Onko Tripp Trapp tuoli hyvä käytössä? Kokemuksia kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaavin äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaavin äiti

Vieras
Olen miettinyt Tripp Trapp tuolin ostoa. Onko tuoli hyvä ostos? Plussat ja miinukset. Meinasin ensin uutta, mutta sitten tulikin mieleen että kurkistan huutonetistä ja onhan noita sielläkin. Siel ois myynnisssä koko paketti, jossa olis mukana itse tuoli, pehmustettu istuinosa, turvakaari ja valjaat. Lähtöhinta 50 e ja 5 e korotuksella. Arvaiskohan huutaa, eli onko tuoli oikeasti hyvä ja käytännöllinen? Kiitos vastauksista jo etukäteen!

hyvä tuoli, nyt säädetty niin että aikuinenkin voi siinä istua ja ehdottamasti mun lemppari! Pehmusteet eivät olleet käytännölliset vaan heti likaiset, mutta niitähän ei oo pakko käyttää :D turvallinen kun lapsen on itse helppo mennä istumaan sinne kun turvakaari poistettu. Suosittelen.

Meillä tyttö 6v käyttää edelleen ja on käyttänyt puolivuotiaasta asti.Hintansa väärti ollut meillä, väri vaan saisi nykyään olla joku muu kuin pyökki ;)

mäkin voin erittäin lämpimästi suositella , meillä on vieläpä 26 vuotta vanha, monella lapsella käytössä ollut tuoli eikä miksikään mennyt. tunnearvoa vaan kovasti siinä ku on oma vanha tuoli ja nytten esikoisella käytössä.

Monessa tuttavaperheessä lapsilla on ollut erilaisia pientapaturmia TrippTrappiin liittyen (kompasteluja, tikattavana käymistä). Oma tyttöni on syönyt noin 2-vuotiaasta lähtien tukevalla keittiön tuolilla, meille TrippTrapp olisi ollut siis ihan tarpeeton ja tikkejä/liimauksia ei ole tarvinnut hakea vielä koskaan.

Voin suositella. Olen ostanut molemmat tuolit käytettynä (edullisesti) ja ovat päivittäin käytössä edelleen 4- ja 5-vuotiailla. Lapsilla oli mummolassa käytössä Emman tuoli, joka on vähän saman tyyppinen, mutta se oli paljon huterampi, eikä siinä olisi voinut aikuinen istua kuten Tripp Trappissa voi. Emman tuoli meinasi muutaman kerran kaatua, Tripp Trapp ei ole kertakaan kaatunut. Vaikka moni väittää, että halvat kopiot ovat yhtä hyviä, niin mun mielestä ei näin ole. Jos uuden Tripp Trappin hinta hirvittää, niin kannattaa katsoa huutonet ja kauppojen ilmoitustaulut.

Mulla on kokemusta kahdenlaisista tuoleista, niemen tahtaiden tuolista ja tripp trapp-kopiosta. Jos nyt saisin valita, ottaisin niemen tehtaiden tuolin. Sillä tripp trapp-tuolista vauva ponkaa koko ajan pystyyn jalkalevyn ansiosta. Yhtä ainoatakaan syöttöä ei ole onnistuttu tekemään ilman näitä pystyynnousemiskokeiluja ja lapsi jo reilun vuoden ikäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja en hankkisi mistään hinnasta;22748418:
Monessa tuttavaperheessä lapsilla on ollut erilaisia pientapaturmia TrippTrappiin liittyen (kompasteluja, tikattavana käymistä). Oma tyttöni on syönyt noin 2-vuotiaasta lähtien tukevalla keittiön tuolilla, meille TrippTrapp olisi ollut siis ihan tarpeeton ja tikkejä/liimauksia ei ole tarvinnut hakea vielä koskaan.

??? Pientapaturmia TrippTrappiin liittyen? Voitko vähän avata tota?

Mulla ei ole ko. tuolista mitään negatiivista sanottavaa. Asianmukaisella alustalla mahdoton lentää tuolin kanssa selälleen. Nykyään malliin saatavana vielä vauvakaukalo. Aivan huippuhyvä ostos kaiken kaikkiaan.

On hyvä ja uudenmallinen muovinen turvakaari on vielä parempi kuin vanha puinen. Erittäin harva lapsi saa itseään keploteltua siitä pois eli valjaita ei tarvita. Melkeinpä sanoisin, että siitä on mahdoton päästä kiipeämään pois, mutta joskus luin tällä palstalla, että jonkun lapsi oli siihenkin kyennyt.

[QUOTE="vieras";22748451]Mulla on kokemusta kahdenlaisista tuoleista, niemen tahtaiden tuolista ja tripp trapp-kopiosta. Jos nyt saisin valita, ottaisin niemen tehtaiden tuolin. Sillä tripp trapp-tuolista vauva ponkaa koko ajan pystyyn jalkalevyn ansiosta. Yhtä ainoatakaan syöttöä ei ole onnistuttu tekemään ilman näitä pystyynnousemiskokeiluja ja lapsi jo reilun vuoden ikäinen.[/QUOTE]

Sitä jalkatukea on tarjoitus siirtää lapsen pituuskasvun tahdissa niin, ettei siitä pääse nousemaan! Lue käyttöohjeet.

