Onko tuhoon tuomittu ajatus? Etelän lomalle yksin kolmen alle kouluikäisen kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap..

Vieras
Olisko kellään mitään ajatusta siitä, onnistuuko etelän matka yhdeltä aikuiselta ja kolmelta lapselta, jotka ovat iältään 6, 4 ja 6kk. Meillä siis lähtö tällä viikolla ja mies ilmeisesti niin kipeenä ettei välttämättä pysty lähtemään.
Me muut on jo taudista selviydytty ja jotenkin tuntuisi ihan kauheelta perua koko reissu, kun sitä on syksystä asti odotettu. Nyt olen vakaasti päättänyt, että koska miehen työn luonteen takia joudun olemaan yksin pitkiäkin aikoja lasten kanssa kotona, niin kyllä kai me nyt yksi lomamatkakin yhdessä pärjätään.
Mitäs olette mieltä? Kokemuksia?

[QUOTE="vieras";28145251]pyydä joku mukaasi miehen tilalle, ilmaselle reissulle avuksi. en lähtisi yksin kolmen kanssa.[/QUOTE]

Tätäkin mietin, mutta ei ole varmaan ketään, kun kaikki töissä tai kiinni omissa lapsissaan. Saakohan yhden matkustajan vaihtaa kuin lyhyellä varoitusajalla?

Eikö ole ketään joka voisi tulla miehen tilalle?

Mä en uskaltaisi lähteä kolmen pienen kanssa matkailemaan. En lähtisi edes kahdestaan tuon meidän 5v:n kanssa.

Olen ollut 3 lapsen kanssa yksin etelänlomalla, mutta 2 oli kouluikäisiä ja uimataitoisia. En lähtisi ainakaan rantalomalle 3 lapsen kanssa, jos kaikki on uimataidottomia. Toki saatte varmaan lääkärintodistuksen perusteella perua koko matkan vaikka koko perheeltä.

[QUOTE="vieras";28145270]Eikö ole ketään joka voisi tulla miehen tilalle?

Mä en uskaltaisi lähteä kolmen pienen kanssa matkailemaan. En lähtisi edes kahdestaan tuon meidän 5v:n kanssa.[/QUOTE]

Mulla lähinnä niin, että jos saisin vauvan jonnekin, niin en miettisi hetkeäkään. Isompien kanssa pärjäisin ihan varmasti ja loma tuntuisi lomalta. Mutta en usko, että mies pystyy vauvaakaan hoitamaan...sillä jos pystyisi, niin voisi kyllä reissuunkin lähteä. No on tässä vielä muutama päivä aikaa parantua. Voi perkeleen perkele.

[QUOTE="vieras";28145276]Olen ollut 3 lapsen kanssa yksin etelänlomalla, mutta 2 oli kouluikäisiä ja uimataitoisia. En lähtisi ainakaan rantalomalle 3 lapsen kanssa, jos kaikki on uimataidottomia. Toki saatte varmaan lääkärintodistuksen perusteella perua koko matkan vaikka koko perheeltä.[/QUOTE]

Kyllä matkan saa toki peruttua, mutta ei vaan tahtois...:(. Isoin meillä osaa uida jo, keskimmäinen on varoivainen tapaus. Vauva nyt tietty köllöttelee vaan. Hotellissa siis ihan matala lasten allas ja merivesi varmaan liian kylmää joka tapauksessa.

[QUOTE="Kukka";28145303]Millä tavoin mies on kipeä?

Luulisi, että ehtisi toipua - jos ei muuten niin lääkiten.[/QUOTE]

Kaiketi influenssa, nyt viidettä päivää korkea kuume. Täys raato toi on. Menee lääkäriin kohta uudelleen. Itse pelkään että keuhkokuume. Itse sairastin viikon.

kinkkistä...mutta jos vanhin osaa uida, nelivuotiaalla allasalueella aina kunnon uimavälineet päällä, ja puolivuotias ei osaa vielä karkailla. Niin eihän tuo nyt niin paha nakki ole. Ja useimmissa etelänmaissa (esim. Espanjassa, Turkissa, ja Kreikassa) lapsiin suhtaudutaan tosi hyvin, joten aina saat auttavaa kättä jos tulee illallispöydässä tilanne päälle.

Millainen hotelli, eli onko ruokailut hotellilla vai joudutko hakemaan kaupungilta ruokapaikat?

En uskaltaisi lähteä ainoana aikuisena noin pienten kanssa. Mitä jos sulle sattuu jotain tai yksi lapsista joutuu vaikka sairaalaan... (kauhukuvia, anteeksi). Yksi aikuinen ei voi olla kahdessa paikkaa yhtä aikaa.

