Onko VR:n opiskelijalippu vaatimukset muuttuneet???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkaaja

Vieras
VR:n sivuilla oli tällainen teksti:

"Opiskelijakortin saadaksesi tulee sinun täyttää seuraavat ehdot:

* opiskelet päätoimisesti ja palkatta yliopistossa, korkeakoulussa, ammattikorkeakoulussa, ammatillisessa oppilaitoksessa tai lukiossa etkä ole työssä vakinaisessa virassa tai vakinaiseen virkaan rinnastettavassa työsuhteessa
* suoritat oppilaitoksen perustutkintoa, etkä ole suorittanut ylempää korkeakoulututkintoa"

No, minähän olen ihan normisti töissä, minulla ylempi korkeakoulututkinto suoritettu, MUTTA minulla on kuitenkin opiskelijakortti ja opiskelijaoikeus toiseen perustutkintoon. Ja opiskelijamaksu on maksettu.

Eli ei kai tuo VR nyt mistään tiedä, etten oikeasti tällä hetkellä päätoimisesti opiskele. Tai että olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon.

6kk aikaa kun viimeksi menin junalla ja nyt huomasin sattumalta nuo ehdot ja mietinkin onko tähän tullut joku muutos, vai enkö ole niitä ennen huomannut :)

Ja EI, en kaipaa moraalisaarnoja siitä, miten olen vienyt jonkun toisen opiskelupaikan ja blaa blaa blaa... (Puolustuksekseni voin sanoa, että tarkoitus oli aloittaa nuo opinnot aikanaan, mutta sainkin töitä, joten opintojen aloitus jäi. Paikkaa pidän kuitenkin itselläni vastaisuuden varalle :) )

Saarnaisin lähinnä siitä, että kehtaat ottaa opiskelija-alennuksia, kun kerrat olet palkkatyössä. Ton takia opiskelijat kohta menettää kaikki alennukset ja ne niitä kuitenkin tarvitsisi.

Tietääkseni säännöt ei ole muuttuneet. Toivottavasti tohon saadaan joku järkevä valvonta. En diggaa tota toimintaa. Munkin tuttavissa tota on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mm:
Saarnaisin lähinnä siitä, että kehtaat ottaa opiskelija-alennuksia, kun kerrat olet palkkatyössä. Ton takia opiskelijat kohta menettää kaikki alennukset ja ne niitä kuitenkin tarvitsisi.

Saarna otettu vastaan... Mutta miten se, että yksittäiset ei-oikeasti-opiskelevat välillä matkustavat junassa vähän halvemmalla vaikuttaisi yleisesti opiskelijoiden etuuksiin?

Ja kehtaan tehdä tätä ihan sen takia, että hinnat ovat törkeän kalliita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten se, että yksittäiset ei-oikeasti-opiskelevat välillä matkustavat junassa vähän halvemmalla vaikuttaisi yleisesti opiskelijoiden etuuksiin?

etuisuuksien väärinkäyttö yleensä jossain vaiheessa poistaa koko etuuden, myös niiltä jotka siihen ovat oikeasti oikeutettuja ja jotka eivät sitä väärinkäytä.

miten se, että yksittäiset ei-oikeasti-opiskelevat välillä matkustavat junassa vähän halvemmalla vaikuttaisi yleisesti opiskelijoiden etuuksiin?

etuisuuksien väärinkäyttö yleensä jossain vaiheessa poistaa koko etuuden, myös niiltä jotka siihen ovat oikeasti oikeutettuja ja jotka eivät sitä väärinkäytä.

sori, lainausvirhe

Saarna otettu vastaan... Mutta miten se, että yksittäiset ei-oikeasti-opiskelevat välillä matkustavat junassa vähän halvemmalla vaikuttaisi yleisesti opiskelijoiden etuuksiin?

Jos konnareille muodostuu sellainen näkemys, että etua käytetään väärin (mullakin noi tutut on nelikymppisiä... ja niitä on useita... joten ei tää ihan harvinainen ilmiö voi olla...) niin kai siihen jossain vaiheessa yritetään puuttua. Helpoin konsti on viedä alennut pois kaikilta?

Ei se junalla matkustaminen kyllä minusta kovin kallista ole. Kyllä bensaan menee melko sama raha samalla matkalla ainakin mun autossa.

Jos konnareille muodostuu sellainen näkemys, että etua käytetään väärin (mullakin noi tutut on nelikymppisiä... ja niitä on useita... joten ei tää ihan harvinainen ilmiö voi olla...) niin kai siihen jossain vaiheessa yritetään puuttua. Helpoin konsti on viedä alennut pois kaikilta?

Ei se junalla matkustaminen kyllä minusta kovin kallista ole. Kyllä bensaan menee melko sama raha samalla matkalla ainakin mun autossa.

Noooo, onneksi itse näytän enemmän 20- kuin 40-vuotiaalta :D (ja olen siis 29v.)

Yhteistyössä