Onko teistä "väärin" laittaa lapsi hoitoon jos itse kipeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä näin aion tehdä jos kipeäksi tulen. Meillä 1v8kk lapsi ja vaatii kovasti touhua ja aktiviteettia, eikä kotona sisällä ollessa nuku edes päikkäreitä. En jaksa mitenkään paijata häntä, jos en kerran jaksa töihinkään lähteä. Itse ajattelen että paranen nopeammin kun voin huilata päivän kun lapsi hoidossa ja itse pois töistä. Mies siis veisi lapsen hoitoon.

Tästä vaan ihmiset montaa mieltä ja itsestä tuntuu huvittavalta se, että monet kokevat sen vääräksi... mitenkä te jaksatte sitten lastanne hoitaa jos itse olette kipeitä? Tietenkin jos kotiäitinä on niin joskus on pakko, niin olen itsekin joutunut tekemään, mutta kun hoitopaikka on, en näe mitään syytä siihen miksen voisi lasta hoitoon laittaa.

Siis mitä, ei tietenkään! Olispa tosi kiva touhukkaalle 2-vuotiaalle olla kotona sairaan äidin kanssa joka ei jaksa lähteä ulos, ei jaksa leikkiä, vaan makaa sängyssä.
Minä ainakin olen vienyt ja vien päiäkotiin jos olen itse sairas. Ja siis jos olen oikeasti sairas.

No ei sinänsä, mutta jos on kyse esim mahataudista, niin kukapa haluaisi saada tartuntaa?
Noi on aika vaikeita juttuja, eihän sitä ihan "taju pois" jaksa hoitaa lastaan kovin hyvin, mutta sitten taas ei ole reilua tartuttaa muitakaan. Hoitajahan voi sanoa että ottaako lapsen tai ei, ihan niinkuin esim isovanhempi voi päättää ottaako lapsen hoitoon tartuntariskistä huolimatta. Muiden hoidossa olijoiden vanhemmat taas eivät voi sitten puolestaan valita haluavatko altistaa ehdoin tahdoin tartunnalle.

Niin ja tosiaan voihan sen tartunnan saada vaikka kaupan kassalta, mutta silti...

Kyllä meilläkin on ihan hoitoon viety jos jompi kumpi vanhemmista on sairas ja kotona. Kyllä sitä paraneekin nopeemmin ku saa vaan olla ja nukkua. Jos ne muksut olis siinä ympärillä ja ite kipeenä niin kahta kamalammin varmaan sairastuis.

mulla ainakin teettää tuskaa olla tässä hirveässä flunssassa tuon puol vuotiaan kanssa! nyt on opittu liikkumaan niin sitä sitten mennään koko ajan. päikkäreitäkään ei nuku kunnolla, että sais ees ite levätä hetken. ärsyttävää, kun itellä ei ees kuume nouse kun vaan alilämmöllä ollaan oltu jo monta päivää ja olo tosi huono.

Jos olet tosi kipeä etkä jaksa hoitaa, niin ei kai siinä paljon vaihtoehtoa ole? Ja luultavammin lapsellakin on kivampaa hoidossa kuin nuokkua kotona sairaan mamman kanssa.

Vie hoitoon vaan niin saat levätä.meillä tänään pojat 5v ja 3v hoidossa ja minä poden masuasukin kanssa kotona selkääni. Näin saan levätä hetken ja pojat saavat tavata hoidossa kavereita ja touhuta.Väsähtänyt/kipeä äiti kun ei kaikkea jaksa touhuta.

