Onko teille hinta tärkeä tekiä ostaessanne lastenvaatteita ja mikä on rajana esim. paidassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Kävin äsken tuolla Linus&Lotta-sivuilla ja siellä oli kyllä kaikkea ihanaa vaatetta, mutta millä hinnoilla. Minä en ikipäivänä olisi valmis maksamaan bodysta 20?, jota ei kuitenkaan tule pidettyä paria kuukautta pidempään, kyllä bodyn tai paidan tulee maksaa mielellään alle 10?, jos oikein mieluinen niin maksimissaan 15?, silloinkin mietin tarkkaan ostanko vai en.

Ulkovaatteet ovat minusta niitä, joista olen valmis maksamaan enemmän, samoin kengät.

No löysin minä tuolta sivuilta myös ihan sopivan hintaisiakin vaatteita ja muutama tuli tilattuakin.

Hyvin harvoista vaatteista oon valmis maksamaan, ulkovaatteet on sellaisia. Niitäkin metsästän silti mielummin alennuksesta. Sisävaatteet menee yleensä niin vähän aikaa, toi 1,5 v kasvaa vielä niin huimaa vauhtia. Sitten kun muksu on isompi ja vaatteet menee kauemmin kuin pari kuukautta, voin satsata enemmän. En esim oo ostanut mitään Me&I vaatteita, vaikka kutsuilla oon ollukin. Söpöjä on, mutta ihan sikamaisen hintasia, kyllä se 10 euroo paidasta alkaa olla yläraja.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Kävin äsken tuolla Linus&Lotta-sivuilla ja siellä oli kyllä kaikkea ihanaa vaatetta, mutta millä hinnoilla. Minä en ikipäivänä olisi valmis maksamaan bodysta 20?, jota ei kuitenkaan tule pidettyä paria kuukautta pidempään, kyllä bodyn tai paidan tulee maksaa mielellään alle 10?, jos oikein mieluinen niin maksimissaan 15?, silloinkin mietin tarkkaan ostanko vai en.

Ulkovaatteet ovat minusta niitä, joista olen valmis maksamaan enemmän, samoin kengät.

No löysin minä tuolta sivuilta myös ihan sopivan hintaisiakin vaatteita ja muutama tuli tilattuakin.

Kyllä hinta on joiltaisn osin tärkeä.
Esimerkiksi sisävaatteisiin en satsaa siinä mielessä kovin paljoa, että lapseni kyllä leikkii mukavasti kotona ilman Me&I:takin, kun taas ulkovaatteista ja kengistä en tingi. TS. Niistä en katso koskaan hintalappua, vaan ostan parhaan. Sisävaatteilla ei NIIN suurta merkitystä ole.

Sama täällä.. ja mielellään käytettyjä, esim.kirppikseltä teen niitä helmi löytöjä.
Ulkovaatteet asia erikseen ja enkä siltikään niitäkään aina uusina osta, käytettynä saa ihan yhtä hyviä. Tosin nyt ostin vk haalarin joka oli uusi mutta silti sain halvemmalla kuin kaupasta.. :D
Kengät ostan uutena, mutta en niihinkään mitään 60egee kuitenkaan laita

Kengissä ja ulkovaatteissa olen merkkiuskollinen. Pyrin kyllä ostamaan ne alesta tai vaatteet tehtaanmyymälästä.

Sisävaatteissa suosin sitä, että vaatteet voi pestä 60 asteessa, niin, että pahimmatkin tahrat lähtee. Paras hinta-laatusuhde on mielestäni H&M:n lastenvaatteissa. Jonkun verran löytyy myös M&I, Lindexiä, KappAhlia ja Jesper&Juniorissa myytäviä lastenvaatteita.

Mä kans ennemmin satsaan kenkiin ja ulkoiluvaatteisiin, muuten on pojilla paljon perittyä ja tavallista lindexiä jne. Paremmiksi vaatteiksi voin joskus ostaa kalliimpaakin kun ajattelen että esim isommalta ajaton parempi paita menee sit nuoremmallakin. Poikani ovat 2-vuoden ikäerolla joten sillee taloudellista..

Ja joo kyl minäkin jätin pojille Me&i kutsuilla paidat tilaamatta, enkä jatkossakaan aio tilata. Sen sijaan L&b kutsuilla just tilasin molemmille t-paidat ku on niin ajattomia ettei mene heti pois muodista. Ja oli ne kyl halvempia ku Me&i:t.

Eniten tulee vaatetta ostettua 5-vuotiaalle esikoiselle, ja hänen paidoistaan & housuistaan olen valmis maksamaan 10-15 euroa, mieluummin toki alle sen kympin ;) Me&I-vaatteista pidän, ja kyllä minä muutaman kalliimman vaatteenkin voin ostaa, mutta silti max. 30?/vaate. H&M:n hinta-laatusuhde on ollut loistava, joten suurin osa vaatteista on sieltä ostettu.

Kengissä en säästä, ulkovaatteista ostan keskihintaisia vaatteita (Lassietec, Jonathan jne.).

Minulla ei oikeastaan ole mitään hintarajaa vaatteelle, jos pidän siitä. Ostan suurimman osan lasten vaatteista kirppiksiltä, mutta välillä ihastun johonkin nettikaupan juttuun tai ostan kotikutsuilta. Niinpä vaatekaapissa on kymmenen eurolla ostettua bodya ja yksi kolmenkympin hintainen, kaikki yhtä söpöjä.

Kyllä mä olen valmis maksamaan laadukkaista vaatteista enemmänkin. Tyttö on nyt 1v 4kk ja kasvaahan toi kovaa vauhtia, mutta kyllä paitoja ja bodyja tulee käytettyä enemmän kuin pari kertaa. Oon tosi tarkka lapsen vaatteista ja niihin satsaan. Kengät on ehdottomasti oltavat hyvät! Kevätkengät mitkä ostin tytölle, niin maksoivat 60?. Olin varautunut maksamaan 80-100?. Ulkovaatteisiin satsataan myös.

Kyllä 30e paidasta on vielä ihan ok. Kyllä meillä on nyt tuolla 3v:llä ollut käytössä paidat vuoden päivät, joten käyttöä niille tulee. Henkkamaukalta tulee ostettua vaatetta myös, mutta alle 10e hyvälaatuiset ja hyvännäköiset paidat ovat kyllä hyvin harvinaisia. H&M:n laadukkaammat paidat menevät siitä jo yli. Kuuden euron trikoot eivät kestä käyttöä hyvän näköisenä.

Johonkin 92-98cm vaatekokoon asti valikoima halvemmalla puolella oli ok ja sieltä ostinkin suurimman osan pojan vaatteista. Käyttöikä oli lyhyt ja vaatteet kestivät siisteinä myyntiin asti. Mutta 104cm alkaen on pakko maksaa jo isosta osasta vaatteita enemmän (vaikka ostankin 75% niistä etukäteen alesta), koska etsin jotain muuta kuin rumia tummia örkkejä. 30e hintaluokassa on jo paljon valikoimaa arkivaatteiksi (paitoja ja housuja). Sitä kalliimpia mielummin alesta, mutta olen ostanut joitakin normihinnallakin. Haluan yleensä kokonaisuuksiakin.

Yhteistyössä