Onko tuo mies huijannut minua vai vanhempiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakkari harmaana

Vieras
Hieman taustaa. Ollaan oltu yhdessä jo viisi vuotta ja meillä on yhteinen lapsi. Mies on eronnut ex:tään jo seitsemän vuotta sitten, ensimmäisen kerran jo kuitenkin reilu kahdeksan vuotta sitten. Päättivät kuitenkin vielä yrittää uudelleen ja tuo hänen ex oli tullut "tauon" aikana raskaaksi. Miehen puheiden mukaan ei ollut kuitenkaan raskaana hänelle vaan jollekin toiselle. Raskaus kuitenkin päättyi kohtukuolemaan.

Kun me miehen kanssa aloimme puhumaan perheen perustamisesta, mies kertoi tuon edellä olevan minulle. Uskoin tottakai, ettei lapsi ollut hänen kun hän niin sanoi. Asiasta ei ole sen jälkeen puhuttu. Nyt kuitenkin appi on huonossa kunnossa ja alkoi puhumaan kuolemasta. Kysyi sitten anopilta, että jos hänet voisi haudata xxxx:n päälle jos yyyy antaa luvan.

Nyt mua vaivaa se, että jos mies ei ole ollut lapsen isä, niin miksi appi haluaa tulla haudatuksi samaan hautaan lapsen kanssa joka ei ole ollut hänelle sukua. Onko mies siis valehdellut minulle vai vanhemmilleen tuosta lapsesta? Tällä hetkellä tunnen itseni petetyksi, mutta onko mulla oikeus tuntea niin??? Aion vielä tänään kuitenkin ottaa tämän asian puheeksi miehen kanssa koska tämä vaivaa todella paljon.

Voi hitto, olen vielä niin tunnekuohuissa etten saa avattua suutani ja kysyttyä mieheltä, että mikä totuus on. Mieli tekisi, mutta toisaalta lapsikin on vielä hereillä ja mielestäni hänen ei tarvitse kuulla tästä.

No kantsii kysyä.

Mutta voipi olla valehdellutkin. Mieti jos palaisit, miehenä, yhteen jonkun kans ja joku ois vaikkapa jonkin parin viikon/kkn tauon aikana laittanu sen paksuksi..no ehkä se on vanhemmille helpompi kertoa, että on hänen..koska muuten isitä naisesta tulee melkosen lumppu kuva (vaikkei sitä oiskaan). Joten voi olla ihan tämmöstäkin, tiedä sitten.

Kysy kuitenki, tiedät totuuden sit.

Ja mistä se mies voi varmuudella tietää onko se lapsi ollu hänen? Ainoa joka tuosta totuuden tietää on miehen ex eikä sekään välttämättä varmuudella. Mutta ymmärrän kyllä miksi asia sinua vaivaa. Kysy siltä äijältä että kummalle on valehdellu, sulle vai vanhemmilleen ja miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sillä oikeasti väliä? Siis sinulle? Miksi? Ehkä asia on niin kipeä miehelle, että ei halua puhua siitä sanaakaan.

Lapsettoman miehen olen itselleni ottanut ja jos nyt tuo lapsi paljastuu hänen lapsekseen niin kyllä mielestäni hän on huijannut minua. Ja väkisinkin tulee mieleen, että kenen haudalla minä käyn jos apelle nyt huonosti käy.

Oliko miehesi virallisesti eronnut exästään ennen kuin palasivat yhteen ? Jos he olivat vielä naimisissä, oli kohtuun kuollut lapsi lain mukaan miehesi lapsi. Jos mies silloin halusi yhteistä tulevaisuutta exänsä kanssa, hän tuskin nosti meteliä isyydestä ja kun lapsi vielä kuoli tuskin katsoi aiheelliseksi korjata appivanhempien oletuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja tuota..:
Oliko miehesi virallisesti eronnut exästään ennen kuin palasivat yhteen ? Jos he olivat vielä naimisissä, oli kohtuun kuollut lapsi lain mukaan miehesi lapsi. Jos mies silloin halusi yhteistä tulevaisuutta exänsä kanssa, hän tuskin nosti meteliä isyydestä ja kun lapsi vielä kuoli tuskin katsoi aiheelliseksi korjata appivanhempien oletuksia.

