Onko vanha sektioarpi vaivannut seuraavassa raskaudessa tai synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Itsellä arpi kutisee välillä kovasti ja sf-mittaa otettaessa sen painaminen kirvelee inhottavasti. Nyt loppuraskaudessa se vähän kiristelee ihon pinnalta, mutta muuten ei ole vaivannut. Ei kai arpea synnytyksen aikana ehdi tuntea kaiken muun kivun keskellä?

Synnytyssupistusten aikana tuntui kuin vanha haava olisi ollut tulessa, mutta tosiaan siinä vaiheessa ei kiinnostanut mikä kipu johtuu mistäkin jne. Tämä oli enemmänkin asia minkä tajusin jälkeenpäin kun ensimmäisen synnytyksen alkaessa tälläistä "ylimääräistä" kipua ei ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Foortti harmaana:
Jaa ihossa, mie meinaisin, että tässä kysytään kohdun osalta tai kiinnikkeiden jne jne...

Eikun ihan missä vaan:). Kohtutuntemuksia mä odotin kokevani, mutta vain ihossa on tuntunut jotain.

No harvemmin niitä kait TUNTEE, lääkäri sitte kertoo mitä näkee kun sectioittaa seuraavan kerran ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jaa ihossa, mie meinaisin, että tässä kysytään kohdun osalta tai kiinnikkeiden jne jne...

Eikun ihan missä vaan:). Kohtutuntemuksia mä odotin kokevani, mutta vain ihossa on tuntunut jotain.

No harvemmin niitä kait TUNTEE, lääkäri sitte kertoo mitä näkee kun sectioittaa seuraavan kerran ;)

Kyllä mä odotin, että kohdun venyminen vois tuntua arvessa paljonkin ja aiheuttaa sisäpuolella kipua. Oikeastaan on outoa, ettei näin ole kun miettii, miten paljon kohdun koko muuttuu. Hyvä vaan tietty.

Yhteistyössä