Hae Anna.fi-sivustolta

'onko toivoa yhteenpaluusta?

Viestiketju osiossa 'Avioero' , käynnistäjänä wiltsu1972, 24.07.2007.

1. Kerrohan, Vierailija

joko aurinko on alkanut paistaa risukasaan? Henskeli, kun tuo taivaanpollukka on lähes koko päivän nukkumassa eikä tuo piristystä.

Sitä tässä meinaan toivoisi hyvää mieltä jo sinullekin ainaisen potutuksen sijaan.

Huono omatunto se miestä piiskaa, panee päätä sivuun kääntämään. Eikä se joka päivä uudessakaan suhteessa aurinko paista, vaikka sinulle muuta näytelläänkin. Mietityttää näin elämänkoulua käynyttä, että eikö sillä yhtään hälytyskellot soi, kun noin kiiruusti muuttaa yhteen uuden naisen ja tämän lapsien kanssa?

Se on ihan sama, kuin kaivaisi verta nenästään.

2. wiltsu1971ap Vierailija

Niin mitäpä tuohon vastaisi. Edelleen siinä tilanteessa ettei kunnon puheyhteyttä ole meidän välillä. Soittaa lapsille kerran viikossa ja tapaa silloin tällöin. Mitä enemmän minä vietän hiljaiseloa hänen suhteensa, sitä enemmän sieltä päin rupeaa viestejä tulemaan. 3kk ei tavannut naista silloin jos lapsi oli hänellä, mutta kun satuin kerran sanomaan ettei taida rakkaus enää roihuta, niin johan piti lähteä naista tapaamaan lapsen kanssa ja siitä asti on vienyt lapset naisen luokse ja viettänyt onnellista perhe-elämään kaikki yhdessä. On kuin uhmaikäinen lapsi, mitä enemmän neuvoo ja kieltää sitä enemmän pitää vastaan kapinoida!

Olenkin päättänyt ette neuvojani hänelle enää jaa ja saa ihan rauhassa elää omaa elämäänsä ja pilata sen. Olen tehnyt kovasti töitä jotta saisin toisenkin lapsen lähtemään isänsä matkaan ja kun perjantaina vihdoin lähti niin mitä teki isä! No vietti vkonlopun naisen ja hänen lapsiensa luona, uutta yhteistä liiketilaa remontoiden. No tokihan omatkin lapset olivat mukana jaloissa pyörimässä. isompi lapsista oli tosi pettynyt kun iskällä ei ollutkaan aikaa leikkiä hänen kanssaan ja pisti vielä pojan soittamaan että myöhästyvät 2tuntia!! Mä en enää tajua. Olivat laittaneet naisen käyntikortin mukaan ja kävin nettisivuilla ja huomasin että hehän avaavat yhteisen yrityksen ensi viikolla! En tiedä milloin exä aikoo naisen luokse muuttaa, mutta pian varmaankin. Nyt on edelleen asunut viikot täällä äitinsä luona ja vkonloput ovat olleet yhdessä.

Laitoin viime viikolla viestiä ja vika viesti oli että lasten isä on se joka elää arkea heidän kanssaan ja esim. kuljettaa harrastuksiin ja sitä hän ei ole tekemässä. Laitoin että en enää halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan ja toivotin hyvää loppuelämää. Vastauksena tuli että "kuten itse sanoit niin asiathan voivat aina muuttua". Enkä ymmärrä mitä mahtoi sillä tarkoittaa? Hakeeko lasten huoltajuutta vai mitä?

Minulla ja lapsilla menee kuitenkin hyvin. Elämme ihan normaalia tasapainoista ja turvallista arkea. Meidän elämässämme ei ole muuttunut muu kuin se että lasten isä asuu kaukana eikä useasti lapsia tapaa. Exällä muuttui/muuttuu asuinpaikka, työ, vaimo ja lapsetkin tavallaan siis ne lapset kenen kanssa asuu ja touhuaa. Voi siinä olla asioita kerrakseen käsiteltävänä. Mutta se on hänen ongelmansa ei minun eikä lapsien.

Syyttää minua siitä että yritän kostaa hänelle lapsien kautta, mutta ei ole kertaakaan itse ehdottanut tapaamisvkonloppuja eikä arkitapaamisia. Nytkin laitoin monen viikon tapaamisehdotuksen ja valitsi 3vkonloppua eikä yhtään pidennettyä. Seuraavan kerran tapaa pojat 3viikon päästä, kun on kuulemma muuta menoa.