Alkuperäinen kirjoittaja en hankkisi mistään hinnasta;22748418:

sinustako nämä onnettomuudet ovat juuri tuolista riippuvia? Voisi kuvitella että jollain perustuolilla niitä voisi silloin olla enemmän...

Eikö sinua haittaa että lapsesi ei ylety kunnolla pöydälle? Toki tripp trap ei ole ainoa markkinoilla oleva tuoli mutta on se ankeata syödä leuka pöydän tasalla...

Varmaan toi käyttöikä sitten kompensoi sitä hintaa... mun mielestä toi on kömpelö (ne "jalakset" tulee tosi pitkälle taakse) ja meillä on lapset siirtyneet tavalliselle tuolille heti kun ovat siitä yltäneet syömään.

Ja tosiaan kavereiden mukelot ovat joutuneet käymään muutaman sairaalareissunkin - jos triptrapista putoaa, putoaa aika lailla korkeammalta kuin tavalliselta tuolilta. Nämä siis vanhempia lapsia jotka ovat istuneet triptrapissa ilman turvakaarta.

itse en pitänyt, mutta kaipa se hyvä on kun vuodesta toiseen myydään.
meillä poika kaatui sillä, en tiedä kuinka onnistui mutta tuolineen päivineen lensi :/
meillä nyt käytössä Svan-merkkinen tuoli, senkin saa säädettyä normi tuoliksi jatkossa, ei ole onnistunut vielä kaatamaan ja mulle ehdotonta plussaa, on se että siinä lapselle oma pöytä.

Ei oo tapaturmia Tripp Trappeihin liittyen, mutta lattia on ihan pilalla kun syöttötuoli "liukuu" lattialla ja jos sinne alle jää yksikin riisinmuru tai kuivunut leivänmuru niin naarmu siitä tulee.

Eli käyttökokemus on sinänsä ihan positiivinen mutta alla pitäis olla laattalattia, ellei halua uusia parkettiaan...

[QUOTE="vieras";22748519]Ei oo tapaturmia Tripp Trappeihin liittyen, mutta lattia on ihan pilalla kun syöttötuoli "liukuu" lattialla ja jos sinne alle jää yksikin riisinmuru tai kuivunut leivänmuru niin naarmu siitä tulee.

Eli käyttökokemus on sinänsä ihan positiivinen mutta alla pitäis olla laattalattia, ellei halua uusia parkettiaan...[/QUOTE]

No laittaa huopatossut sinne pohjiin niin ei tuu naarmuja :D

tykkään =) tosin meillä ollut käytössä vasta pari kuukautta. Ostettiin kun poika oli alle 6kk ja pystyi heti siinä istumaan, kun istuin osa on sopivan pieni, vaikkei osannut vielä silloin itse istua. Kylässä poika on istunut muissakin syöttötuoleista, mutta tykkään kyllä eniten tuosta tripp trappista. Tosi tukeva, nyt 8kk poika istuu siinä tyytyväisenä eikä ole koskaan yrittänyt nousta, voi huoletta jättää istumaan (tosin on myös niin pieni että ei pääse helposti nousemaan vaikka yrittäis). Meillä on valjaatkin hankittuna, mutta eipä ole vielä käyttöä ollut (ehkä tulevaisuudessa sitten).

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;22748565:
Ei varmaan kannata. Jos ei liu'u niin voi kipata takaraivolleen.

Nyt en käsittänyt. Siis se huopa siellä pohjassa ei kyllä mitenkään liukumista estä, päinvastoin. Mikä lie viralliselta nimeltään, mutta meillä on ihan kaikkien tuolien jaloissa tuota...

Meillä on tuo Tripp Trapp ollut 11 vuotta käytössä, esikoiselle ostettiin ja nyt istuu kolmas lapsi siinä edelleen(4,5 vuotias) eli mielestäni ollut hintansa väärti. Muuta vikaa ei ole ollut kun "itseaiheutetut" eli koiran pentu narskutellut omat puumerkkinsä siihen.

[QUOTE="Jenis";22748632]Nyt en käsittänyt. Siis se huopa siellä pohjassa ei kyllä mitenkään liukumista estä, päinvastoin. Mikä lie viralliselta nimeltään, mutta meillä on ihan kaikkien tuolien jaloissa tuota...[/QUOTE]
No kunhan ei estä. Voi tyssätä helpommin ehkä jos on jotakin sotkua lattialla. Sitä tuoliahan ei saa pitää matolla tai sen reunan edessä ettei liukuminen lopu puolimatkassa......

Yhteistyössä