Onko teillä tällaista haastavaa lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
Hän on ihastuttava, hauska hassuttelija ja fiksu. Puhuu monisanaisia lauseita lisäksi jo melkein päivä-ja yökuiva mutta muuten haastava 2½ - vuotias.
Hän on kovaääninen oli jo ihan vauvana, kärsimätön jos ei jotakin saa itse laitettua se jokin lentää huudon kanssa, tuhoaja rikkoo ja piirtää seiniin jos saa kynän ja en huomaa, ei jaksa olla kauaa paikallaan. Ei kai hän ole joku adhd- lapsi+ :o
Vai olisiko vaan luonnekysymys.
Hän ei ole esikoinen vaan kuopus.

Osittain kuulostaa samalta, kuin oma lapsi tuon ikäisenä ja senkin jälkeen vauhtia + ääntä piisasi. Nyt lapsi on 5,5v ja hänellä todettiin talvella ADHD. Sai siihen lääkityksen ja tilanne parani heti huomattavasti. Elämä on nyt rauhallisempaa kuin ennen.

Meillä on samanlainen tapaus. On vaan vähän tempperamenttinen ja sitä pitää vaan jaksaa ja kieltää kaikki vaarallinen ja TODELLA tyhmä.

Nyt joku tietenkin tulee sanomaan, että opettaisit lapsesi tavoille, mutta tuollaisen kommentin tänne laittajalla tuskin on itsellään haastavaa lasta. Itse aikanani kysyin täällä samaa ja sain kyllä sen verta paskaa niskaan, että olisi pitänyt olla TODELLA iso sateenvarjo minkä alle olisi piiloutunut :(

Meilläkin on 5-vuotias hulivili, usein tuntuu ettei usko mitään mitä sanon, on kauhea suupaltti ja koheltaja! Mutten halua viedä mihinkään tutkimuksiin, annan olla aika vapaasti koska syksyllä tarhassa pakko oppia sääntöjä

Meillä kumpikin lapsista olleet tuollaisia pikkuisena ja ainakin esikoinen nyt 6 vuotiaana on ihan tavallinen lapsi, niittää kehuja missä ikinä liikkuukin. Toiset vain oppivat hallitsemaan tunteitaan myöhemmin ja tekevät sen rajummin kuin toiset. Älä vielä huolestu, koeta vain itse pitää malttisi. Mielestäni 4-5 vuotiaana vasta näkee paremmin todellisen laidan.

Yhteistyössä