Yritän selittää asiaa itselleni niin että omaa pahaa oloaan yrittää paeta ja tarvitsee jonkun johon sitä purkaa ja kukas muu se voisi olla kuin minä!! Mutta jos on kerran lähtenyt toisen naisen matkaan niin pysyköön siellä ja hoitakoon kaikki asiansa hänen kanssaan. Minulle hän on historiaa.

Toivottavasti aika parantaa minunkin haavat ja pystyn joskus uuteen parisuhteeseen vaikka vielä ei mikään kiirus siihen olekaan. Olisi kyllä kiva exänkin kanssa saada asiat puitua, mutta sehän riippuu täysin exästä.

3. Parempi Vierailija

se onkin olla ihan rauhassa ja jättää menemiset myöhemmäksi. Se sinun itsesi ja lasten kannalta kaikista paras. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä vähemmän ajatukset viipyvät exän tekemisissä ja tekemättä jättämisissä. Aikuinen mies valitsee näköjään vapaaehtoisesti sen, että lapset vieraantuvat hänestä. Joskus se taatusti kaduttaa.

Havaitsin itse aikoinani, että sapattivuosi eron jälkeen oli tosi hyvä ja rauhoittava/tasapainottava. Pysyttelin pirtillä ja nautin siitä, että kotona oli rauhallista, asiat pysyivät järjestyksessä ja lasten kanssa sujui paremmin kuin ennen.

Suojeli se myös siltä, ettei tullut tehtyä vääriä valintoja miesten suhteen, kun "kolotukset" ehtivät parantua ja itsenäinen, realistinen ihminen tulla esiin. Näin jälkeenpäin ajatellen se oli tärkein kasvuni aikuisena ja se kunnon elämäntoveri tuli vastaan aikanaan ihan arjen kuvioissa.

Salomonin viisaus "Tehdä parhaansa sen hyväksi mitä voi ja hyväksyä sen mitä ei voi muuttaa" pätee tässäkin. Sekä jättää aikuinen vastaamaan itse itsestään.

Mukavaa jolulun odotusta ja kynttiläiltoja itsesi iloksi!

4. Tutsi Vierailija

Olen todella pahoillani puolestasi ja kirjoituksia lukiessani en voi muuta sanoa kuin, että olet todella vahva ihminen. Miehesi on mennyttä, ette ikinä pysty palaamaan kaiken tuon jälkeen yhteen ja miksi palaisitkaan kun mies sinua noin pystyy loukkaamaan. Mies yrittää varmaan pitää sinua varalla ja siitä johtuu nuo vihjailut, että asiat voi muuttua( ei ole vielä varma uudesta kestääkö suhde), joten älä välitä niistä. Pahimmassa tapauksessa voisit joutua miehesi lohduttajaksi jos uusi nainen jättää miehesi, sillä mieshän ei ole sitä naista jättämässä vaan rakentaa koko ajan uutta tulevaisuutta naisen kanssa ja on tämän vuoksi jättämässä jopa lapsiaan.
    Olen itse ollut melko samanlaisessa tilanteessa, joten ymmärrän sinua, ei ole helppoa.
    Älä missään nimessä syytä itseäsi suhteen kariututumiseen sillä et ole tehnyt mitään väärin, et ole ollut nalkuttava akka, seksiä et ole pihdannut jne... Ihmiset tekevät virheitä ja yleensä ne paskafiilikset kohdistetaan siihen lähimpään, kumppaniin, sitä elämä on ja parisuhde.
    Monet miehet ovat paskoja, ovat valmiita jättämään perheen hetken huuman takia vaikka itse olen sitä mieltä, että uuden rakkauden pystyy välttämään jos ei lähde siihen ja elämä olisi niin paljon reilumpaa kun sitouduttaisiihn parisuhteeseen.
    Voimia ja sympatiat ovat täysin sinun puolella.

