Hae Anna.fi-sivustolta

onko totta

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä pulmu ja sirkku, 03.02.2009.

1. pulmu ja sirkku Vierailija

Tutun tuttu oli ollut Intiassa reppureissulla.En ole varma oliko paikka Delhi vai Mumbai.Kuulemani mukaan hän oli poikennut pääkadulta hieman syrjemmälle.Tien varsilla oli makaillut ruumiita,eikä paikalliset niistä olleet sen kummemmin piitanneet.Tutun tutulle tämä oli ollut suuri järkytys.
    Onkohan juttu tosi,vai urbaanilegendaa?

2. Intiassa... Vierailija

Samoin kuin kadulle ulostaminen ja virtsaaminen, niin ihmiset kuin eläimetkin. Haju maassa on kuvottava.

3. yks tavis Vierailija

Mites nämä suomalaiset ym. julkkikset siten ovat muuttaneet osa-aikaisesti Intiaan ja kehuvat maata kilpaa?
    Puhuvatko ne paskaa??

4. yksivain Vierailija

En usko että he ihan vain päästään keksivät juttuja vaan puhuvat suoraa sydämmestään. Intia on maa missä näkee paljon pahaa. köyhyyttä on kaikkialla mutta silti se on maa mitä monet ihmiset rakastavat. Jokaisen ihmisen on itse tehtävä päätöksensä tykkääkö intiasta vai ei ja se selviää vain käymällä ei muuten. Vaikka intiassa on roskaa köyhyyttä ja muuta likaa siellä on maailman ihanimpia ihmisiä. Ihmisillä on suuri sydän ja ajattelevat muutakin kuin vain itseään. Jos haluat tietää puhuvatko julkkikset paskaa käy ihmeessä katsomassa muuten et voi tietää!

5. Jari2 Vierailija

Itse olen viikon verran haahuillut Delhissä vähän sielläsuntäällä, ainoat ruumiit olivat koiria mitä näin.

6. seett Vierailija

Eivät ne mitään paskaa puhu. Se nyt vaan on niin että Intiassa on erilaisten huumeiden saanti erittäin helppoa ja varsinkaan valkoista siistiä rahakasta narkkaria ei edes poliisit hätyyttele.
    Huumetokkurassa ei paska haise nenään......

7. Bombay.... Vierailija

Eivät ne mitään paskaa puhu. Se nyt vaan on niin että Intiassa on erilaisten huumeiden saanti erittäin helppoa ja varsinkaan valkoista siistiä rahakasta narkkaria ei edes poliisit hätyyttele.
    Huumetokkurassa ei paska haise nenään......
    [/quote]

Ahaa.. Niinkö se olikin..

8. mumbai Vierailija

Itse olen ollut Mumbaissa ja Delhissä. Ainuttakaan ruumista en nähnyt matkanivarrella. Tietenkin se on varmasti siitä kiinni missä liikkuu, mutta ei sielä niitä ruumita joka paikassa tietenkään ole! Poikkesin molemmissa kaupungeissa pääkaduilta ja mitään en nähnyt. Tykkään molemmista kaupungeista enkä sanoisi, että tuon takia ainakaan kannattaisi matkaa välistä jättää. Tietenkin on jokaisen päätettävissä mitä ajattelee.

9. kulkija.... Vierailija

Itse Intiassa käyneenä voin vahvistaa että aika likainen on koko maa. Joka paikassa kerjäläisiä kuin paskakärpäsiä paskan ympärillä. Ihmisillä ei pienintäkään käsitystä hygieniasta. Joka paikassa kauhea kaaos.
    Ikinä ei enää moiseen kaatopaikkaan.

10. taas!! Vierailija

Taas on pakko päästä Intiaan! Se on niin ihana maa! Maa on täynnä mitä hienoimpia nähtävyyksiä, kaunista luontoa, ihanaa ruokaa ja ennen kaikkea uskomattoman ihania ihmisiä. Parin viikon päästä taas, kymmenettä kertää, ja olen aivan varma, että tulen nauttimaan jokaisesta sekunnista - aivan ilman mitään huumaavia aineita, kuten suurin osa muistakin maassa kävijöistä.