Vie hoitoon vaan niin saat levätä.meillä tänään pojat 5v ja 3v hoidossa ja minä poden masuasukin kanssa kotona selkääni. Näin saan levätä hetken ja pojat saavat tavata hoidossa kavereita ja touhuta.Väsähtänyt/kipeä äiti kun ei kaikkea jaksa touhuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Taikajane:
No ei sinänsä, mutta jos on kyse esim mahataudista, niin kukapa haluaisi saada tartuntaa?
Noi on aika vaikeita juttuja, eihän sitä ihan "taju pois" jaksa hoitaa lastaan kovin hyvin, mutta sitten taas ei ole reilua tartuttaa muitakaan. Hoitajahan voi sanoa että ottaako lapsen tai ei, ihan niinkuin esim isovanhempi voi päättää ottaako lapsen hoitoon tartuntariskistä huolimatta. Muiden hoidossa olijoiden vanhemmat taas eivät voi sitten puolestaan valita haluavatko altistaa ehdoin tahdoin tartunnalle.

Niin ja tosiaan voihan sen tartunnan saada vaikka kaupan kassalta, mutta silti...

Tietysti on siinä tuo tartuttamispointti, mutta meillä ainakin tuntuu menevän 95% sairastapauksissa niin että lapsi ensin saa tartunnan hoidosta jossa puolet ryhmästä sairastaa samaa tautia, sen jälkeen lapsi kotona tartuttaa meidät vanhemmat tai toisen meistä.

No mä olen vienyt lasta hoitoon vaikken olekaan vetämättömissä. Olen muista syistä pitkällä saikulla (ei mt). Mun nelivuotias tulisi hulluksi, jos joutuisi olemaan kotona kaiket päivät.

Kyllä minä ainakin veisin lapsen hoitoon. Nyt kun olen hoitovapaalla, niin ei sitä mahdollisuutta ole.. Joskus on ollut kauhea migreeni eikä auta muu, kuin tehä lapsille ruokaa ja vaihtaa vaipat. Onneksi sentään toiseksi nuorin on jo 5v. niin hänkin osaa välillä viihdyttää 1v7kk sisarta..

Minä tunnustan että olen ollut eilisen ja tämänpäivää kotona vapaapäivällä ja poika hoidossa. Helkkarin huono omatunto tästä, mutta tämä on ensimmäinen kerta 2,5 vuoteen että olen ilman poikaani ilman, että olen töissä. Olen siivonnut talon katosta lattiaan, pessyt pyykkiä, lenkkeillyt ja istunut tässä koneella.
Normaalisti siis kaikki viikonloput vapaata ja poika luonnollisesti silloin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä näin aion tehdä jos kipeäksi tulen. Meillä 1v8kk lapsi ja vaatii kovasti touhua ja aktiviteettia, eikä kotona sisällä ollessa nuku edes päikkäreitä. En jaksa mitenkään paijata häntä, jos en kerran jaksa töihinkään lähteä. Itse ajattelen että paranen nopeammin kun voin huilata päivän kun lapsi hoidossa ja itse pois töistä. Mies siis veisi lapsen hoitoon.

Tästä vaan ihmiset montaa mieltä ja itsestä tuntuu huvittavalta se, että monet kokevat sen vääräksi... mitenkä te jaksatte sitten lastanne hoitaa jos itse olette kipeitä? Tietenkin jos kotiäitinä on niin joskus on pakko, niin olen itsekin joutunut tekemään, mutta kun hoitopaikka on, en näe mitään syytä siihen miksen voisi lasta hoitoon laittaa.

Minä en vie,enkä ole vienyt. Muut vieköön.

Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Hoitoon vaan niin saa kaikki pöpöt leviään muihinkin mukavasti :) jee.

Onpa hysteeristä touhua, kyllä ne leviää jos on levitäkseen. Kun käyt esim. kaupassa niin kuinka monta ihmistä siellä on sunkanssa yhtäaikaa jotka huomisteen on kipeenä ja jo tartuttavat sinut vaikkei sairaudesta ole vielä tietoakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kerran on niin ok, että voi lasta hoitaa, niin miksei voi mennä töihin?

Minä olin kerran mahataudissa, en vienyt lasta hoitoon, enkä voinut töihinkään mennä. Oksensin ja p*skansin kotona. Kuumeessakaan en ole töihin mennyt.

Yhteistyössä