Onkohan mun esikoinen sekasin tai jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kehiä...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kehiä...

Vieras
Siltä vähän tuntuu.
Näitä on ollu aikasemminkin, mutta nyt tyttö 10v sai toisen pikkusisaruksensa, pojan. T=tyttö ja M=minä.
T: Mä en oo ikinä nähny kellään noin valkosta.
M: Siis mitä ihmeen valkosta?
T: Valkosta kehää tietty.
M: Siis mitä kehää?
T: No tota kehää! Sulla on vaaleenpunasta,punasta ja vihreää nyt siinä.
M: Siis missä kehässä?
T: Kehässä, joka ympäröi ihmisiä ja eläimiä. Ja puita.
M: Ei mitään kehää ole olemassa. Olen sanonut sen sulle jo.
T: NO MIKÄ SE ON?
M: Ei mikään, kun siinä ei ole mitään.
Tytöllä on ihan terävä näkö, joten ihmettelen.

Olen ennenkin sanonut, ettei ole mitään kehää, mutta tytär jaksaa jankata.
Kaupassa totesi kerran, että hienot värit.
M: Missä on hienot värit?
T: No tolla naisella.
M: Siis mitkä värit?
T: No kehän värit, tietty.
M: Ei siinä ole mitään värejä.
T: Siinä on violettia ja vihreää.
M: Ei ole mitään kehää.

Eikö muu auta ku viedä lapsi jollekin psykiatrille? Suunnattoman ärsyttävää nämä kehähöpinät.
Varsinkaan, kun ei ole mitään hajua, mitä nämä kyseiset "kehät" mahtavat olla. Jonkinlaisia näköharjoja kai? Mitä mä teen tän kans?

Miksi väität ettei mitään kehää ole, kun lapsellesi ilmiselvästi on????

Lpasesi näkee toisin kuin sinä itse, ei se silti tarkoita, että se olisi jotenkin väärin.

Itse kiinnostuisin ja kertoisin, että minä en näe kehiä, joten voisitko kuvailla niitä minulle. yms..

• Tykkää
Reactions: Lex
Minulla on kuulonalentuma, enkä siksi kuule kaikkia ääniä (kaikkia taajuuksia). Uskon, että on lähipiirini mahdottoman rasittavaa yrittää selittää kuulemastaan äänestä sellaiselle, joka vain ei kuule.

Varmasti yhtä rasittavaa on selittää ihan päivänselvää asiaa, jonka itse näkee.

• Tykkää
Reactions: Lex
[QUOTE="ellinoora";25505500]Miksi väität ettei mitään kehää ole, kun lapsellesi ilmiselvästi on????

Lpasesi näkee toisin kuin sinä itse, ei se silti tarkoita, että se olisi jotenkin väärin.

Itse kiinnostuisin ja kertoisin, että minä en näe kehiä, joten voisitko kuvailla niitä minulle. yms..[/QUOTE]

En mäkään tyrmäisi, vaan kyselisin, että näkeekö niitä aina, minkälaisia ovat ym.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
No minusta auroja ei oo nähtävissä. Vaikka oma lapsi tätä väittäisi.
Olen kysynyt niistä kerran, niitä on kuulemma aina. Ne on sellaisia ympärillä olevia. Muuten ei kuvaillut.

No minusta auroja ei oo nähtävissä. Vaikka oma lapsi tätä väittäisi.
Olen kysynyt niistä kerran, niitä on kuulemma aina. Ne on sellaisia ympärillä olevia. Muuten ei kuvaillut.
Jos näkisin auroja, ja äitini ei uskoisi minua, tuskin jatkaisin hänen kanssaan aiheesta vääntämistä. (Olisin onnellinen, että äiti kysyi vain kerran.) Riippumatta siitä, olisiko minulla ikää 10 vai 40 vuotta.

Kaikki on aivan kohdallaan. Tyttösi vain kokee tuolla tavalla ihmisestä säteilevän enegian. Vaikka sitä ei näy, tiedämme että se on olemassa. Joku ihminen esim. tuntuu heti valtavan lämpimältä tai huokuu hyvyyttä, ja joku toinen täyttää koko huoneen siihen astuessaan. Joku on sellainen, että häntä ei huomata vaikka hän seisoi yksin keskellä pihaa.

Meillä samanikäisellä kans, tässä taannoin alkoi katsella ohi, ja puhui väreistä mun ympärillä. Mä vain kuittasin että näetsä auroja vai, ja tyttö kysyi, että mistä mä tiedän että ne on auroja. Jotenkin puhui siihen malliin, että aina näkee. En sen jälkeen ole ottanut puheeksi, kuittasin tuolloin vähän vitsinä. Pitäisiköhän se viedä johonkin, voiskohan todella olla jokin sairaus?

En usko, että lapsi on sairas jos näkee puitten, ihmisten tai eläinten ympärillä värejä tai kehiä. Rajoittuuko se kehien näkeminen vain elollisiin asioihin?

En tyrmäisi lapsen sanomisia väittämällä, että mitään kehiä, värejä tai auroja ei ole.

Joo, tuo on ainoastaan elollisiin asioihin rajoittunut.
Ei sitte lähetä tutkimuksiin.
No, en jatka tuota eiseoomitään-kuittailua, ajattelin vaan sanoa, että ok, minä en niitä nää, mutta kiva jos sinä näät.

Yhteistyössä