Onko vauva pakko nukuttaa ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pattitilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pattitilanne

Vieras
Meillä on parvekkeeton omistusasunto kerrostalossa. Asumme kolmannessa kerroksessa. Voisimme toki muuttaa, mutta kun asuinpaikka on muuten ihana, tarkoitus ei ollut vielä muuttaa (ylläriraskaus). Voisimme rakennuttaa parvekkeen, mutta se maksaa n. 20 000 e. Mitä tekisit? Voiko vauva nukkua sisällä ja käydä sitten vaan kerran pari päivässä ulkoilemassa vaunuissa?

Eikös nyt olis taas syytä sille maalaisjärjelle vaikka taidat kaupungissa asua. Riittää kun lapsi ulkoilee tarpeeksi päivän aikana. sama se on sitten nukkuuko ulkona vai ulkoileeko muuten.

No kun suku on kauhistellut asiaa kovasti, vauvaonnitteluiden sijasta saimme talopakettiesitteitä ja joka kerta kun näemme niin päällimäisenä on kysymys että joko olette ratkaisseet ulkonanukkumispulman ja kyllähän nyt vauva täytyy ulos nukuttaa. Muut kaksi meillä onkin ulos nukutettu, kun asuttiin vielä parvekkeellisessa asunnossa.

Meillä ainakin ulkona nukkuu huomattavasti paremmin. Päikkärit sisällä kestää max 45min ja ulkona 3h. Mutta ei tietenkään ole pakko nukuttaa pihalla. Huolehdit muuten vaan ulkoilun =) Jokainen tarvitsee kuitenkin raitista ilmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei tarvii mut ihmettelen et:
Missä voi noin vaan rakennuttaa asuntoonsa parvekkeen???

No meillä on tähän jälkikäteen piirretty kaavaan parvekkeet, kun tehtiin julkisivuremppaa ja ulkoasultaan yhtenäiset parvekkeet saa rakennuttaa jos haluaa. Pari naapuria on jo rakennuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
Mä olen miettinyt, että menisitkö itse vaikkapa makuupussissa talvikamppeet päällä parvekkeelle nukkumaan talvella pakkasessa.

Juu kyllä mä menisin, jos mulla olis tuulelta suojaava koppa tai teltta ja pohja olisi lämpöeristetty niin ettei kylmä tulis alhaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ei tarvii mut ihmettelen et:
Missä voi noin vaan rakennuttaa asuntoonsa parvekkeen???

No meillä on tähän jälkikäteen piirretty kaavaan parvekkeet, kun tehtiin julkisivuremppaa ja ulkoasultaan yhtenäiset parvekkeet saa rakennuttaa jos haluaa. Pari naapuria on jo rakennuttanut.

Ok, aika hauska juttu :)

Yhteistyössä