Onko tökeröä kysyä tuttavaperheeltä, että "aiotteko ostaa meidän lapselle joululahjan"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaiekaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaiekaa

Vieras
Aiempina vuosina on ostettu puolin ja toisin. Mutta nyt ei ole piiiiitkään aikaan kuulunut tuttavperheestä mitään eikä ole ollut puhe joululahjoista. Perheeseen on syntynyt muutamia kuukausia sitten toinen lapsi, ja meidän varmaankin pitäisi ostaa molemmille lapsille lahja, jos he ostavat meidän ainoalle lapselllemme..?? Vai käyköhän yhteinen lahja... minulla nimittääin olisi tuolla yksi paketti odottamassa, jonka voin antaa heille, jos selviää että hekin ostavan midän lapselle. Ja jos eivät osta, annan ostamani paketin omalle lapselleni... Tai voisinhan tietysti antaa lahjan heille, vaikkeivat he ostakaan meille... tulee vaan niin vaivautuntu olo, jos he sitten alkavat selitellä, ettei heillä ole lahjaa jne... Ja kun ei olla tosiaan oltu tekemisissä viiem joulun jälkeen kuin ihan muutamian kertoja.... no ehkä kuitenkin tämän vuoden puolella on nähty vajaa kymmenen kertaa, mutta viime kerrasta on tosiaan j kuukausia... plääh, vaikeaa!!

Voihan sen lahjan antaa, vaikka ei takaisin saisikaan. Mä kyllä ymmärrän sun pointtisi siitä, ettet halua vaivaantunutta tilannetta lahjan saajalle, jos he eivät olekaan ostaneet teidän lapselle mitään. Ehkä voit odottaa, josko he ottaisivat asian esille?

Mie kysyin eilen pojan kummilta, että mitä se on ostanu. Ihan vaan sen takia, kun oli eilen poitsun 1v. synttärijulat ja joulu heti perään, ettei tulis samoja, kun pitäs itsekkin vielä lahja pojalle keksiä..
Ei se suuttunu, nauro vaan :) Riippuu millasissa väleissä ootte... =)

Minäkin ehkä odottaisin, ottaisivatko he asian esille. Hyvä tilanne sinulla on se, että sinulla on mahdollisesti lahja valmiina, jos he haluavat lahjoja vaihtaa. Ettei tarvitse hätäpäissään jostain lähteä lahjaa hankkimaan, mikä on jo sitten aika noloa.. Voihan olla, että jos ennen tiivis yhteydenpito on hiipunut, niin toinenkin osapuoli olettaa että lahjojen ostoperinne on myöskin hiipunut.

Jos joka tapauksessa voit lapselle lahjan antaa niin voisit ottaa yhteyttä ja kysyä että sopisiko joku päivä tulla tässä piipahtamaan että toisin joululahjan lapselle...Todennäköisesti siinä sitten selviää onko teille lahjaa ja jos ovat unohtaneet niin ehtivät vielä teidän lapselle sellaisen hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja NallePuh82:
Voihan sen lahjan antaa, vaikka ei takaisin saisikaan. Mä kyllä ymmärrän sun pointtisi siitä, ettet halua vaivaantunutta tilannetta lahjan saajalle, jos he eivät olekaan ostaneet teidän lapselle mitään. Ehkä voit odottaa, josko he ottaisivat asian esille?

näin ehkä teenkin, siis odotan, että ottavat asian esille... tai siis otavatko asian esille... Ja jos eivät ota, tiedänpä seuraavana jouluna, ettei enää ostella lahjoja puolin ja toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos joka tapauksessa voit lapselle lahjan antaa niin voisit ottaa yhteyttä ja kysyä että sopisiko joku päivä tulla tässä piipahtamaan että toisin joululahjan lapselle...Todennäköisesti siinä sitten selviää onko teille lahjaa ja jos ovat unohtaneet niin ehtivät vielä teidän lapselle sellaisen hankkia.

Näin minä tekisin, jos kovin itse olisin lahjan perään...

Mää kyllä olen antanut lahjan toiselle, vaikkeivat he ole antaneet meille mitään ja annan vastasuudessakin tänäkin jouluna. Mutta mää en ole sillain "vastalahjan" hakija.

Lähetänhän mää joulukortitkin toisille vaikken tiedä lähettääkö he meille kortteja...

Just tätä mä inhoon joulussa. Että "pitää" olla lahja, jos toinenkin antaa. Mä annan lahjoja niille, joille haluan antaa ja ne antakoot meille, jotka niin tahtoo. Onko se nyt niin vaikeeta...

Mä kyllä tykkään hirveästi antaa lahjoja, enkä odota mitään takaisin, mutta tässä (varmaan) olikin pointtina se, että vastapuolelle saattaa tulla kiusaantunut olo, jos heillä ei mitään ole.
Mulle kävi kerran näin, ystäväpari tuli tuomaan peketteja yhtäkkiä kauppareissullaan ja mä en ollu alynny heille mitään hommata kun olivat aika uusia tuttavuuksia. Kaveri iloisena toivotteli hyvää joulua ja jätti paketit. Ei todellakaan odottanut mitään vastalahjaa. Mutta mua harmitti koko joulun kun en ollu älynny hommata..

Yhteistyössä