Onkohan mulla aivokasvain päässä?Auttakaa nyt joku..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
Silmien nykiminen alkoi noin viikko sitten,elohiiriä molemmissa silmissä vuoroin perään.Sitten alkoi kuvottava olo,ja tänä aamuna heräsin siihen kun päähän sattui ja pahoinvoinnin aalto pyyhkäisi yli.Oli pakko nousta ylös.Venyttelin niskoja ja pikku hiljaa pahoinvointi katosi ja päänsrky myös.Vatsakin oli ummella ja kävin kaiketi 4 kertaa wc:ssä :( Googlasin tietenki aamupahoinvointia ja päänsärkyä ja aivokasvainhan sieltä napsahti.
Taustalla mulla on jännitysniska,muttei tähän pahoinvointi oo aiemmin kuulunut eikä pää ole ollut kipeä aamuisin.
Tärkein kysymys kai on että kun mun pää on kuvattu MRI.llä varjoainetehosteisesti 1,5 vuotta sitten eikä silloin näkynyt kasvaimia että voiskohan näin nopeesti sellainen kasvaa..? ?
Stressiä on kanssa ja ahdistusta.
Meinasin jo aamusta marssia meikun päivystykseen mutta sit se meni ohi mutta pelkään jo valmiiksi huomisaamua..
Mitä tekisitte tilassani,seuraisitteko tilannetta vai? Ja raskaana en ole,menkat alkamassa huomenna eikä pyhästä hengestä kai tuu raskaaksi..

Sulla on paniikkihäiriö.

Mieti nyt vaikka jotain muuta välillä kuin itteesi. Sou jos oliskin aivokasvain? Maailmassa kuolee koko ajan lapsia nälkään... enkä tiedä onko tää nyt niin hyvä paikka muutenkaan. Joten whats the point.

No niin kuolee juu,ja mullakin 3 pientä lasta jäisi äidittömäksi. Mihin perustat tuon paniikkihäiriön,ei kai tämmöiset nykimiset ja elohiiret ja aamukuvotukset ihan normaaleja oo?

[QUOTE="pelottaa";28140768]No niin kuolee juu,ja mullakin 3 pientä lasta jäisi äidittömäksi. Mihin perustat tuon paniikkihäiriön,ei kai tämmöiset nykimiset ja elohiiret ja aamukuvotukset ihan normaaleja oo?[/QUOTE]

No googlaa paniikkihäiriö niin löydät kaikkin nuo ja vielä paljon muita oireita joita voit itsellesi kehitellä.

Aivokasvain ei todella ihan ensinnä tule mieleen. Paniikkihäiriön vaihtoehtoina tai kavereina voisi olla jännitysniska, kilpirauhasen liikatoiminta tai hurahtaminen johonkin yksipuoliseen ruokavalioon tai laihdutuskuuriin tai vitamiinipurkin syöntiin. Tai olet puutteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja höpön höpön;28140808:
No googlaa paniikkihäiriö niin löydät kaikkin nuo ja vielä paljon muita oireita joita voit itsellesi kehitellä.

Aivokasvain ei todella ihan ensinnä tule mieleen. Paniikkihäiriön vaihtoehtoina tai kavereina voisi olla jännitysniska, kilpirauhasen liikatoiminta tai hurahtaminen johonkin yksipuoliseen ruokavalioon tai laihdutuskuuriin tai vitamiinipurkin syöntiin. Tai olet puutteessa.

Mulla on siis jännistysniska kyllä,kilpirauhaskokeet 2kk sitte otettu,ne ok. Pitkäaikanen stressi ja ahdistus kyllä löytyy eikä aivan lievänä.MUTTA EI KAI NEKÄÄN AIHEUTA AAMULLA HERÄTTÄEN PAHAN OLON AALLOLLA KESKEN UNIEN???

