Onko teillä välillä kasvisruokajaksoja?

Ei ole, kun suurin osa perheestä ei oikein tykkää kasvisruuasta eikä siitä lähde nälkä.

Mitä kasvisruokia ap teet perheelle?

Huomenna tehdään bataatti-kikhernepataa, sattui olemaan bataatti tarjouksessa ja kikherneitä kaapissa :) Illaksi kasvispizzaa. Sunnuntaina pinaattilasagnea, ens viikon ruokalistaa en vielä tiedä. Aika paljon suositaan mm. täytettyjä paprikoita (joskus tomaatteja), kasvis-papukeittoja, linssimuhennoksia jne. helppoa ja edullista.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Lisään vielä, että kyllä kasvisruuallakin nälkä lähtee ja pysyykin poissa, jos sisällyttää ruokaan rasvoja. Mieluiten tietysti hyviä rasvoja. ;) Itse tein tänään kasviswokkia, johon sekoitin ranskankermaa ja voin sanoa, että oli maha kyllä täynnä ja on vieläkin.

meillä muut syö lihaa vaikka yritän kyllä kokata viikottain niin ettei olisi aina lihaa tarjolla..joka päivä kun ei tarvitse lihaa..mutta heti lapset narisee miehestä puhumattakaan. Itse en syö lihaa muutenkuin jos vierailulla tarjotaan tai on joulu. Makkarat, jauheliha, kana ym...tekee ihan pahaa ja kovasti toivoisin muun perheen lisäävän kasvisruokapäiviä...kertokaas viisaammat miten teen ruoan ilman lihaa..yrittänyt olen!!! Pastaa, riisiä..ja kasviskastiketta esim.maapähkinävoilla, wokkivihanneksilla, pavuilla ym..mutta ei vaan mene

Pari kertaa viikossa syödään yleensä kasvisruokaa. Viime aikoina syöty esim. tofua hapanimeläkastikkeessa ja riisiä, kasviksilla täytettyjä paprikoita, sieni-kasvis-pastaa, feta-pinaatti-pastaa, kasvis"risottoa"...

Yhteistyössä