Onkohan mulla joku neurologinen sairaus... Tää on ihan kauheeta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
mulla on kiusallinen ongelma. Silmät tuntuvat väsyneiltä kaiken aikaa ja niiden takana on sellainen raskas tunne. Välillä tuntuu ihan mahdottomalta katsoa ihmistä silmiin, katson hetken aikaa ja tulee pakottava tunne kääntää katse pois. Jos yritän väkisin pitää katseeni toisen silmissä niin silmäni alkavat tärisemään enkä pysty enää ollenkaan pitää katsetta stabiilina. Usein on myös tunne että silmät menevät kieroon. Tätä ei tapahdu aina mutta se iskee ihan arvaamatta ja on todella kiusallista...

Ei noin, mutta mulla alkaa usein maailma heilumaan kuin laivassa ja se saattaa voimistua sellaiseksi väpätykseksi asti. Pakko alkaa aina istumaan, kun tuntuu, että jalat menee alta. Mä oon ajatellu, että toi vois olla joku jäänne lapsuusiän epilepsiasta, jonkinlainen lievä kohtaus tms.

Ei noin, mutta mulla alkaa usein maailma heilumaan kuin laivassa ja se saattaa voimistua sellaiseksi väpätykseksi asti. Pakko alkaa aina istumaan, kun tuntuu, että jalat menee alta. Mä oon ajatellu, että toi vois olla joku jäänne lapsuusiän epilepsiasta, jonkinlainen lievä kohtaus tms.

Mua usein myös huimaa. Ylös katseleminen pahentaa oireita. Ap

lisäksi mua on joskus luultu humalaiseksi kun silmät ovat kuulemma seisoneet päässä vaikka olen ollut täysin selvinpäin. En ole millään lääkityksellä enkä käytä huumeita, alkaakin hyvin harvoin. Tää on jotenkin niin omituinen ongelma ja ahdistaa kovasti. :(

Mulle tulee joskus noita samantyyppisiä "kohtauksia". Silmät jotenkin yhtäkkiä alkavat karsastaa niin, että tuntuu että ne on ihan helkkarin kierossa ja silloin ei todellakaan pysty kohdistamaan katsetta toisen silmiin. Mulla tulee myöskin noita silmäluomet on raskaat-tuntemuksia. Olen vaan ajatellut, että olen saanut liikaa suolaa ja juonut vaan liian vähän vettä.
Kärsitkö ap migreenioireista? Olen myös ajatellut, että nuo silmän karsastus-oireet voisivat liittyä jotenkin migreeniin. Joskin mulla ei ole vuosiin ollut migreenikohtausta.

Mulle tulee joskus noita samantyyppisiä "kohtauksia". Silmät jotenkin yhtäkkiä alkavat karsastaa niin, että tuntuu että ne on ihan helkkarin kierossa ja silloin ei todellakaan pysty kohdistamaan katsetta toisen silmiin. Mulla tulee myöskin noita silmäluomet on raskaat-tuntemuksia. Olen vaan ajatellut, että olen saanut liikaa suolaa ja juonut vaan liian vähän vettä.
Kärsitkö ap migreenioireista? Olen myös ajatellut, että nuo silmän karsastus-oireet voisivat liittyä jotenkin migreeniin. Joskin mulla ei ole vuosiin ollut migreenikohtausta.

Ei ole migreeniä. Näkökenttä on vähän sumea välillä mutta ei ole muita näköhäiriöitä kuin tota värinää ja tärinää. ap

Yhteistyössä