Luin tuon paniikkihäiriötekstin ja muistin että tosiaan kylmiä vilunväreitä meni kanssa samaan aikaan pahoinvoinnin kanssa,sekin oli outoa.
Mutta voiko paniikkikohtaukseen herätä tai siis voko se tuolla lailla alkaa kesken unien ja herättää?

No paniikkihäiriö voi juurikin herättää aamulla pahoinvoinnilla. Kun ahdistus on niin suurta, ettei sitä siedä edes unissa käsitellä (rem-unia nähdessään), niin unipa sitten keskeytyy ja häiriintyy. Eikä se ole edes mikään ainoa paniikkihäiriön muoto.

Mutta jos nyt itse välttämättä haluat sen aivokasvaimen, niin pidä siitä kiinni. Tunnut olevan aika tutkimus- ja lääkärihakuinen henkilö, on tehty jo mritä ja kilpirauhaskokeita ja luultavasti vaikka mitä muuta. Tulet aika kalliiksi yhteiskunnalle. Oletko ajatellut että voisit vastineeksi vaikkapa tehdä jotain vapaaehtoistyötä ja olla jolle kulle vaikkapa iloksi ja hyödyksi?

Mulla on joskus noita pahan olon aaltoja ja vilunväreitä. Joskus tulee sit kiire wc:hen, joskus menee ohi ilman.
Luulen että sulla on se jännitysniska ja toi pahoinvointi oli vain sattumaa. Relax! :)

Alkuperäinen kirjoittaja höpön höpön;28140841:
No paniikkihäiriö voi juurikin herättää aamulla pahoinvoinnilla. Kun ahdistus on niin suurta, ettei sitä siedä edes unissa käsitellä (rem-unia nähdessään), niin unipa sitten keskeytyy ja häiriintyy. Eikä se ole edes mikään ainoa paniikkihäiriön muoto.

Mutta jos nyt itse välttämättä haluat sen aivokasvaimen, niin pidä siitä kiinni. Tunnut olevan aika tutkimus- ja lääkärihakuinen henkilö, on tehty jo mritä ja kilpirauhaskokeita ja luultavasti vaikka mitä muuta. Tulet aika kalliiksi yhteiskunnalle. Oletko ajatellut että voisit vastineeksi vaikkapa tehdä jotain vapaaehtoistyötä ja olla jolle kulle vaikkapa iloksi ja hyödyksi?

No,uskon että teen työssäni paljonkin hyvää juuri ihmisten auttamiseksi.
Tuosta unesta,olin juuri kasaamassa kahta keinutuolia kun heräsin siihen pahoinvointiin ja särkyyn eli rem unessa oltiin.

Aivokasvainta on varmaan mukavampi sitten kuitenkin pelätä kuin esimerkiksi sitä että rahat eivät meinaa riittää, parisuhteestakaan ei voi aina olla varma, lasten kehitys huolestuttaa ja suhde omaan taustaperheeseen on sitä sun tätä.

Eihän me mitään ruveta villakoiran ydintä hoitamaan, eli purkamaan sitä paniikkihäiriövyyhteä, pelätään me mieluummin aivokasvainta ja haetaan aina vain uusia ja uusia tutkimuksia.

[QUOTE="pelottaa";28140909]Mutta voiko tämä pahoinvointi tulla uutena lisänä jo vuosia sitten todettuun jännitysniskaan?[/QUOTE]

Huoh... sinä olet itse kehittänyt itsellesi tuon pahoinvoinnin. Ihmekös tuo, kun koko ajan vahtaat itseäsi.

Lopeta nyt jo. Lähde reippaalle kävelylenkille ja ala voimisteleen sen lisäksi. Tai vaikka joogaamaan.

On aivan älytöntä kysellä tällaiselta palstalta noin ympäripyöreitä oikeita. Soita terveysneuvonta, sairaanhoitajat vastaavat. Tai mikä tietysti olisi parempi, mene lääkäriin.

Yhteistyössä