Onko teille kerrottu sikiön sukupuoli 13. raskausviikolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jaapajaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jaapajaa"

Vieras
Kävin tänään ultrassa (rv 12+4), ja ultraäänitutkimuksen tehnyt kätilö ilmoitti, että minulle on tulossa 95% varmuudella poika. Onko teille kerrottu sikön sukupuoli jo näin varhaisessa vaiheessa raskautta?

Asun ulkomailla, kävin yksityisellä ultrassa, ja selitin kätilölle, että Suomessa ei yleensä näin aikaisessa vaiheessa sanota sukupuolesta mitään. Ihmetteli sitä kovasti, ja sanoi vain, että hänellä on oikein hyvät laitteet sekä kolmenkymmenen vuoden kokemus. Luin netistä myös yhdysvaltalaisilta keskustelupalstoilta, että on jopa yleistä saada tietoon sukupuoli 13. viikolla, tai jopa aiemminkin. Ihmettelen, että miksi Suomessa tämä muka ei sitten olisi mahdollista.

Kätilö muuten mainitsi, että sukupuolielimet tosiaan näyttävät tässä vaiheessa samalta, mutta sukupuolen pystyykin määrittämään sukupuolielimen asennosta.

[QUOTE="...";28344699]Ei sitä sukupuolta näe millään muula, kun lapsivesipunktiolla noilla viikoilla..[/QUOTE]

Eläpä höpäjä, myös äidille tehtävällä verikokeella mahdollista selvittää nykypäivänä.

On mulle kaksi kertaa kätilö sanonut np-ultrassa, että pojalta näyttää, mutta varmuutta ei voi antaa. Oikein tuo on molemmilla kerroilla mennyt. Nyt ei kätilö lähtenyt arvuuttelemaan ja tyttö tulossa.

Kahden tytön jälkeen mentiin kolmannesta np-ultraan ja ihan heti huomasin itsekin että on erinäköset vehkeet.. Selvä semmonen 'viiva' näkyi siinä jotenkin. En tohtinut itse kysyä asiaa kun tiesin tuon että 'ei voi nähdä noilla viikoilla' mutta mies möläytti. Ultraaja vastasi että siltähän tuo näyttäis, katotaan sitten varmuus vielä rakenneultrassa. Sielläpä ei sitten enää arvailuille jäänytkään varaa, niin selvä poika oli.

Hei "vieras", kiitos vastauksesta. Eli samoin tavoin on mahdollista ilmeisest Suomessakin, minä kun jo pelästyin, että mikä siellä on vialla, kun jotkut tässä niin varmoina ovat sanomassa sitä mahdottomaksi. :)

Yhteistyössä