Onkohan lapselle liian isot kengät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsen jalan pituus on 18.5cm ja yritin mitata kengän pohjan sisäpituutta niin se on n. 21.5cm... Olis uudet goretexit, mutta onkohan noi sit liian reilut... tietty jos villasukan laittais

Mittasitko jalan niin, että jalka on koko lapsen painolla lattiassa? Jalka on pidempi, kun se on maassa ja lapsi seisoo. Ja talvikengissä voi olla 2,5cm kasvun- ja käyntivaraa ostaessa. Kesäkenkiin riittää 1,5cm.

hävin juuri ostamassa lapselle "oma" kengät kun oppinut juuri kävelemään ja mies oli laittanut pojalle isoveljen 24 kengät... arvatkaa oliko hupaisa näky... mies tuumasi että hyvä käyttää hyviä "vanhoja" kenkiä ja on kasvunvaraa... =)

Goretex kenkiin ei kannata pistää villasukkaa mulle ainakin neuvottiin kaupassa. Ja täytyy myöntää että kun kokeilin niin jalkoihin tuli kylmä kun oli villasukat mutta samoilla pakkasilla ilman villasukkaa ei tullut kylmä.

Tuota sillasukka juttua en kyllä oikein ole ymmärtänyt, samaa olen kuullut, että ei saisi laittaa. Voihan sinne kai pohjalliset laittaa ja täyttää kärkeä jos tuntuu liian suurelta.

Alkuperäinen kirjoittaja Stina:
Tuota sillasukka juttua en kyllä oikein ole ymmärtänyt, samaa olen kuullut, että ei saisi laittaa. Voihan sinne kai pohjalliset laittaa ja täyttää kärkeä jos tuntuu liian suurelta.

En muista mitä se kenkäkauppias selosti niistä villasukista mutta idea oli se että kenkien "hengittävyys" kärsii jos on villasukka ja se aiheuttaa sen että tulee helposti kylmä jalkoihin. Joku varmaankin osaa paremmn selittää oikein termein tänkin jutun.

Yhteistyössä