5. wiltsu1972 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin se taitaa olla että mies pitää minua takaporttina että jos uusi suhde ei onnistukaan niin on syli valmiina mihin tulla! Nyt ovat muuttamassa omakotitaloon,eli ei todellakaan näytä siltä että olisi oikeasti tulossa takaisin omasta halustaan. Ilmeisesti pelkää että nainen saattaa hänet jättää ja jäisi ihan yksin. Mut vahvasti olen sitä mieltä että ei tuo uusi suhde voi kauaa kestää. Ja erittäin pahalta tuntuu että 7 yhteistä vuotta ja kaksi yhteistä lasta ei paina mitään vaan pystyi unohtamaan meidät täysin ja nyt porskuttaa onnellisena täysillä eteenpäin. Kesällä menevät varmasti naimisiin ja lisää lapsiakin on toki tehtävä! Hoitaisi edes nämä edellisetkin.
    Minä ilmeisesti kärsin tästä erosta vielä pitkään ja käyn terapiassa enkä kykene minkäälaiseen uuteen suhteeseen pitkiin aikoihin, jos koskaan. Tunnen itseni niin arvottomaksi ja hylätyksi ja pahoin pelkään etten ikinä enää kelpaa kenellekään. Minussa ei taida olla mitään niin ihmeellistä että joku haluaisi minun lisäkseni kaksi jonkun toisen miehen lasta.

Miksi miehillä tämä eroaminen tuntuu olevan niin helppoa? ja miten en tajunnut kuinka huono ja tylsä liitto meillä exäni mielestä oli? Kaikki tapahtui niin nopeasti. Eivät ole seurustelleet edes vuotta ja nyt on jo yhteinen yritys ja talo. Mä vaan en käsitä.
    Koko sydämestäni toivon että suhde ei kauaa kestä ja exä joutuu kokemaan saman kärsimyksen kuin minä ja muuttaisi tänne lähemmäs. Yhteisestä tulevaisuudesta en enää tiedä. Tällä hetkellä en halua pitää mitään yhteyttä ja exälle näyttäisi iskeneen pieni pelko siitä. Kovasti tekee tikusta asiaa ja laittaa kiukkuisia spostiviestejä kuinka lapsellinen olen kun en vastaa hänen soittoihinsa. Asiat pitäisi kuulemma sopia aikuismaisesti ja lapset sitovat meidät ikuisesti yhteen. Voi olla että olen nyt lapsellinen, mutta en ymmärrä miksi meidän pitäisi pysyä ystävinä erosta huolimatta ja miksi minun pitäisi toimia aikuismaisesti ja puhua hänen kanssaan asioista maan ja taivaan välilllä, kun välttämättömät asiat voidaan hoitaa spostitsekin.

No tästä on vaan lähdettävä eteenpäin ja koettava turvata lasten elämä.

6. mnb Vierailija

liittääkö ne niin lujasti, että sinun pitää myös uhrata tulevaisuutesi, odottamalla, ihmeitä tapahtuvaksi? Sano miehelle, kun tirisee puhelimeen vastaamattomuudesta, että olit rakastelemassa oikein ihanan miehen kanssa. ;-))) Kiusa seon pikkunenkin kiusa!

7. Aviomies Vierailija

Minulla vaimo lähti toisen miehen mukaan ja siitähän oli seurauksena avioero.
    Tämä toinen mies oli niin erilainen ja ihana. Petti omaa raskaana olevaa puolisoaan vaimoni kanssa. Miehen särkyneeseen perheeseen jäi siis aivan pieni lapsi ja minun ja vaimoni avioliitosta meillä on 2 kouluikäistä lasta. Meillä on yhteishuoltajuus, mutta lapset jäivät minulle kirjoille, sillä maksoin vaimoni ulos yhteisestä kodistamme.
    Elatusmaksuja ei ole määrätty kumminkaan puolin. Olen ollut exäni suhteen eroni jälkeen täysin välinpitämätön. Ei soittoja, viestejä saati kirjeitä. Lapsia hakiessani tai palauttaessani vaihdamme muutaman sanan. Mutta se ei ole hänelle riittävästi. Hän haluaa minulta rahaa "lasten vaatteisiin", elatusmaksuja ja vaikka mitä.
    Minä pidän hyvää huolta omista lapsistani, enkä ole pyytänyt häneltä koskaan mitään.
    Olisi nyt onnellinen uuden rakkaansa kanssa ja antaisi minun olla rauhassa.
    Olen oppinut, että "tunkiota" potkiessa ei saa kuin pahan hajun kenkiinsä.
    Aluksi ero vitutti, masensi, suututti ja katkeroitti, varsinkin kun kaikki se pettäminen tuli julki ja hirvittävä totuus paljastui. Tänään en ole enää katkera vaan ainoastaan täysin välinpitämätön exääni kohtaan. Hän on kuollut minulle tunnetasolla. Toki hän on edelleen lasteni äiti, mutta ei enää ihmisenä merkitse minulle mitään.
    Voimaa kaikille samassa tilanteessa oleville! Älkää menettäkö ihmisarvoanne, älkääkä antautuko itsesääliin ja masennukseen.

