Onko työkkäri NIIN kamala paikka, kun kerta kaikki sitä pitää sellaisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työkkäriin pitäisi mennä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainoastaan olin pettyny sen suhteen kun työttömyyden aikana tulin raskaaksi ja tyrkyttivät jonnekki työllisyyskurssille. No sit selvis et en voi keskeyttää raskauden takia kurssia (tai siis vauvan synnyttyä) ja käytyjä tunteja ei voi hyväksilukea myöhemmin.
En edelleenkään ymmärrä et mitä hyötyä siittä olis ollu jos olisin lähteny?!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Paska paikka se on,tunkevat ihmiset tyhjänpäiväisille paskakursseille väkisin tai muuten katkeaa rahaliikenne.

työkkäri pakotti uusi suunta kurssille 4kk kestää. mun 2 lasta, mies ja koti jää vaille huomiota ku ooon väsyny pakkokurssin takia ja viha ja pettymis... pakko kai ottaa "vapaata" jotta kerkiää kelaan ennen päiväkotiin juoksua.... ja kulukorvaus täysin olematon jos aikoo syödä, ruokajono odottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mä sain ainakin asiallista palvelua Kallion toimistossa ja heti oltiin antamassa sellasta työosoitusta, vai mikä se nimi onkaan.

Minä olen myös saanut asiallista palvelua, vaikka työhönosoitukset ovat olleet vähissä. Toki olen palveluja saanut pyytäessäni.

kyllä se on kamaka paikka. itse olen lomautettuna, ollut nyt pari kuukautta, ja äippäloma alkaa 5.1.2010. se äippäloman alku ja raskaus tuntui olevan ihan mahdoton käsittää siellä... ja se etten nyt oikein ole potntiaalinen työnhakia, kun raskaus näkyy...ja etten tosiaankaan ole nyt irtisanomassa tseäni minkään määräaikaisen työsuhteen takia...
tai se että miltä minusta tuntuu kuulla virkailialta että voihan olla ettei sinulla alakaan äitiysloma!?!? että mitä? voi olla juu.....
tai kuinka hän jo pavasi että sitten vanhempain vapaan jälkeen kun työnantaja irtisanoo sinut niin sittenhän taas asioit täällä... voi miten mukava virkailija!

Kamala paikka todellakin. Itse olen kuulemma täysin syrjäytynyt nuori vailla toivoa. En kuulemma tule saamaan opiskelupaikkaa yliopistosta enkä myöskään saa töitä. Ainoa vaihtoehtoni on saada työharjoittelun kautta töitä (yeaah right..) tai oppisopimuskoulutus. Aikuislukio on kuulemma yhtä tyhjän kanssa ja 1,5v olen heittänyt täysin hukkaan, koska en voi saada yliopistosta paikkaa mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainoastaan olin pettyny sen suhteen kun työttömyyden aikana tulin raskaaksi ja tyrkyttivät jonnekki työllisyyskurssille. No sit selvis et en voi keskeyttää raskauden takia kurssia (tai siis vauvan synnyttyä) ja käytyjä tunteja ei voi hyväksilukea myöhemmin.
En edelleenkään ymmärrä et mitä hyötyä siittä olis ollu jos olisin lähteny?!

Hyvä vaan, ettet lähtenyt. Itse lähdin yhdelle puoli vuotta kestäneelle kurssille, josta etukäteen tiesin, että en pystyisi edes joka päivä käymään (hirrrveä pahoinvointi koko raskauden ajan, toinen raskaus ja taustalla kokemusta hyvin samanlaisesta raskaudesta oksenteluineen ja pyörtymisineen) puhumattakaan siitä, että olisin kurssilla loppuun asti. En vaan jaksanut tapella työkkärintädin kanssa. Turhaan meni neljä kuukautta opiskelua ja kuukauden työharjoittelu, kun en loppuun asti voinut siellä olla. Eikä minkäänlaista todistusta siitä, että ylipäätäänsä osallistuin ko kurssille eikä pienintäkään lappusta työharjoittelusta. :/

Mulla on työkkäristä ihan suht hyviä kokemuksia. Ehkä siksi että olen itse aina halunnut johonkin kursseille tms, koska en tykkää olla kotona, enkä mä kyllä työttömänä ole kauheasti koskaan ollutkaan. Aikoinaan kun jätin yhden koulun kesken, sanoi virkailija että ei ihmettele yhtään, koska kyseisessä oppilaitoksessa on muutama niin idiootti opettaja että kenen tahansa oppimisinnostus laantuu. Ja kun olin raskaana ja mulle tuli työhön osoitus, menin työkkäriin ja sielläkin totesivat ettei ole järkeä lähteä töihin kun äippälomaan enää muutama kuukausi. Ja nykyisen työpaikan olen saanut työkkärin kautta, meillä oli ensin työkkärin ja työpaikan yhteisesti järjestämä koulutus jonka jälkeen osa sai vakipaikan. Mutta työkkärin ammatinvalintapsykologi (vaimikäseoli) on kyllä niin..... mulla meni niin hermot siihen ihmiseen että annoin paukkua ihan suoraan mitä ajattelin. Mutta siis suurin osa mulla ihan positiivisia kokemuksia :).

Yhteistyössä