onkohan muita jolla on tämä sama hammas ongelma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wicked Mary
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wicked Mary

Aktiivinen jäsen
04.05.2006
10 467
3
36
Hevonkuusikko
Tänään olin taas kerran hampilekurissa, 6 kuukautta sitten edellisen kerran jolloin toimenpide viimeksi tehtiin...kävin hiotuttamassa hampaani ja hampaiden paikat.
Viimeksi kuluneen 2 vuoden aikana hampaat ovat alkaneet kulua, reikiä en siis tarkoita, mutta hammasluu katoaa paikkojen ympäriltä ja paikkojen reunat terävöityvät ja myös hampaiden reunat ovat todella terävät, viiltävät kieleen haavoja, suu on kirjaimellisesti täynnä piikkejä, nyt on taas hampaat kuin ihmisellä, koko purukalusto hiottiin tänään.
Mitään selitystä ei ole mihin hammasluu katoaa, ei ole keliakiaa, refluksitauti on mutta siihen lääkitys joka estää happamat röyhyt. Happamia juomia, kuten tuoremehuja en juo, ja tuossa pidin puolen vuoden tauon hiilihapollisen veden ja light limsan suhteen koska ajattelin testata onko vaikutusta..pah, ei ollut, tai oli, hampaat olivat jopa pahemmat kuin edellisellä kerralla.
Tällä menolla jos 2 kertaa vuodessa pitää purukalusto hioa, mulla on pian parin millin pituiset nysät suussa
:/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauheaa :o oikeestiko ei tiedetä mistä tuollainen johtuu? vai eikö sulla ole kiillettä enää niiden hampaiden päällä?

hampilekuri kysyi tänään onko mulla jokin synnynnäinen hammaskiilteen vaurio, mutta ei pitäisi olla, kai se olisi huomattu aiemmin, jo kouluaikana...kai

Ootko sä sitten ollut usein vatsataudissa tässä viimeaikoina? Juu tosiaan, luulis, että synnynnäinen kiilteen puutos olis huomattu jo. Tollanen on kurja juttu, sille ei varmaan paljon itse mitään mahda :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ootko sä sitten ollut usein vatsataudissa tässä viimeaikoina? Juu tosiaan, luulis, että synnynnäinen kiilteen puutos olis huomattu jo. Tollanen on kurja juttu, sille ei varmaan paljon itse mitään mahda :(

en ole ollut vatsataudissakaan...eikä tuolle tosiaan itse paljon muuta voi kuin vaan käydä hammaslääkärissä säännöllisesti.
Kumma juttu sekin ettei mulle ole kuitenkaan tullut reikiä herran aikoihin, en edes muista milloin viimeksi

Mulla on synnynnäinen kiillevaurio, ja mulle käy just noin, paitsi että jos en k'vis puoleen vuoteen hammaslääkärissä niin ne paikat olis jo tippunut poiskin samasta syystä. Eli mulla toi "katoaminen" tapahtuu vielä nopeammin. Nytkin on kaks hammasta niin, että niistä vaan tippui ne paikat ihan kokonaisina ja hampaan reunat on vaan jäljellä, pitäis mennä korjauttamaan. :/

Yhteistyössä