8. samat on tunteet Vierailija

Mulla on kanssa kuvailemasi kaltaiset tunteet ex vaimoa kohtaan. Ainoa joka sitä ei ymmärrä on ex vaimo itse. Se tosiaan kuvittelee, että koska hän oli eroa halunnut osapuoli jäin minä ruikuttamaan hänen peräänsä. Jotenkin kaikki totuus muutti käsitykseni hänestä ja tajusin ettei se koskaan rakkautta voinut ollakaan. Minua oli vain kusetettu siihen suhteeseen.

Olen nyt toista vuotta tapaillut sellaista eronnutta naista jolla on myös omat ikävät kokemuksensa avioliitosta ja yhteiselämästä. Kumpikin yritetään luottaa toisiimme mutta eipä vaan vielä uskalleta yhteen muuttaa. Silti kumpikin varmaan tietää ettei itse tekisi toiselle mitään pahaa. Mutta sitä voi toisen kusettaminen teettää: ei luota enää keneenkään.

9. ei warmasti Vierailija

vaikka mrs.exä kovasti yrittää kiistää asiaansa ja kumminkin norkoilee "alueella", ja uhittelee... todella hupaisaa kun ei ole ikinä ollut edes exä... eli ns. toivoton tapaus, joka ilmeisesti muiden kanssa kokee olevansa jokin Rölli-tms...

Miksi tämmöinen kään ei opi, olisi tyytynyt warreen kun sitä tarjottiin. sitävastoin sai elinikäisen trauman. niinhän siinä käy käy.

10. Olisi hauska kuulla sinusta, miten voit ja jaksat? Tilanteesi on niin tutun kuuloinen... Tsemppiä sinulle!

11. wiltsu1972 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulle ja pojille kuuluu hyvää. Joulun jälkeen tilanne on mennyt vain parempan. Nautin hirveästi arjesta lasten kanssa ja huomaan että liiton vaikeudet eivät todellakaan olleet yksin minun syytäni, exä vain oli niin pirullisen taitava kääntämään asiat minun syykseni. Olen tajunnut elämästämme paljon asioita ja tiedän etten exää ikinä voisi takaisin ottaa. Lapsetkin ovat rauhoittuneet huimasti ja vaikka pahalta tätä tuntuu sanoa, niin heidänkin kannaltaa ero oli paras ratkaisu. Koko elämä tuntuu ihan erilaiselta kun ei tarvitse olla enää "kahleissa". Tuntuu typerältä etten huomannut kuinka exä hallitsee koko perhettä ja kääntää kaikki nurinpäin.

Poikia on tavannut suht säännöllisesti, mutta pojilta on tullut viestiä ettei kaikki ole siellä päässä hirveän hyvin ja useasti itkevät että exän nainen on kamala jne.
    Nyt exä hakee yhteishuoltajuutta vaikka kesällä luovutti minulle yksinhuoltajuuden. En tiedä kuinka helposti yksinhuoltajuuden voi menettää, mutta sittenhän sen näkee. Tuskin se hirveästi meidän arkea muuttaa jos yhteishuoltajuuteen joudutaan. Sitten joudun vastaamaan hänen soittoihinsa ja kertomaan perheemme asioista. nyt en ole pitänyt pitänyt mitään yhteyttä eikä ole puhunut poikien kanssa puhelimessa. Lasten tapaamiset ovat sovittu spostitse ja tämä on ollut hyvä ratkaisu. Nyt on kai ensi huuma ohi ja exä haluaa olla enemmän osana lastensa elämässä tai jotain. Saa kyllä tavata lapsia aina kun haluaa, mutta eipä ole halunnut kuin n. joka toinen vkonloppu. Saa nahdä kuinka oikeudessa käy.

12. siellä ko:ssakaan käy. Sinä olet pitänyt lapsista hyvää huolta ja kerrot, miten se isän puolelta on hoidettu. Totuudenmukaisesti, rehellisesti ja asiallisesti. Jos muistat vielä päivämääriä, jolloin tapaamisia on ollut ja kauanko ne ovat kestäneet, missä ja miten, on sinulla faktaa esittää.