Aina sieltä on yhtä kamalaa tulla takaisin tänne Suomen ankeuteen. Helsingissä on aina ensimmäiset tunnit aivan kauhea järkytys katsella tympeitä, harmaita ihmisiä ja sitä ihmettelee pakosta, että onkohan tämä maa todella tarkoitettu ihmisten asuttavaksi. Ihmisetkin täällä on niin uskomattoman tympeitä niuhottajia ja puolet vuodesta kylmää ja pimeää. Heti kun jään eläkkeelle, niin muutan täältä pois.

11. Jari2 Vierailija

No ei tuota tuon paremmin kyllä sano...

12. inriitta Vierailija

Olen ihmetellyt tätä mielipiteitten jakaumaa. En oikein uskalla kellekään kauheasti tuputtaa Intian matkaa... vaikka itse en muualle halua lähteä. Onkohan sillä Intialla jotain taikaa joka koskettaa joitain taikasauvallaan?

13. Jari2 Vierailija

Taitaa olla. Toiset näkevät kurjuuden ja pystyvät haistamaan vain paskan ja muut eritteet, toiset löytävät sieltä jotain hyvääkin.

14. Intian matkaaja Vierailija

Toi on kyllä niin totta, että toiset näkevät vain ns. pahan. Mielipide jakauma on todella suuri ja jari2 oli osuvasti sanonut, että ei uskalla tuputtaa kellekkään matkaa vaikka itse ei muualle edes halua lähteä! Itse en voi muuta sanoa kun, että nään intiasta vain ne parhaat puolet :)

15. xer Vierailija

Niin, eikös se vähän niin ole, että kukin näkee "mitä haluaa nähdä". Toiset eivät anna likaisuuden ym. haitata, eivätkä siten näe sitä. Toiset taas eivät pääse eroon likaisuuden näkemisestä, eivätkä sitten näe sitä kaunista ja hyvää, vaan bongaavat ainoastaan likaisuutta. Tämä näin kärjistäen, mutta toivottavasti joku sai tästä selkoa.

16. Monesti ollut Vierailija

Enpä ole suurkaupungeissa nähnyt ruumiita, mutta yllätys se ei kummassakaan kaupungissa olisi. Ensimmäinen ihminen, jonka näin Delhissä kadulla, oli siellä ulostamassa. Intia sattuu olemaan maa, josta joko pidät todella paljon tai sitten vihaat sitä. Harvemmin löytyy välimuotoa. Itse kuulun niihin henkilöihin, jotka ovat täysin ihastuneita Intiaan.

17. pari kertaa Vierailija

nähnyt ruumiin tai ainakin luulen niin eli liikenneonnettomuus. Liikennehän on aika sekopäistä ja molemmat moottoripyörällä ja ilman kypärää.

Korostaisin vielä maan suuruutta ja erilaisia paikkoja, Delhiin en itse muuttaisi kirveelläkään, muuten ok, mutta se paskanen ilma ja Goalle tai Keralaan ehkä muutankin, molemmat vauraita Intian mittapuun mukaan ja esim. kerjäläisiä näkee todella harvoin (taitaa olla Helsingissä nykyisin enemmän)

18. vierailija Vierailija

Niin moniin maihin voi mennä katsomaan niitä turismikohteita tai vaihtoehtoisesti maan todellista elämää. Jos menet usa niin sielläkin voi katsoa niitä turistikohteita tai mennä lon ankelesin slummin puolelle niin näkee vähän muutakin, usa on aivan järkyttävä slummi ja likainen paikka. Suomi saattaa olla ulkomaalaiselle aika yllätys, miten siistiä meillä onkaan loppujenlopuksi ja sitä slummia mitä melkoisen monissa maissa on niin suomessa ei ole.

Voisiko suomea arvostaa vähän enemmän kuin mikä vaikutelma politiikasta, päättäjistä ja kansan aktiivisuudesta antaa vaikuttaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri