Onko tyhmää (kirppismyynnistä)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin jaattelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin jaattelin

Vieras
Olen menossa myymään yhden päivän kirppistapahtumaan ja ajattelin laittaa hinnat vaatteisiin/tavaroihin valmiiksi maalarinteipin palasilla, tyyliin "1e" jne.

En ole koskaan ollut edes asiakkaana tällaisella kirppiksellä joten ei ole mitään hajua tuosta kaupankäynnistä. Ajatuksena tuntuu rasittavalta sekä myyjän ja ostajan näkökulmasta että joka ikisen kiinnostavan tavaran tai vaatteen hintaa pitäisi erikseen kysyä myyjältä, siksi mieluummin hinnoittelisin vermeet etukäteen. Kyseessä on itsellä hyväkuntoisia, uudenveroisia vaatteita ja tavaroita joista haluan päästä eroon, eli ihan muutamien eurojen juttuja lähinnä.

Onko tällainen siis hyväksyttävä tapa tällaisella kirppiksellä vai tulenko saamaan outoja katseita kun en osaa "kirppisetikettiä"?

Kyllä mä olen aina hinnoitellut valmiiksi. Ja ostajanakin tykkään että hinta on valmiina, jää joskus ostamattakin ellei hintaa ole enkä jaksa alkaa kysellä.

Itse ostan mieluummin sellaiselta joka ei ole hinnoitellut valmiiksi mutta tapansa kullakin. Tulee sellanen fiilis että tosta lappuhinnasta ei ole tinkimistä kuin siitä hinnasta jonka myyjä heittää kun kysyn :D

Samaa mieltä muiden kanssa että ennakkoon hinnoittelu on hyvä juttu. Tosin jos on esim. paljon paitoja nin voi laittaa viereen lapun että paidat 1e / kpl nin ei tarvi jokaikistä vaatetta laputtaa erikseen.

Ai! No enpä tosiaan ole käynyt näissä tapahtumissa, ja monet niitä kehuvat ja sanovat että voi tinkiä ja on paljon hauskempaa kun saa kontaktin myyjään ja ja ja..! Itseä on lähinnä ahdistanut ajatus että pitäisi olla hirveä meklari koko ajan, kuten olen luullut homman tapahtuvan. Paljon olen sitten myynyt näillä toisenlaisilla kirppiksillä jonne vaan viedään kamat ja välillä käydään pöytää järkkäämässä.

Kiitos siis vastauksista ja todellakin aion hinnoitella kaikki valmiiksi! =)

Mä en just sen takia juuri käy tommosissa, kun en tykkää kysellä joka ikisen kiinnostavan tavaran hintaa. Kävisin, jos ihmiset olis valmiiks laittanu hintaa näkyviin..

Minä tykkään, että hinnat on merkitty. Jos pöydän ympärillä on paljon porukkaa, niin pitää olla todella kiinnostava tavara, että jaksaa jossain tapahtumassa jäädä odottelemaan ja huutelemaan väkijoukon yli myyjälle kysymyksiä. Joskus olen törmännyt siihen, että myyjä vinkkaa itse, että jos ostat enemmän kuin sen yhden niin katsotaan sitten sitä hintaa tarkemmin.

Viimeksi muokattu:
Muutaman kerran käyny tuollasella kirppiksellä ja mun mielestä ihan ehdoton että on hinnat. Ittellä jää kans herkemmin ostamatta jos pitää odotella, että saa myyjältä kysyttyä hintaa (niissä missä käyny niin ihmismäärä ollut valtava ja joka pöydän vieressä paljon ihmisiä ja kaikki yhteen ääneen kyselemässä paljonko maksaa). Enkä ajattele kyllä niin, että jos valmiiks hinnoteltu ettäkö se tarkottais sitä ettei vois tinkailla, voihan sitä kysyä että onko tää viimenen hinta vai saisko hintaa vielä vähän alaspäin.

Yhteistyössä