Onko vauva voinu "säikähtää" mahassa tms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermo

Vieras
Aattelin tässä kohta kokeilla vähän laskeskella liikkeitä tms jos ei ala meno yhtään koventua tuolla mahassa.. huomenna laskettu aika ja tajusin äsken etten tiiä millon vauva on viimeks liikkunut ja ei liikkunu ainakaan äsken kun yritin sitä vähän tökkiä...

Mutta siis, nyt tulee tyhmä kysymys.. Eli onko vauva voinu jotenki säikähtää ja siks lopettaa liikkumasta, kun mulla on ollu hermot niin kireellä koko päivän että ei mitään rajaa? oon vaan hermonnu ja valittanu koko päivän joka asiasta. siis ihan samanlainen hermo olo kun jos ois menkat tms.

Jos vauvat lakkais liikkumasta kun äiti hermoilee niin yksikään vauva ei liikkuisi yhtään enää loppuraskaudessa......

Mulla la meni jo, välillä vauva on superhiljainen. Tulisi jo! Vaikka ihan hulluhan minä olen kun siihen piinaan hingun...

Tosiaan voi merkata että synnytys lähestyy;monesti kuulee siitä miten vauvat pysähtyy/hiljenee ennen synnytystä. Toinen voi olla että hermoilultasi et vaan ole huomannut vauvan liikkeitä. Itse ainakin välillä mietin että onko vauva liikkunu koko päivänä? Mut sit kun hetken keskittyi vauvaan niin siellähän se möyrys..

Siis liikkeethän muuttuu erilaisiksi kyllä.
Mut jos ihan liikelaskennassa niit liikkeitä ei tule yhen yhtäkään,niin sit hippasisin kyl päivystykseen..

Rauhoitu,mee sellaseen asentoon millon ne yleensä parhaiten tuntuu(oikeaoppisesti paras asento ois olla vasemmalla kylellä ) juo makeeta

Syö/juo jotain makeeta, mee sängylle tai lattialle vasemmalle kyljelle ja kokeile liikkuisko sitten. Mutta välillä on niitä hiljasempiaki päiviä ja eihän siellä kohdussakaa enää kauhiasti sitä tilaa oo liikuskella. Tosin mun ei tarvinnu esikoista oottaessa pitää liikelaskentaa ollenkaan, mylläs aivan hirveesti ja viä synnytyssalissa kätilö sano vähän ennen ponnistus vaihetta, että kylläpä mahassa mylläys käy. Ite en tuntenu mitään, toimi hyvin noi puudutteet :D

JOas vauva ei liiku,niin sairalaan voi olla jo kova kiire. Toivottavasti sun vauva on elossa. Mut jos seurasit liikkeitä etkä tuntenut yhtään, niiin lähdet HETI ei kohta, ei aamulla vaan NYT

[QUOTE="äitinen";22555565]JOas vauva ei liiku,niin sairalaan voi olla jo kova kiire. Toivottavasti sun vauva on elossa. Mut jos seurasit liikkeitä etkä tuntenut yhtään, niiin lähdet HETI ei kohta, ei aamulla vaan NYT[/QUOTE]

Lopeta heti tuo typerä paniikin lietsominen!!!

Sinuna minä soittaisin polille. Ja kysyisin ihan asiallista neuvoa sieltä.
Liikkeet vähenee lopussa mutta ei ne loppua saa.
Siine voi soittaa aina oli yö tai päivä. Ja kysyä neuvoa.

[QUOTE="Kenguru";22555576]Lopeta heti tuo typerä paniikin lietsominen!!![/QUOTE]

Panikki tai ei. Mutta ei se vauva saa lopettaa niitä liikkeitä. Jotain pitää tuntea silti.
Mä soittaisin polille ja kysyisin neuvoa sieltä.

Joisain tilanteissa vauva ehditään vielä pelstaa, kun äiti menee sairaalaam ajoissa.MM. minun serkkuni syntyi kiireellisellä sektiolla heti kun hänen äitnsäi pääsi sairaalaan, ja sairaalaan tätini meni juuri liikkeiden loppumisen takia.

Ainut keino jolla äiti voi seurata sikiön vointia on liikkeiden tarkkailu. Jos liike laskenta antaa aihetta huoleen, niin siihen TÄYTYY suhtautua vakavasti.

[QUOTE="äitinen";22555595]Joisain tilanteissa vauva ehditään vielä pelstaa, kun äiti menee sairaalaam ajoissa.MM. minun serkkuni syntyi kiireellisellä sektiolla heti kun hänen äitnsäi pääsi sairaalaan, ja sairaalaan tätini meni juuri liikkeiden loppumisen takia.

Ainut keino jolla äiti voi seurata sikiön vointia on liikkeiden tarkkailu. Jos liike laskenta antaa aihetta huoleen, niin siihen TÄYTYY suhtautua vakavasti.[/QUOTE]

Vakavasti suhtautuminen ja paniikin lietsominen on kaksi eri asiaa.

[QUOTE="Kenguru";22555597]Vakavasti suhtautuminen ja paniikin lietsominen on kaksi eri asiaa.[/QUOTE]

niin. Tähän asiaan en kommenttoin. Mut ihmettelen suuresti,et jos on näinkin vakavasta asiasta kyse niin miksi ihmiset ei soita sinne synnärille ja kysy sieltä. Vaan ihmetellään jollain mammapalstalla asiaa. Sitä varten ne siellä on että antavat asiantuntevaa neuvoa. Ei sitä tarvi pelätä soitaa ja kysyä.

kuin antaa vauvan kuolla. Äiti itse mietti vain sitä, mistä llikkumattomuus johtuu- Hän ei osaa huolestua asiasta niin paljon, että lähtisi sairalaan tarkastuttamaan vauvan kunnon Silloin on mielestäni kohtuullista saada äiti tajuamaan KUNNOLLA miten vakavasta asiasta on kyse. JOs kirjoittaisin vain jotain liirumlaarumia tyyliin 'ehkä kannattaisi otta yhteyttä synnäriin' ei äiti välttämättä tajuaisi että kyseinen tilanne voi vaati todella nopeitakin toimenpiteitä.

itse menisin kyljelleen rauhalliseen paikkaan ja laskisin ne liikeet! liian monta tapausta lähiaikoina ollut et siellä on OIKEASTI JOKU HÄTÄ! kyllä niitä liikeitäse kymmenen tunnis tulee samana päivänä viel ku synnyttää. itsellä meinas mennä hermo juuri viikkoa ennen la mut ny vielkin tuo on masus ja viikko mennyt toiseen suuntaan.

Yhteistyössä