Onko teistä 3 harrastusiltaa viikossa liikaa äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellaah

Jäsen
31.01.2014
304
0
16
Helsinki
Ja mikäli on, mikä olisi teistä sopiva määrä?

Molemmat lapset siis kouluikäisiä, hyvin itsenäisiä ja reippaita. Lapset harrastavat myös noin 4 päivänä viikossa, osa viikonloppuisin. Itse harrastan salilla käyntiä, ja pyrin ajoittamaan nuo käynnit lasten harrastusten kanssa mahdollisimman hyvin päällekkäin. Aina ei ole kuitenkaan mahdollista.

Kun äiti lähtee salille, lapset jäävät isän kanssa tai keskenään kotiin. Aikaa salireissuun matkoineen menee noin 2 tuntia. Salin lisäksi lenkitän päivittäin koirat, joskus lasten ja miehen kanssa, joskus yksin.

Minulla tulee 4-5 kertaa ja isällä saman verran :) Kaikkien laten treenit päälle, varmaan mennään lähelle pariakymmentä. outo kysymys.

Onko äidillä joku elinikäinen rajoitus harrastamiseen verrattuna isään? Eihän kouluikäiset lapset ole edes kotona.

Koita joskus kautta rantain kysyä lapsilta, oletko tarpeeksi saatavilla. Mulle jotkut kakkosluokkalaiset joskus hieman haikaillen sanoo, että isä tai äiti tulee kotiin vasta yhdeksältä illalla. Jos siis lasten mielestä olet liikaa poissa eivätkä he sen vuoksi voi kertoa jotain asiaa, on harrastuksia liikaa. Mutta jos lapsilla on mahdollisuus jutella kanssasi tarpeeksi, ei mielestäni ole liikaa harrastuksia. Riippuu siis ihan perheestä.

[QUOTE="joku";29675248]Koita joskus kautta rantain kysyä lapsilta, oletko tarpeeksi saatavilla. Mulle jotkut kakkosluokkalaiset joskus hieman haikaillen sanoo, että isä tai äiti tulee kotiin vasta yhdeksältä illalla. Jos siis lasten mielestä olet liikaa poissa eivätkä he sen vuoksi voi kertoa jotain asiaa, on harrastuksia liikaa. Mutta jos lapsilla on mahdollisuus jutella kanssasi tarpeeksi, ei mielestäni ole liikaa harrastuksia. Riippuu siis ihan perheestä.[/QUOTE]

Mun mielestä toi kaipaaminen on kyllä aika subjektiivista. Me miehen kanssa ollaan molemmat 50 % töissä ja kotona eli hoidetaan lapset puoliksi. Kummallakin on niitä kotipäiviä enemmän kuin normi työpäiviä tekevillä. Silti jos isä on illalla poissa myöhään, kaipailee tokaluokkalainen ja eskari häntä kovasti (vaikka olisivat olleet päivän hänen kanssaan). Eli ilmeisesti vain 100 % läsnäolo on riittävästi?

Mun mielestä toi kaipaaminen on kyllä aika subjektiivista. Me miehen kanssa ollaan molemmat 50 % töissä ja kotona eli hoidetaan lapset puoliksi. Kummallakin on niitä kotipäiviä enemmän kuin normi työpäiviä tekevillä. Silti jos isä on illalla poissa myöhään, kaipailee tokaluokkalainen ja eskari häntä kovasti (vaikka olisivat olleet päivän hänen kanssaan). Eli ilmeisesti vain 100 % läsnäolo on riittävästi?

Tarkoitin lähinnä siis sitä, että jos lapsella on joku asia, jonka haluaa kertoa, on hänellä siihen päivän aikaan sopiva mahdollisuus. Minulle siis tulee joskus tunne koululaisten kanssa jutellessani, ettei lapsi puhu isän tai äidin kanssa koko päivänä ennen kuin klo on 21.

Minä olen kotiäiti, eli päivät lasten kanssa kotona. Käyn lenkillä 3-4 iltana viikossa, tunnin kerrallaan. Yleensä ajoitan lenkin pikkukakkosen aikaan. En ole edes miettinyt, että olisin liikaa poissa.
Työssä käyvänä en ehkä raskisi olla noin paljon poissa lasten luota.
Olen tällainen outo tapaus, että minulle voi 3 tunnin kaupunkireissun aikana iskeä hillitön ikävä lapsia.

Se on kai perheestä kiinni. Jos lapset on tottuneet siihen, että äitikin harrastaa niin ei niillä hätää ole. Jos taas äidin harrastus olisi vasta alkanut ja äiti olisi aina ennen ollut lasten kanssa kotona, voisi olla vaikeampi tottua

Minä en ole onneksi vielä tuossa tilanteessa, siis siinä, että lapsetkin harrastaisivat. Minä en raaski olla kotoa poissa työpäivän jälkeen, vaan viihdyn kotona lasten kanssa. Tuntuu tässä vaiheessa aika raa'alta sellainen, että iltaisin jäisi yhteistä aikaa tätä nykyistäkin (kotona klo 16.30, lapset petiin klo 19.30) vähemmän.

Koululaisten kanssa ihan ok. Päiväkoti-ikäisten luota en noin paljoa viitsisi olla pois, jos päivät olisin töissä. Ellei sitten lasten mentyä nukkumaan vielä ehtisit ja jaksaisi.

[QUOTE="vieras.";29675151]mulle olis liikaa, haluaisin enemmän olla lasten kanssa[/QUOTE]

No mutta jos ne lapset on omissa harrastuksissaan?

Ei ole liikaa, ainakaan ap:n kuvailemassa tapauksessa (siis että lapset eivät ole kotona ikävöimässä ilta toisensa perään).

Minäkin harrastan 3 krt/viikossa, toisin reilu tunti kerrallaan. Välillä tuntuu pahalta harrastaa näin usein, kun lapset ovat vielä pk-ikäisiä. Olen vaan koukussa liikuntaan ja istumatyötä teen, pakko päästä. Helpotus on, että teen töitä 4 pv/viikossa

Yhteistyössä