onkohan enää ihan tervettä kuinka kiinni toi koira on isännässä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emäntä

Vieras
se vinkuu, ulisee ja itkee isännän perään välillä parikin tuntia ja pimahtaa totaalisesti päästään kun se tulee taas kotiin. jos mä lähden niin ei ole moksiskaan ja kun tuun niin onhan se innoissaan, mut ei yhtää niinku isännästä.
joo, onhan toi isännän koira ollu alusta asti (toki koko perheen hankinta, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkotan..?) mutta alkaa jo käydä oikeasti hermoon kun isäntä lähtee aina töihin aiemmin kun minä ja lapsi lähdetään ja joka aamu herätään siihen itkukonserttiin..
nytkin mies lähti kaverilleen ja toi koira vinkuu tossa ihan lohduttomana. aluks yritin kiinnittää sen huomion toisaalle, paijailin ja rapsuttelin. sit koitin olla niinkun en huomaiskaan sitä ja sen vikinää, mutta ei. mikään ei auta.
toi on oikeesti todella puuduttavaa kuunneltavaa ja paskamainen ääni herätä joka helvatan arkiaamu :(

tuli mieleen sellainen vaihtoehto, että saattaako se pitää sinua laumassa alempana kuin itseään ja vinkuu isännän perään siksi, että pitää tätä johtajana laumassa. Ja ei siis halua jäädä kanssasi kotiin, koska ei luota sinun laumanjohtajuuskykyihisi... Just a thought.

Mä tiedän yhden tuollaisen koiran kans. On niin isäntänsä perään et ku isäntä lähti soutamaan niin koira oli pakko laittaa kiinni ettei lähde uimaan perään...välillä ihan toivotonta ku haukkuu ja itkee perään.

lisäisin vielä että kysymykseesi siitä, onko tuo tervettä, niin mun mielestä ei. Koiralla ei ole hyvä olla. Joku ajatus sillä on siitä miksi se vinkuu isännän perään, joku syy on. Mutta varmasti tuollainen on ihan korjattavissa. Katsoppas vaikka koiraneuvola.fi, siellä on keskustelupalsta jossa on laidasta laitaan asiaa. Ja Pertti Vilander on aika guru muutenkin, kokemuksesta voin sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja auttaskohan:
jos alkaisit antamaan sille ruuan? vai joko annat..?

en nyt näemmä osaa jättää tätä ketjua ollenkaan :D
Uskon, että ruoan antamisella ja sen antajalla on koiralle merkitystä. Mutta "väärin" toteutettuna tällaiset voivat vain lisätä koiran epävarmuutta. Joka tapauksessa JOS kyse on laumahierarkiasta, se on vain pisara meressä, kyse on kokonaisvaltaisesta muutoksesta omassa käyttätymisessä koiraa kohtaan. Ja kannattaa kyllä tutustua ensin aiheeseen.

Yhteistyössä