Onko ylipainoa? MIkä olisi sopiva paino 160cm pitkälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse painan tällä hetkellä 60kg, jääneitä vauvakiloja. Vaatekoko noin 38. Painoin pari vuotta sitten 50kg, vaatekoko 34. Itsellä sirot luut joten tämä 60kg mielestäni itselle "liikaa". 5 kiloa jos lähtisi olisin tyytyväinen. Mutta meitä on erimallisia, paino ei aina kerro kaikkea jos on lihasta jne.

Lievä ylipaino ei vielä ole suuri terveysriski, jos liikakilot eivät ole kaikki vatsan seudulla. Siksi mikään kitudieetti ei kannata. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä ei ole liikaa, mutta ylimääräinen napstelu siinä välissä pois. Herkuttelu joskus on ihan ok, mutta valitse "laadukkaita" herkkuja, kuten marjarahkaa tai hiukan tummaa suklaata. Lisää vihanneksia, lisää päivittäisiä askeleita, siitä se lähtee!

[QUOTE="jep";24814695]Samaa olen havainnut.
Paino on seilannut 50-70kg välillä ja tuo 60 olis hyvä. Miten sitä alottais kavennuksen?
Onko aikuiselle liikaa 2 lämmintä ruokaa? Itse syön lähinnä ihan tavan kunnonruokaa ja näin ryödessäni herkkuja ei tee edes mieli. Silti vaan painoa on... :([/QUOTE]

no yritän syödä vähänm kerralla, mutta vähintään 2-3tunnin välein ja terveellisesti tietysti, paljon kasviksia,vihanneksia,marjoja ja paljoooon paaaljoon vettä. iltanälkään olen juonut teetä ja napsinut porkkanaa siinä rinnalla.

Itse painan tällä hetkellä 60kg, jääneitä vauvakiloja. Vaatekoko noin 38. Painoin pari vuotta sitten 50kg, vaatekoko 34. Itsellä sirot luut joten tämä 60kg mielestäni itselle "liikaa". 5 kiloa jos lähtisi olisin tyytyväinen. Mutta meitä on erimallisia, paino ei aina kerro kaikkea jos on lihasta jne.

mulla oli vaatekoko 38 kun painoin 66kg näin 160cm pituisena, nyt käytän kokoa 36 kun olen 60kg, jahka tästä vielä 5kiloa putoaa, olen koossa 34

[QUOTE="MINÄVAIN";24815185]mulla oli vaatekoko 38 kun painoin 66kg näin 160cm pituisena, nyt käytän kokoa 36 kun olen 60kg, jahka tästä vielä 5kiloa putoaa, olen koossa 34[/QUOTE]

Kuinka sinulle mahtuu sen kokoinen.. mulla koko 34-36 kun painoa 47-50kg ja pituutta 161cm..

Kuinka sinulle mahtuu sen kokoinen.. mulla koko 34-36 kun painoa 47-50kg ja pituutta 161cm..

en mä tiedä? mikään vaate ei kiristä tai purista, onko mulla sit jotenkin tosi tasaisesti kropassa tuo massa vai mikä.. vyötärölläni ei koskaan ole ollut kovinkaan paljon ylimääräistä, lähinnä peräpäässä kaikki ylimääräinen.. ja onhan mulla kyllä lihastakin ihan hyvin, en ole siis löysä oikeastaan mistään kohtaa.

Itse olen 160 cm ja painan 59 kg. Muutama vuosi sitten, ennen lapsia, painoin 54 kg ja koin että se on mulle semmonen hyvä pain. Itse kukin tuntee missä painossa on sinut itsensä kanssa :)

Yhteistyössä