onko teitä jotka käyneet autokoulun mutta sitten ette ajaneet autoa kun kortti tuli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nynny
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nynny

Vieras
eli sain kortin viime syksynä.. mies ajeli töihin eikä mulla ollu ikinä aikaa ajella..
sitten auto hajos eikä nyt autoo ollenkaan..
mä en oo uskaltanu kenenkään sukulaisen autolla harjotella et jos hajotan.. ja nyt kun näinkin pitkä aika en vaan enään uskalla ajaa..
syksyllä pitäs mennä pimeellä ajoon ja keväällä kakkos vaiheeseen..

mutta en mä uskalla enään =( =(

mä oon vielä "nynnympi". sain kortin lähes kolme vuotta sitten, mut ajelin sillonkin tosi vähän. sit ois pitäny mennä kakkosvaiheeseen mut en menny. nyt on kortti jo ihan vanha, enkä tiedä edes että pitäisikö minun käydä koko autokoulu uusiksi. vähän tympäsee, mut en vaan uskalla ajaa! ois sillon heti pitäny vaan rohkeesti ajaa!

Jep, sama juttu. Korti saamisen jälkeen 1. vuoden aikana ajoin n. 500km maantieajoa kesäaikaan, ja kun kakkosvaiheeseen pääsin talviaikaan, hirvitti kaupunkiajo... Mutta ajotaito palasi kyllä kun sain tutulta auton lainaan pariksi viikoksi muuttoa varten. Auton rattiin vaan rohkeasti!

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:
mä oon vielä "nynnympi". sain kortin lähes kolme vuotta sitten, mut ajelin sillonkin tosi vähän. sit ois pitäny mennä kakkosvaiheeseen mut en menny. nyt on kortti jo ihan vanha, enkä tiedä edes että pitäisikö minun käydä koko autokoulu uusiksi. vähän tympäsee, mut en vaan uskalla ajaa! ois sillon heti pitäny vaan rohkeesti ajaa!

sama juttu :xmas: paitsi et sain kortin n. 5 vuotta sitten

kiva kuulla että on muitekin vaikka ei se kyllä kauheesti lohduta =( =(
maksut ihan järkkyjä näin opiskelialle (tai niin oonhan mä jo yli 25v alle 30v) enkä viäkään oo niitä maksanut..

en mä vaan uskalla ajaa..en osais ees liikenteen seassa mennä.. mullahan oli jo autokoulu vaihe räpeltämistä ja inssi läpi toisella.. sillon ois pitäny heti lähtee nyt on rima niin korkeella ettei uskalla.. pitäs päästä viä niin että lapset ei kyydissä mutta ukko kylläkin mutta lähin sukulainen 200km päässä..

En käsitä, että ensin tuhlataan kauhea summa rahaa autokouluun, ja sitten kun kortti on saatu, ei ajeta. Pitäkää sitä ajotaitoa yllä! Ei ole kauhean turvallista olla monta vuotta ajamatta, ja sitten yhtäkkiä esim. pakosta lähteä liikenteeseen seilaamaan.

mäkään en tajua mitä järkee käydä kallis kortti ja sit alkaa jänistämään, aloittelette rauhassa jossain lähiöissä kiertelemään, kyllä se siitä lähtee..
ja pois ne miehet sieltä ratin takaa, tosi monella käy niin että sit mies vaan ajaa, luulis jo niidenkin tajuavan ja kannustavan vasta kortin saaneen useammin ratin taa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
En käsitä, että ensin tuhlataan kauhea summa rahaa autokouluun, ja sitten kun kortti on saatu, ei ajeta. Pitäkää sitä ajotaitoa yllä! Ei ole kauhean turvallista olla monta vuotta ajamatta, ja sitten yhtäkkiä esim. pakosta lähteä liikenteeseen seilaamaan.

mutta jos ei ole sillähetkellä autoa niin on tosi vaikea ajella.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Oravannahka:

niin meillä ei oo sitä autoo..
tarkotus kai jossain välis hommata mutta nyt niin heikko tilanne että ei oo rahaa ostaa ees mitään romua..

Kysyy ystäviltä/sukulaisilta lainaan?

:wave: Vanhemmat maksoi kortin, mutta isä ei antanu ajaa autoa :headwall: :headwall: Erittäin järkevää :xmas:
Sitten aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa ja hänen isänsä kyllä lainasi autoaan oikeen mielellään. Siitä pikku-hiljaa uskalsin alkaa ajelemaan, mut oikeestaan vasta kun saatiin oma auto, siitä ajamisesta tuli sillai "normaalia" ettei tarvinnu aina jännittää sitä.

Juurikin tälläsen takia mun äiti pakotti mut autokouluun ja ostamaan auton. Makso siis autokoulun ja autosta puolet.
Se kyllä tosin halus mut usein käymäänkin kun muuttivat silloin niin kauas, että sinne on busseilla tosi tuskasta mennä. (Mies on ajanu mun autolla muutaman kerran tässä vuosien varrella)

mulla oli melkeen kymmenen vuoden tauko ajoissa. kakkosvaiheen suoritin sisulla ja paniikilla. nyt oon noin vuoden ajellut sillee että ajoin esim kauppaan ja takas. nyt oon niin rutinoitunut että pystyn ajamaan jo isoja teitä. se on ihanaa! kannattaa alkaa ihan hissukseen ajamaan,se vapauden tunne on upea ku ei tarvii mennä bussilla ja raahata kamoja. ja se on helppoa ku ei tarvii miettii aikatauluja bussien mukaan! tsemppiä!

Mulla oli melkein 10 vuoden tauko etten juurikaan ajellut. Aloin tietysti pelkäämään ihan sikana.
Kun tulin raskaakasi, päätin että on se, hitsi vie, uskallettava autollakin ajaa jos uskallan äidiksi ryhtyä.
Nykyään autoilen mielelläni (lapsi on n.1,5-v). Haluaisin perheeseemme kakkosauton jos siihen olisi varaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama täällä:

sama juttu :xmas: paitsi et sain kortin n. 5 vuotta sitten

ei tarvii käydä kokonaan,kirjalliset pitää suorittaa uudelleen. ja sit 2 vaihe. mä aina uusin mun korttia pariks vuodeks eteenpäin sen väliaikaisen ku en uskaltanu mennä 2 vaiheeseen. sit tuli se aika ku ei saanu enää uusia ja oli pakko käydä ja sit sisulla ajoin ajamaan ja nyt ei enää pelota kuin joskus isoissa liittymissä.

Yhteistyössä