoka-aine rajoiteesuus huomioitu. En ole siintä kovasti ääntä pitänyt, mutta hänen pitäisi se tietää...
En kuitenkaan oleta hänen huomioivan sitä, kotimatka on lyhyt, joten kestän nälkäisenä sen.
En kuitenkaan aio kiittää ja kehua ruokia mitä en voi syödä.
Minusta on kuitenkin kiva kun hän kutsuu syömään koko perheen, vaikka en söisikään, saanpa tekosyyn hakea itselleni jotain mieluista ruokaa.....

[QUOTE="miniä";22561087]Minulla on laktoosi-intoleranssa ja anoppi tietää sen varsin hyuvin, mutta jos kutsuu meidät syömään tai kesällä tarjoaa vaikka jäätelöä niin kaikki on normaaleista maitotuotteista[/QUOTE]

mun äitillä on laktoosi-intoleranssi ja mä tarjoan myös tavallisesta maidosta tehtyjä tuotteita. se johtuu ihan siitä et mun äiti on niiiiin allerginen, paitsi jos se haluaa jotain herkkuja jotka on tehty tav. maidosta. joskus tein sille erikseen, esim ristiäisiin, mutta lopetin kun se salaa kuitenkin otti tavallista (siis kun luuli ettei kukaan näe otti ja söi esim keittiössä...). eli mä en pisä äitini "laktoosi-intoleranssia" mitenkään noteeraamisen arvoisena asiana

[QUOTE="vieras";22561260]Oletko kokeillut laktaasientsyymikapseleita?

Oriola[/QUOTE]

Tähän on pakko kommentoida, ettei nekään kaikilla auta. Mulla on ko. vaiva sen verran paha, että ainoastaan vähälaktoosisia tuotteita voin käyttään niiden pillereiden kanssa ja silti voi tulla vähän oireita. Normaalia jäätelöä en voisi ikinä ottaa, vaikka söisin pillereitä siihen lisäksi. Ja olen myös törmännyt anoppini taholta siihen, että mulle sopivaa ruokaa ei ole tarjolla. Joskus, kuten viimeksi, oli mua varten hankittu oikeen sitä laktoositonta maitojuomaa, mitä oli käytetty ruuanvalmistuksessa ja toisinaan joudun toteamaan, että joo kiitti mä jätän tän ruuan nyt ottamatta. Että ota siitä nyt sit selvää.

[QUOTE="miniä";22561238]minä odottelen mielnkiinnolla tulevaa viikonloppua, meidät on kutsuttu syömään anopille, onkohan minun ruoka-aine rajoiteesuus huomioitu. En ole siintä kovasti ääntä pitänyt, mutta hänen pitäisi se tietää...
En kuitenkaan oleta hänen huomioivan sitä, kotimatka on lyhyt, joten kestän nälkäisenä sen.
En kuitenkaan aio kiittää ja kehua ruokia mitä en voi syödä.
Minusta on kuitenkin kiva kun hän kutsuu syömään koko perheen, vaikka en söisikään, saanpa tekosyyn hakea itselleni jotain mieluista ruokaa.....[/QUOTE]

Hei, huomasin vasta että olin käyttänyt samaa nimeä kuin tekstin aloittaja, Anteeksi.
Minä siis kirjoitin tämän tekstin, ei ketjun aloittaja.

Tuli mieleen tuosta aloituksesta, että ehkä anoppisi ajattelee, että sinä olet niin hyvä leipomaan ettei teille tarvitse tehdä taatelikakkuja ja pipareita..? Tai ehkä hän ei uskalla niitä teille antaa, jos pelkää, että sinä tyrmäät ne tai et osaa arvostaa niitä?

Yhteistyössä