onkohan meidän koira vaan ihan puhki vai vaikuttaako nää helteet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SiNiLiLJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SiNiLiLJA

Aktiivinen jäsen
01.04.2009
1 005
0
36
Mulla oli eilen kaveri seurana ja istuttiin yhteen asti iltaa meidän terassilla ja koira oli meidän kanssa siinä (normaalisti menee yhdeksän maissa yöunille :D).
Aamulla sitten normaalisti koira herää kuuden pintaan kun isäntä lähtee töihin ja sit uusiks nukkuu ja herää tunnin päästä muun perheen kanssa, mutta tänään on maannu kymmeneen.. Sain sen houkuttelemalla houkuteltua aamuruualle, vaikka yleensä saa estellä ettei se hotki ja ryysi kaikkee vääränkurkkuun.. Ja eilen se oli lenkin jälkeen ihan taju pois, makas vaan pedissään. Nää on sen elämän ekat näin kuumat päivät ollu, joten veikkaan kyllä sitä syyks, mutta silti vähän huolestuttaa kun toinen vaan makaa eikä jaksa mitään. Juonut on kyllä!!!

Reagoiko teidän koirat helteisiin?

Kastele se ihmeessä, jos se on noin poikki. Tai jos oikein lyhyt- ja ohutturkkinen, heitä sen päälle märkä pyyhe. Haihtuminen viilentää. Syökö se? Suolaa tarvis saada jostain myös, jos on oikein hellettä. Anna vaikka makkaraa.

Tsekkaa ettei suun limakalvot ole valkoiset, ihan vain kyyn varalta...

Mutta juu, kyllä meidän pikkukoira on aika puhki näillä helteillä. Eilen oltiin paahtavassa lämmössä koiranäyttelyssä ja kyllä oli kuuma.*huh hellettä*

Meidän isommat koirat ei reagoi juurikaan lämpöön.

Paljon vain nesteitä naamaan ja ruoan sekaan reilusti vettä.:)

Mä luulen että sil on krapula. Meillä koirat on aina illanistumisen jälkeen niitä jotka silmät punaisina ja tönköin jaloin taapertaa vikana makkarista.
Kun ovat tottuneet menemään aikasin nukkumaan niin valvominen tekee nuo ihan kipeeks, vaikka sitten valvoisivat eri huoneessa niin eivät osaa nukkua ennen kuin loppukin perhe on unessa.

Ainakin Mäntän näyttelyssä oli eilen koirilla varmaan hurja olla... Itsekin olin aivan läkähtymäisilläni. Moni oli onneksi peittänyt koiransa kosteaan pyyhkeeseen.

Meitin koiruli on kans tosi laiskana näillä helteillä.. Kosteeta pyyhettä pitänyt sen päällä oloa helpottamaan. Uimaankaan ei viitsisi nyt viedä, kun iski hotspot näin kesän alkajaisiks. Onneks on jo paranemaan päin!

No ite jätän lenkitykset helteillä väliin, siis sellaset pitemmät. Meillä nimettäin jo puolen tunnin lenkillä pienempi koira sano, että no thanks. Onneks älysin jo tarkastella aiemmin ja kääntyä takas.

Kummallekaan ei ruoka hirveästi maita helteellä ja vettä juvoat paljon. Katon, et se kuppi on jatkuvasti täynnä ja raikasta vettä. Lisäksi komennan pois parvekkeelta, ku tykkäävät pöntöt vieä auringossa istuskella. ETtä kato ettei terassilla suorassa auringossa koira ole, vaan varjossa ja vettä. Ja jotnekin pitäis viilentää.

Alkuperäinen kirjoittaja h2o:
Meitin koiruli on kans tosi laiskana näillä helteillä.. Kosteeta pyyhettä pitänyt sen päällä oloa helpottamaan. Uimaankaan ei viitsisi nyt viedä, kun iski hotspot näin kesän alkajaisiks. Onneks on jo paranemaan päin!

Meillä taas raukalle tuli vesihäntä, onneks parani nopeesit.

Yhteistyössä