Minä luultavasti lähtisin näiden meidän lasten kanssa (7, 4 ja 2). Luultavasti se kuitenkin menisi siihen, että hotellilta ei juuri poistuttaisi, joten sen sietäisi olla viihtyisä :) Jos oma pääsi kestää viikon uima-altaalla, miestä ei harmita jäädä pois ettekä halua siirtää matkaa myöhemmäksi, sen kun lähdet!

Itse varmasti lähtisin sinun sijassasi. Enkä varmaan tyytyisi edes pelkkään altaalla lojumiseen. Seuramatkoille on helppo lähteä mukaan, kun ryhmässä aina mennään. Siellä varmasti löytyy aina joku lapsiin höpsähtänyt joka ilolla auttelee. Enkä ole koskaan kokenut turvattomuutta kulkiessani yksin lasten kanssa kadulla. All inglusive tosin kannattaa ottaa jos vielä mahdollista, niin ei tarvitse ekana ruveta miettimään ruokailuja. Kauppojen ja ravintoloiden etsiminen nälkäisten lasten kanssa on varmaan sitä raastavinta hommaa mitä itse tiedän. Ja kaikki saavat syödä sitä mistä tykkää. Lomaa sekin. :) Uimataidottomilla meidän lapsilla on ollut aina uima liivit ja tarvittaessa myös käsikellukkeet (aikuisten altaassa uidessa tasapainottaa jos ei osaa vielä uinti asentoa), niin ei pienet mukkasutkaan ole haitanneet. Eikä ole tarvinnut olla silmiä selässä. Antaa siis itselle hieman vapautta esim. käydä allasbaarista hakemassa kaikille juotavaa, ilman että koko revohkan täytyy lähteä lasten altaalta kymmenen metrin päähän. Mutta toivottavasti miehesi toipuu ja jaksaa lähteä teidän kanssanne.

kyllä minä tuossa tilanteessa lähtisin. kattel etukäteen mitä kohteessa voi tehdälasten kanssa. Nauttivat varmasti lämmöstä jokatapauksessa, ja eläinpuisto voisiolla kiva yhdelle päivälle, rannalle voi mennä tekemään hiekkalinnoja ja nauttia rantakahvilan tarjoiluista, uima-altaillakaan ei tavi jokapäivä olla jos on hankalaa mutta jos vanhin jo ui, keskimmäiselle kunnon kellukkeet ja itse vauvan kanssa sinne pulikoimaan myös. itsekin olen näin tehnyt, tai jos vauva nukkuuvaunuissa aurinkovarjon alla, voit uida isompien kanssa. lapsilleon monesti puuhakerhoja siellä- tykkäävät varmasti kun hotellilla on muistakin ulttuureista lapsia. Ja järjestetäänhän kaikkia retkiä jänniin paikkoihin, veneilya yms. eiköhän se yksi viikko mene ihan hyvin :)

Riippuu ihan siitä, mitä haet ja tarvitset ja odotat lomamatkalta.
Jos maisemanvahdos on ainoa toive, mikä estää?
Jos taas toivot rentouttavaa ja voimaannuttavaa lomaa, mieti vielä.

älä vain lähde yksin lapsien kanssa...varmasti onnistuu jos mitään ei satu, mutta entäs jos saat mahapöpön ja joudut sairaalaan tiputukseen..entäs jos joku lapsista joutuisi sairaalaan yms.. Ota hyvä ihminen joku aikuinen miehen tilalle mukaan. Onneksi harvoin sattuu mitään, mutta se on kamala tilanne jos sotain sattuu ja olet seurueesi ainoa aikuinen.

Kyllä matkan saa toki peruttua, mutta ei vaan tahtois...:(. Isoin meillä osaa uida jo, keskimmäinen on varoivainen tapaus. Vauva nyt tietty köllöttelee vaan. Hotellissa siis ihan matala lasten allas ja merivesi varmaan liian kylmää joka tapauksessa.

Mikä sairaus miehelläsi on? Kauanko on sairastanut? Jos vielä muutama päivä aikaa, niin voihan olla että hän pääsee lähtemään.

Minä uskaltaisin lähteä! Mulla lapset 6v, 4v ja 2kk ja jos olis vaan rahaa niin lähtisin reissuun heti! Matkustan paljon junalla lasten kanssa ja siinä on oppinut että apua saa aina kun vaan rohkeasti itse pyytää.

Tosin matkavakuutus varmaan korvaa jos vaihdatte matkan toiseen ajankohtaan miehen sairauden takia?

En lähtisi, koska en kokisi, että tuollainen lomailu olisi laatuaikaa minulle ja lapsille. En haluaisi lomalla vaan selvitä kaikesta, vaan nimeomaan nauttia.....se ei onnistu noin, ei millään...Lisäksi, ettei vaan synny myös oikeita vaaratilanteita, olette vieraassa maassa, vieras hotelli, veden äärellä, stressaavaa ainkin. Perukaa matka ja lähtekää porukalla

Yhteistyössä