Onkohan tää enää normaalia? (imetys+laihtuminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elli"

Vieras
Tyttäreni on nyt 5,5 kk, on täysimetyksellä. Esikoiseni on 2,5 vuotias. Painoin ennen raskautta 61 kiloa (pituus 170cm). Raskausaikana kiloja kertyi 20. Nyt painoni on 62 kiloa enkä todellakaan ole laihduttanut tai syönyt niukemmin kuin ennen. Eli onko tällainen laihtuminen tahattomasti imetysaikana normaalia vai pitäisikö tästä olla jo huolissaan? Kiitos jos joku jaksaa vastata.

Sanoisin että on normaalia, mikäli paino ei enää jatka putoamistaan. Sinunhan täytyisi nyt syödä jopa enemmän kuin raskausaikana. Varsinkin jos sinulta tulee paljon maitoa. Ota vaikka ateriankorvikejuomat ja patukat avuksi. Itselläni kävi samoin, toki tuossa 6kk jälkeen kun aloitettiin kiinteät, niin painon putoaminen loppui ja jäi siihen. Itseltäni putosi ensimmäisessä 4kk 20 kiloa.

Normaalia on.
Minä painoin 68kg (pituus 175) ennen kuopuksen raskautta
Raskausaikana paino nousi 80kg
Ristiäisissä (vauvan ollessa 2kk) paino oli 63kg vaikka olin syönyt kuin hevonen.
Mutta eipä se siitä sitten enää laskenutkaan kuin kilon verran.
Ja imetyksen loputtua hipusi takaisin tuohon lähtöpainoon eli 68 kiloon

Huojentavaa kuulla, että on normaalia ja että muillakin on ollut samoin. Tuntuu vaaan hassulta kun laihtuu ilman laihduttamista. Vaika pitäähän toki kaksi pientä lasta kiireisinä ja kyllähän tuo vauva tissillä on tosi paljon joten kyl sitä varmasti kuluttaakin enemmän kuin ennen.

Mä olen laihtunut molemmista imetysaikana alle sen raskautta edeltävän painon. Painonpudotus on tapahtunut siinä ekan 8 kk aikana, sit imetys on niin pientä enää että ei enempää mua laihduttanut vaikka olenkin imettänyt esikoista liki 2 v ja imetän edelleen jälkimmäistä. Imetysaikana on ollut mulla ihanaa kun saa syödä ihan rauhassa kaikkee, eikä näy heti vyötäröllä :)

Yhteistyössä