Onko teillä olohuoneessa kaikki huonekalut samaa sävyä / sarjaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Meillä tällä hetkellä iloinen sekamelska kaikkea mahdollista. Uusi tv-taso ja sohvapöytä pitäisi saada, mutta miten hankalaa voikaan olla löytää mieleisiä :/ Yhdessä sarjassa olisi tosi kiva sohvapöytä, mutta se tv-taso ei miellytä. Ja sitten kun ei löydy samaa sävyä, jos ottaa eri sarjaa. Alkaa hermot mennä tähän etsimiseen |O

mun mielestä on hieman tylsää jos kaikki on samaa sävyä tai/ja sarjaa. kivemman näköistä kun yhdistelee toisiinsa sopivia värejä ja tyylejä :D mutta ei ole meidänkään yhdistetty olohuone/keittiö vielä mieleiseni =) pikkuhiljaa tehdään uusia hankintoja =)

Meillä on samaa sävyä kaikki huonekalut, tvtaso ja kaksi kaappia on samaa sarjaa, sohvapöytä eri sarjaa mutta saman tyylinen ja värinen.. en tykännyt sarjan omasta sohvapöydästä.

Nyt on alkanut pikku hiljaa kyrsiä koko sarja, on ollut meillä joku 4-5 vuotta ja pian menee kyllä vaihtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Batseba:
mun mielestä on hieman tylsää jos kaikki on samaa sävyä tai/ja sarjaa. kivemman näköistä kun yhdistelee toisiinsa sopivia värejä ja tyylejä :D mutta ei ole meidänkään yhdistetty olohuone/keittiö vielä mieleiseni =) pikkuhiljaa tehdään uusia hankintoja =)

Mua on myös alkanu tökkimään tuo aina kaikki samaa sävyä ja sarjaa. Nyt meille on tulossa aivan eri värinen sohvapöytä kuin muut huonekalut olohuoneessa. Kyllä voi olla kodikasta ja tyylikästä, vaikkei aina kaikki olekkaan sitä samaa sävyä, kunhan värit ja tyylit vain sopivat yhteen :).

Ei ole. Sohvapöytä, tv-taso ja stereotaso on ihan samaa sävyä, kun mies on ne itse petsannut kirsikan värisellä petsillä ja lakannut päälle. Sitten on kirjahylly, joka on lastulevyä ja vaikka väriltään kirsikka niin on erilainen, kun nuo itsetehdyt. Sohvien jalat on pyökkiä.

No on meillä kutakuinkin. Helppo yhdistellä eri tavoin ja vaihtaa järjestystä, kun kaikki sopii kaiken kanssa. Väriä ja vaihtelua saa sitten tekstiileillä. (Esim. sohvapöydän värillä ei juurikaan ole merkitystä, kun sillä on yleensä aina kuitenkin liina.)

Ei ole... sohvat on jostaki 70-luvulta ja mäntyrunkoiset, senkki kai 40-luvulta ja tumma sellakkapinta. Tv-taso on joku vanhan kirjahyllyn osa (RUMA!), valkea ja lastulevyä. Kirjahylly on jotain puuta, mies on sen itse tehnyt ja sitä ei ole pintakäsitelty. Pitäisi maalata se joskus. Tuo tv-taso ärsyttää, mutta vastaan ei ole vielä tullut sopivaa, joten tuo rumilus saa nyt kelvata, kunnes löytyy "the" taso jostakin.

E ole samaa sarjaa, eikä kaikki samaa väriäkään. Tosin kaikki muut valkoiseksi maalattua puuta paitsi sohvapöytä, joka petsattu ruskeaksi. Ja meillä siis ruokailutila tuossa olkkarin jatkeena, ja kalusteina siis yli satavuotias kaappi, itse tehty ruokapöytä, Ikean (!) ruokatuolit, leveä lipasto, ja se sohvapöytä.

Onneksi eivät ole uusia, eivätkä samaa sarjaa. Kaikki itse asiassa ostettu eri aikaan, suurin osa eri paikoista, ja osa käytettynä (ja maalattu itse).

Toi on vähän vanhanaikaista, liian varman päälle olevaa ja tylsää että kaikki olis samaa. Mielenkiintoisempi tulee jos osaa yhdistellä erilaisia materiaaleja ja värejä toisiinsa luontevasti. No ehkä kaikki ei osaa.

Ei oo. Tyyliltään sopii kyllä yhteen, kun kaikki on suht yksinkertaista. Tv-taso valkoinen (koivua), lipasto ja pieni pöytä mustanruskeat (Ikeasta). Sohva tuommone vaaleanharmaanruskeabeigetoffee mikähän ikinä tuo väri onkaan, yksvärinen siis kuitenki.

Samaa sarjaa? Wtf?

Tarkoitatko jotain sotkan lastulevykatalogia?

Ei, ei ole.

Värit ja muotokieli kyllä yhdistää palaset toisiinsa jollain tasolla. Paljon on koivun väristä artekkia, valkoista eamesia ja musta/teak pintaista tapiovaaraa. Tasoista jonkun verran muuramen valkoista moduulia ja teak-pintaista kuuskytlukulaista.

Toi on vähän vanhanaikaista, liian varman päälle olevaa ja tylsää että kaikki olis samaa. Mielenkiintoisempi tulee jos osaa yhdistellä erilaisia materiaaleja ja värejä toisiinsa luontevasti. No ehkä kaikki ei osaa.
Ei oo pitkäkään aika siitä, kun jossain sisustusketjussa "ammattisisustajat" kilvan nimittelivät wt-sisustukseksi niitä monen värin, materiaalin ja tyylin sekamelskoja. Meillä oli tämä sama kalustus jo silloin, kun vaalea, samantyylisistä kalusteista koostuva sisistus oli edellisen kerran vanhanaikainen ja epämuodikas, ja hups taas olemme sitä. :) Niin ne muodit kiertää, meidän kalusteet vain pysyy... (Isältä pojalle kenties.)