Eivät olleet naimisissa vaan avoliitossa. Erosivat ja palasivat lähes puolen vuoden jälkeen vielä yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko sillä oikeasti väliä? Siis sinulle? Miksi? Ehkä asia on niin kipeä miehelle, että ei halua puhua siitä sanaakaan.

Lapsettoman miehen olen itselleni ottanut ja jos nyt tuo lapsi paljastuu hänen lapsekseen niin kyllä mielestäni hän on huijannut minua. Ja väkisinkin tulee mieleen, että kenen haudalla minä käyn jos apelle nyt huonosti käy.

Apen haudalla. Sinua loukataan ja Sinuun sattuu ja Sinua nyt kohdellaan huonosti.. Kannattaako repiä vanhoja haavoja auki vaan sen takia, että Sinulla on "oikeus" tietää?

Sä oot kyllä ap käsittämättömän kylmä ihminen. Mitä helvetin väliä sillä on, jos miehelläsi sattuisikin olemaan lapsi, joka on kuollut jo kohtuun?! Vai oikeestiko kuvittelit että miehes oli neitsyt sut kohdatessaan?!
:headwall:

Apen haudalla. Sinua loukataan ja Sinuun sattuu ja Sinua nyt kohdellaan huonosti.. Kannattaako repiä vanhoja haavoja auki vaan sen takia, että Sinulla on "oikeus" tietää?

Onhan tästä aiemmin jo keskusteltu, mutta mielestäni minulla on oikeus tietää. Mies on kertonut yhden version jonka uskoin, mutta nyt apen pyyntö sai minut epäilemään, että onko se miehen kertoma versio kuitenkaan se totuus. Olen myös hieman hämmentynyt tästä kaikesta.

Onhan tästä aiemmin jo keskusteltu, mutta mielestäni minulla on oikeus tietää. Mies on kertonut yhden version jonka uskoin, mutta nyt apen pyyntö sai minut epäilemään, että onko se miehen kertoma versio kuitenkaan se totuus. Olen myös hieman hämmentynyt tästä kaikesta.

Kerrotko itse omille vanhemmillesi aivan kaiken totuuden mukaisesti ? Itse ainakin kerron juuri miehelleni kaikkein intiimeimmät ja vaikeimmat asiat sellaisina kuin ne ovat ja omat vanhempani saavat nähdä elämästäni siloitellun kuvan...

Alkuperäinen kirjoittaja mii:

Kerrotko itse omille vanhemmillesi aivan kaiken totuuden mukaisesti ? Itse ainakin kerron juuri miehelleni kaikkein intiimeimmät ja vaikeimmat asiat sellaisina kuin ne ovat ja omat vanhempani saavat nähdä elämästäni siloitellun kuvan...

Niin, hyvä näkökulma tuokin. Toki kerron vanhemmilleni hieman siistimmän version joistakin asioista ja miehelle taas se todellisen asianlaidan. En vaan voi olla pohtimatta tuota apen pyyntöä ja mitä enemmän sitä nyt pohdin sitä hämmentyneempi olo tästä tulee.

Tulee ensimmäisenä mieleen, että mies ei välttämättä koskaan ole sanonut vanhemmilleen että ei olisi tuon kohtuun kuolleen lapsen isä, vaan vanhemmat ovat olettaneet näin kun on sanottu että tyttöystävä on raskaana. Kenties eivät ole tienneet laisinkaan miehen entisen suhteen ongelmista ja tauosta jonka ovat pitäneet.

Etenkin jos miehen vanhemmilla ei lapsenlapsia entuudestaan ollut, niin raskaus lienee ollut heille suuri ilouutinen ja ovat odottaneet innolla lapsenlasta huomaamatta lainkaan kyseenalaistaa sitä onko lapsi biologinen lapsenlapsi vai miehen kasvattama "lapsenlapsi". Menetys on varmasti ollut appivanhemmille suuri, enkä yhtään ihmettele jos miehesi olisi jättänyt mainostamatta että "Ei muuten ollut minun siittämäni.."

Kysy mieheltä ihan suoraan, se on ainoa tapa selvittää asia ilman että saat aikaan hirmuiset sukuriidat ja epäilyksiä puolin ja toisin. Ja jos appi haudataan, niin hauta jossa käyt, on appiukon hauta jossa sattuu lepäämään myös hänen luulemansa lapsenlapsi.

Yhteistyössä