Onko teille tullut valoherkkyyttä piilolinsseistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Pitkästä aikaa laitoin eilen piilarit päähän, kun olin lähdössä ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen itsekseni shoppailemaan. Linssit ehti olla tunnin päässä, kun tuli outoa valoherkkyyttä; en voinut katsoa kunnolla oikein mihinkään suuntaan, kun oikeassa (ja kai vähän vasemmassakin) silmässä oli liikkui sellaisia ihme valopilkkuja. No, otin piilarit pois ja menin ulos ja kaikki oli ihan ok. Sitten kun tulin kotiin, joskus kolmen aikaan kun oli vielä valosaa ja aurinko paistoi, sama ilmiö toistui heti sisälle astuessa, nyt vaan enemmän vasemmassa silmässä kuin oikeassa. Se meni sitten itsekseen ohi.

Jäin vain miettimään, että mistä tuollainen johtuu? Oliko se niistä piilareista, yrittikö mun silmät jotenkin viestiä että nyt on joku vialla, vai onko mulla joku piilevä aivokalvontulehdus vai mitä?

Ei ne kyllä tollaista aiheuta :o
Mä olin ekaa kertaa kolmeen vuoteen eilen ulkona pelkissä laseissa ja sanoin miehellekin että ei kannata, piilarit ne olla täytyy. Sankalasien kanssa tuntui että silmät "jäätyy", silmät vuoti koko ulkoilun ajan ja kirveli, kun yleensä piilarit suojaamassa silmän pintaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Ei ne kyllä tollaista aiheuta :o
Mä olin ekaa kertaa kolmeen vuoteen eilen ulkona pelkissä laseissa ja sanoin miehellekin että ei kannata, piilarit ne olla täytyy. Sankalasien kanssa tuntui että silmät "jäätyy", silmät vuoti koko ulkoilun ajan ja kirveli, kun yleensä piilarit suojaamassa silmän pintaa..

Siis oot käyttänyt kolme vuotta putkeen piilareita? Onko se ihan terveellistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Joistain:
Etenkin jotkut värilliset piilarit tekee mulle sen, etten voi olla kauaa kirkkaissa, sinertävissä keinovaloissa, eli esim juuri kaupassa.

aijaa :o mulla on kyllä kirkkaat, mutta kai nekin voi tuollaista tehdä? Mun veljellä on ollut samanlaista, mutta se käyttikin ihan liikaa piilareita ja nyt sille on silmälääkäri sanonut ettei sen kannata vähään aikaan pitää. Jotain verisuonijuttuja tms.

Yhteistyössä