Onkohan tässä vielä jotain tehtävissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
13 vuotta nyt katsellut miehen pelaamista. Tietokonepeleistä kyse siis. Luulin että siinä vaiheessa lopettais kun on jo lapsiakin mutta ei. Sanoikin joskus ettei ehkä pysty koskaan lopettamaan, että pelaisi vielä vanhana miehenäkin. Mulla on piiiitkä pinna mutta raivon partaalle joudun välillä kun nään että taas peli auki koneella kun pitäis tehdä jotain tärkeämpääkin. Tuntuu et se elää jossain virtuaalimaailmassa välillä. Onkohan tässä jo jostain riippuvuudesta kyse vai ei? Ja onkohan noille hoitoa olemassa? Kun se pelaa niin ei se kuule eikä näe jos mä kysyn jotain eikä jälkeenpäin muista että oon kysyny edes jotain.

miksi hitossa sä oot katsellut 13vuoden ajan aikuista kakaraa? mä en kattelis! Miten niin jo riippuvuudesta? avaappa silmäsi tuossa on ollut kyse riippuvuudesta jo 13vuotta!!

sairasta todellakin. Ja sinä olet tuon mahdollistanut hänelle,koska olet antanut hänen ilmeisesti vaan jatkaa. olis ollut vähän helpompi päästä riippuvuudesta eroon ekan vuoden aikana,kuin 13vuoden jälkeen!

olen pöyritynyt :O Mies todellakin hoitoon!

Niin, aika raju kommentti mutta kyllähän tuo pelaaminen lapsellista on ja oon sanonukki hänelle et se ei kuulu yli 30v perheenisälle. Mutta oon sietänyt sitä pelaamista koska muuten on hyvä isä ja voisi olla paljon pahemmastakin asiasta kyse esim alkoholismi, väkivalta, petturuus tms.

Mä täällä mietin vähän vastaavaa. Meillä ei ole vielä perhettä, mutta mies istuu lähes kaiken vapaa-aikansa tietokoneella pelaamassa. Mies on hyvä mies ja uskon että aikanaan hänestä tulee hyvä isäkin, mutta mistä tiedän että pelaaminen ei ole ongelma vaikka 5 tai 10 vuoden päästä?

[QUOTE="a p";28228540]Eikö teidän miehet pelaa sitten? Ei edes facebookpelejä?[/QUOTE]

No ei ehdi pelaileen kun on vaativa työ + opiskelee lisäksi. Loppuaika käytetään yhteisiin tai omiin liikuntaharrastuksiin.

Mun miehellä on kyllä olemassa joku rallipeli, jota on viimeksi pelannut n. 2v sitten...

Ainoa joka pelailee rajoitetusti, on pian 8 v poika :-)

On mies vähentäny vuosien saatossa ja on lopettanu pelilehtien tilaamisenkin. Mutta sais lopettaa kokonaan sen aihealueen. Seurustelumme alkuaikoina pyysin ettei pelais kun vietettiin yhteistä iltaa niin suostui sammuttaan pelin kun "uhkasin" lähteä veke. Mutta en jotenkin osaa nähdä meitä missään vanhainkodissa silleen et mies pelaa sielläkin vielä.

No huh huu! Itsekin pelailen ja mieskin pelaa. Iiks, me ollaan rupusakkia, addikteja molemmat, joutaisimme rangaistuslaitokseen. :O

Eiku oikeasti, ei kai tuossa ole muuta tehtävissä, kun alkaa holhota, mikäli luistaa kaikista kotitöistä ja on aamuisin väsynyt yöllisten pitkien pelisessioitten jäljiltä, niin täytyy asettaa joku aikaraja pelailulle. Muutoin en näkis, että pelaaminen mitenkään pahasta on.

• Tykkää
Reactions: Aleksandriel
Ja siis on sanottu hänelle asiasta, mun äitikin on sanonu painavan sanansa ja sanonu suoraan et sun vaimo saattaa lähtee ja ottaa lapset mukaansa. No tämä asia auttoi hieman vähentämään mut ei paljon.