Ei jo vahvistettua ja hyvin hoidettua yksinhuoltajuutta ilman vahvoja perusteita pureta, jos sinä olet sitä vastaan. Hommaa varalta todistaja/todistajia.

13. 12345, Vierailija

Ei palaa takaisin. Etkä muuten huolikaan, jos/kun sellainen tilanne tulee. Pari, ehkä viisi vuotta mennään eteenpäin ja olet tasapainossa niin että naurat ääneen tälle pariskunnalle uuden miehesi kanssa :)

14. Mitä sinulle nyt kuuluu, olen seurannut tarinaasi ja haluaisin kuulla, miten sinulla menee.

15. wiltsun vastaus Vierailija

Hyväähän meille kuuluu? Eläimiä on perheeseen tullut ja lisää odotellaan ja niitä odotellessa olen pistänyt koko kämpän remonttiin.
    Yhteishuoltajuuteen suostuin, mutta exä ei sitä sitten halunnutkaan eli yksinhuoltaja olen edelleen. Tapaa poikia 2-3viikon välein ja soittaa max kerran viikossa. Kalja on ruvennut taas hälle maistumaan ja uusi nainen tuntuu olevan samaa sorttia. Kiukkuisia viestejä tulee tasaisin väliajoin, missä muun muassa valittaa että lapsilla on väärävlaiset varusteet, liian pienet saappaat ja lisäksi aikoo nostaa minua vastaan syytteen lasten heitteillejätöstä koska jätän pojat keskenään kotiin kun vien roskat. Hohhoijaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Alkuhuuma on siis heillä ohi ja koti-ikävä rupeaa vaivaamaan. Vihjailevasti yrittää saada tietoonsa onko minulla uutta miestä vai vieläkö voisi palata. Nyt ainakin tuntuu siltä että juopolla miehellä en tee yhtään mitää.

16. Sano vaan Vierailija

Sano vaan ensi kerralla, että on uusi, ja et ole koskaan aikaisemmin ollut niin onnellinen kuin nyt tämän uuden kanssa. Varmaan kääntyy exälläsi sukat jalassa !

17. Myötäeläjä Vierailija

Wiltsulle lapsineen oikein hyvää ja onnellista pääsiäistä! Hienoa kun olet saanut elämäsi kuntoon! Olen onnellinen puolestasi.

18. ei enää murehdita Vierailija

Hei Wiltsu, kiva kuulla että olet päässyt pahimman yli. Meillä mies muutti pois kotoa noin vuosi sitten ja löysi hyvin pian uuden naisen. Alkoi kuitenkin soitella minulle monta kertaa viikossa, kertoi voivansa huonosti, olevansa yksinäinen, kaipaavansa minua. Olisin ottanut hänet takaisin sillä ehdolla että molemmat muutumme ja menemme pariterapiaan, mutta hän ei halunnut. Hän kehui aina minua, kuinka hyvä olen äitinä ja naisena ja sanoi että olen hänen paras ystävänsä. Jouduin myös kuulemaan kuinka hankala ja piloille lellitty hänen uuden naisystävänsä 1-vuotias lapsi on. Kysyin pari kertaa minkä vuoksi hän soittelee minulle jos on kerran jo uusi nainen kainalossa, syyksi sanoi että uusi nainen on jo ihastunut häneen eikä hän itse osaa olla yksin. Muutaman kerran mies yritti myös lähennellä ja päästä pöksyihini. Huomasin että miehen puhelut ja kyläilyt tekivät minun oloni vain pahemmaksi ja lopulta pyysin häntä lopettamaan soittelut. Tuntuu siltä etten itse pääse elämässäni eteenpäin jos juttelen ex-mieheni kanssa lähes päivittäin ja kuuntelen hänen murheitaan. Meillä on yhteinen tytär joten kokonaan välejä ei voi katkaista. Tunnen itseni hyväksikäytetyksi; tuntuu siltä että mieheni haluaa katsoa mihinkä uusi suhde johtaa ja pitää minua siinä sivussa varalla... Itse päätin etten ole yhteydessä mieheen muuta kuin lapsen asioissa, ja yritän jatkaa omaa elämääni eteenpäin sen enempiä murehtimatta, päivä kerrallaan. Kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

19. kevätvieras2018 Vierailija

Tästä ketjusta on kyllä aikaa, mutta olisi äärettömän mielenkiintoista kuulla, mitä aloittajan elämään nykyään kuuluu, ja millaiseksi suhde ex-miehen kanssa on muodostunut?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri