Onkohan sossuntädit kohta kotiovella :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aikoi ottaa opiksi,säikähti ja katuu että otti lapsen kyytiin, toinen vaan halusi kuulemma!!

En vaan voi antaa anteeksi, eipä itsellä tulisi koskaan mieleen tuollainen, vaikka lapsi kuinka haluaisi! En anna edes metriäkään lasten ajella ilman kypärää pyörillä...

Niinpä niin, meilläkin paha onnettomuus miehen valvonnassa ja kesti useamman viikon ennen kuin suhteemme taas alkoi normalisoitua. Ulkopuolisten suhtautuminen (kyseessähän oli oikeasti onnettomuus), oma järki (rakastamme kaikki toisiamme, tapaturmaosaamista ei ole hankittu vain meitä varten vaan näitä sattuu jatkuvasti jne) sekä sen tajuaminen, että lapselle olisi voinut sattua jotain yhtä hyvin minun valvonnassani (ja voi vieläkin sattua, ei elämä anna mitään takuita) olivat kaikki virstanpylväitä matkan varrella. Anna asialla aikaa ja mieti mikä on oikeasti tärkeää ja millä tavoin. Isälle voit (ja saat) antaa huutia, mutta älä lapsen tieten - lapsi ottaa syyt niskoilleen.

[QUOTE="vieras";23684517]Täällä oli joskus joku samantyyppinen juttu, silloin mammat oli sitä mieltä että mies voisi saada jopa syytteen, vaaran tuottaminen tms.[/QUOTE]

Jaa-a, minä en usko, että olisi kotiin laskettu lapsen kanssa, jos tuollaista seuraamusta olisi.. Teen töissä paljon yhteistyötä lastensuojelun kanssa.

Ei ihme, että erotilastot on melko korkeita....

Eiköhän se mies oppinut varsinkin jos olet vauhkonnut tuosta koko päivän. Onhan tuo ikävä tilanne ja vastuutonta, mutta suurimmaksi osaksi pistäisin kyllä "vahingon" piikkiin. Enkä usko, että tuollaisesta mitään lastensuojeluilmoituksia tehdään.

Kyllähän tuosta mun mielestä lastensuojeluilmoitus lääkärin kuuluisi tehdä. Mutta jos teillä muuten hoidetaan lapset kunnolla, niin tuskimpa ne sossut sen enempää teidän perheeseen tulee puuttumaan, kunhan haluavat ehkä tavata muutaman kerran ja se siitä sitten. Oon itse sossu ja eipä siitä lastensuojelusta kannata huolissaan olla jos lasten hoito on kerran kunnossa. Toki muuten oli mieheltäsi ajattelematon temppu aiheuttaa lapselle tuollaista vaaraa.

Mua miltei huolestuttaa tämänmoisten pohtiminen. Jos joku sossutäti tulee sun luo tuon takia, niin hänkin on käynyt liikaa palstalla.....

Oma järki sanoo, milloin kaikki on hyvin. Vahinkojakin sattuu. Mutta oma järki sanoo myös sen, milloin kaikki on ihan ok. Täydellistä ei ole kenelläkään.

Luota siihen omaan järkeesi. Mä jaksan yhä uskoa, että palstasta huolimatta ihmisillä on oma järki. :)

Yhteistyössä