onko tyhmää hankkia lasta tai haluta sitä? Puhun siis kolmannesta lapsesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abcde"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"abcde"

Vieras
Tuntuu vaan että jäisin ehkä katumaan jos en hanki kolmatta lasta. Olen sitä jo halunnut pari vuotta. Vanhemmat lapset jo 7 ja 9v ja itse täytän ensi vuonna 36v ja olen jo vanhakin varmaan hankkimaan lapsia. Pelottaa sairaudet ja jaksaminen.
Teen nyt 6h päiviä ja vielä 1v ajan. Jos haluan lapsen niin pitäisi rahan takia varmaan tehdä ensin kokonaista päivää. Ainakin mies niin toivoo. Olisin 37 ennen kuin voisin ruveta tekemään sitä lasta. Aika vanha siis jo. Harmittaa...niin haluisin sen yhden lapsen ainakin vielä. Oma unelma olisi 4lasta mutta miehelle riittäisi kolme.

Itse olen kohta 30v ja haaveillut/pohtinut/empinyt kolmatta myös vuosia. Ajatus on niin piinaava että antaa kolmosen tulla jos ois tullakseen. En usko että tästä pääsee muullatavoin eroon, siis näistä ajatuksista. Mekin aloitetaan vauva-aika alusta, mutta se on vain ihanaa eikä akuhistuta ollenkaan. Nykyiset lapsemme ovat 5v ja 8v, eli ainakin 6 ja 9 kun viimeinen syntyy, jos ei mene kauemminkin. Itse olen opiskelija nyt ja jos raskaudun piann, saan minimi äitiysrahan. Kyllä sillä selviää sen ekan vuoden, sen jälkeen on mentävä töihin. Ajatus olisi että pärjättäs ainakin vuosi niin että olen osa-aikainen. Ajattelen asian niin, että kun olen viisikymppinen ja en saa enää lapsia niin harmittaako mua enemmän se etten tehnyt kolmosta vai se että pari vuotta elimme vähän niukemmin.

kyllä se varmaan pitää ruveta tekemään sitä pikkukolmosta. =) Mieskin antanut vihreää valoa ja kysyi nyt aamulla siitä puhuessani että milloin olisi otollinen aika. Olen itse 2 lapsisesta perheestä ja aina kaivannut lisää sisaruksia.

Mieki olen saanut miehen jo siihen asti, että nyt sanoo jo että katotaan :) kun haluaisin myös 3:nen lapsen. Olen 29 ja nykyiset lapset on 5 ja 3 vuotiaita, joten meillekkin tulee vähän isompi ikäero, jos vaikka vuoden päästä alettais yrittää, mutta eipä se haittais minua :)

Kolmonen syntyi kun meillä oli 4v ja 6v ja on mun mielestäni ollut ns nautittavin vauva-aika kaikista kun ei ollut toista ihan pientä ja homma oli tuttua.Jos se molemmista tuntuu oikealta niin antakaa palaa vaan.

[QUOTE="Vieras";28827884]Ne on ne tekemättömänt lapset, joita jäädään katumaan... ei niitä tehtyjä...[/QUOTE]

Tätä peesaan täysillä :) Näin se nimenomaan on. Jos halu on saada se kolmas, niin ilman muuta sitten. Kyllä sitä rahallisesti pärjää vähemmälläkin, kokemusta on.

mulla oli 3 ja 5 vuotiaat kun kolmas syntyi. juuri ihanaa näin, ehtinyt nauttia vauvastakin ja osaa taas nauttia siitä kun saa olla kotona :) ehdimme kokeilla tarha- ja työ rumbaakin sen verran että tuli tutuksi sekin! lapset on nyt tässä, mutta kolmannen kaipuu oi kova ja olisin katunut jos emme olisi antaneet kolmannelle edes mahdollisuutta.

paljon on mietittävää. Olen juuri aloittanut laihdutusprojektin taas kerran ja aina kilot ovat yhä hankalampia saada pois. Olen näköjään taipuvainen lihomaan ja jojolaihduttaja. Tämä projekti taas siirtyisi uuden lapsen myötä. Tietty terveellisiä elämäntapoja voi harjoittaa mutta tulisiko painon lisääntyessä kuitenkin sorruttua enempikin herkutteluun. Lisäksi raha on yhä mysteeri. En voisi olla sitä 3 vuotta kotona lapsen kanssa. Meillä on asuntolaina. Lisäksi kolmannelle ei olisi omaa huonetta. Mutta kun haluisin niin. En käynyt viimeisimmän lapsen aikana mitään surutyötä läpi. Ajattelin että tämä ei ole viimeinen raskaus. Nyt nauttisin siitä raskaudestakin varmaan eri tavalla ja äitiydestä. Ei tarvisi enää kilpailla mistään.

[QUOTE="Vieras";28827884]Ne on ne tekemättömänt lapset, joita jäädään katumaan... ei niitä tehtyjä...[/QUOTE]Oletko oikeasti sitä mieltä, että kukaan ei kadu vanhemmaksi ryhtymistä?

Yhteistyössä