Onko väärin? (lapsettomuudesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hertta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hertta"

Vieras
Ollaan yritetty pientä jo monta monta vuotta, 2 keskenmenoa on takana, mutta tutkimuksiin ei olla jaksettu mennä vielä...

No siskoni sai viime viikolla lapsen ja toki tämä pieni on meillekin rakas ja tärkeä, mutta olen minä itkuni taas itkenyt tuon jälkeen ja varmasti tulen vielä itkemään jatkossakin.

Mutta onko oikeutta itkeä, kun ei olla vielä menty edes tutkimuksiin Ja onko oikeus olla loukkaantunut kun äitini eikä kukaan muukaan ole kysynyt, että kuinka minä jaksan vaikka hyvin tietävät että otan tämän lapsettomuuden hyvin raskaasti (mm. kun siskoni ilmoitti raskaudestaan meni se ilta itkiessä ja äiti oli kyllä näkemässä).

No kait tämä tästä kunhan etiä päin taas päästään. Jotenkin niin raskaalta tuntuu tämä tilanne ettei tosissaan olla jaksettu vielä tutkimuksiinkaan hakeutua.

Ei voi olla väärin. Ihmisellä on oikeus tunteisiinsa. Ehkä äitisi ja muut eivät tiedä miten ottaa asiaa puheeksi. Ymmärrän ettet ole jaksanut mennä tutkimuksiin, mutta ehkä sieltä voisi saada jotain helpottavaa tietoa. Paljon voimia sinulle.

Me ollaan tutkimuksiin menossa, hyvin pelokkain ja raskain mielin. Ei se ole meillekkään helppoa ollut, että pikkuista ei vaan tule, vaikka ollaan nuoria ja niin edelleen. Miä en ainakaan näe tuossa mitään väärää, otatte asian käsittelyyn kun koette että olette valmiita ja on voimia.

Toki siskoni saa olla iloinen, samoin kuin äitini uudesta lapsenlapsestaan ja ymmärrän heidän ilonsa täysin ja olen iloinen itsekin uudesta pienestä. Mutta nämä hetket herättävät vain taas siihen todellisuuteen kun toiset saavat lapsia.

Se tästä tilanteesta tekee niin vaikean kun itse suree ja kuitenkin tämän pitäisi olla iloinen hetki. Kyllä tästäkin pienestä tulee meille rakas tai on jo oikeastaan nyt....

Jospa syksyksi saisi kerättyä voimia lähteä tutkimuksiin, kunhan ollaan päästy ristiäisistäkin ohi...

Itkua mahtuu maailmaan. Mutta apua siitä ei ole, menkää nyt ihmeessä sinne tutkimuksiin niin teillekin kenties tekee kohta lapsi tuloaan. Kuten aiemmin sanottu, se voi olla pienestä kiinni. Olethan pari kertaa jo tullut raskaaksi. Onnea yritykselle! :)

Ei ole väärin itkeä, mutta jossain vaiheessa kannattaa asioille tehdä jotain eikä jäädä surkuttelemaan. Teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua, koska kaksi raskautta lähtenyt alkuun. Tutkimuksilla ja pienellä avustuksella esim. inseminaatiolla voi mahdollisuudet saada lapsi nousta huomattavasti. Olen kärsinyt lapsettomuudesta monta vuotta ja monta kertaa sai lapsettomuushoidoissakin pettyä, mutta viimein onnisti ja voi sanoa että kyllä kannatti taistella. Jo sekin, että lapsettomuuden hoidon antaa ammattilaisten käsiin helpottaa kummasti.

Yhteistyössä