[QUOTE="a p";28228540]Eikö teidän miehet pelaa sitten? Ei edes facebookpelejä?[/QUOTE]

ei pelaa, ei ole edes facebookissa, enkä pelaa minäkään, on muutakin tekemistä.

Kohta keski-ikäinen mieheni pelaa rallia parina iltana viikossa, kun lapset nukahtaneet. Mä en ymmärrä mikä siinä olis niin kamalaa. Harrastus siinä kuin tämä mammojen paskanjauhanta netissä. On loistava isä ja aviomies, ei tupakoi tai kapakoi. Rentoutukoon sillä tavalla kuin haluaa:)

Mä jätin sellasen miehen. Nyt se pelaa jokaikisen vapaahetkensä. Mahtaa olla tyytyväinen elämäänsä, kun ympäriltä lähti häiriötekijät eli akka ja neljä lasta.

Kohta keski-ikäinen mieheni pelaa rallia parina iltana viikossa, kun lapset nukahtaneet. Mä en ymmärrä mikä siinä olis niin kamalaa. Harrastus siinä kuin tämä mammojen paskanjauhanta netissä. On loistava isä ja aviomies, ei tupakoi tai kapakoi. Rentoutukoon sillä tavalla kuin haluaa:)

Onkin varmaan eri asia "harrastaa" pelaamista satunnaisesti kuin istua illat läpeensä koneen edessä....
Jokuhan ne kotityötkin joutuu tekemään.

No huh huu! Itsekin pelailen ja mieskin pelaa. Iiks, me ollaan rupusakkia, addikteja molemmat, joutaisimme rangaistuslaitokseen. :O

Eiku oikeasti, ei kai tuossa ole muuta tehtävissä, kun alkaa holhota, mikäli luistaa kaikista kotitöistä ja on aamuisin väsynyt yöllisten pitkien pelisessioitten jäljiltä, niin täytyy asettaa joku aikaraja pelailulle. Muutoin en näkis, että pelaaminen mitenkään pahasta on.

Joo siis itsekin aikoinaan saatoin jotain peliä pelata silloin tällöin mut se oli ennen kun olin äiti jne. Enää ei olis aikaa eikä kiinnostustakaan. Mies ei silti luista kotitöistä kuitenkaan mutta kun saamme lastenhoitoavuksi isovanhemmat niin mies käsittää sen niin et se on peliaikaa hänelle vaik vois lähteä mun kans jonnekin jne.

Miten paljon sun mies sitten pelaa päivässä?

Mua ei haittaa miehen pelaaminen, kun se on vähentänyt sitä sen jälkeen kun saatiin lapsia, eikä pelaaminen siis haittaa meidän elämää. Joskus käy mielessä, että onko nyt just pakko pelata, mutta niin se varmaan olisi minkä tahansa harrastuksen tai aktiviteetin kanssa, sama fiilis tulee joskus vaikka kun mies upputuu lukemaan kirjaa kun toivoisin että tekisi jotain muuta.

Itsekin pelasin paljon ennen lapsia, nykyään todella vähän ja harvoin, ja pelit on vaihtunut sellasiin mitä voi mukavasti pelata pienissä pätkissä ja pitkien taukojenkin jälkeen, esim. sitä paheksuttua wowia en jaksa enää pelata kun tuntuu et se vaatisi liikaa ajallista panostusta että siitä nauttisi, se koukuttaa sen verran et esim. puolen tunni jälkeen lähinnä ärsyttää jos joutuu lopettamaan :D

Mun mielestä pelaaminen ei ole sen lapsellisempi kuin muutkaan harrastukset, mut aikuisen pitää tajuta että sille harrastukselle on aikansa ja paikkansa, eikä esim. pelata öitä läpeensä niin ettei väsymykseltä jaksa osallistua perhe-elämään. Kyllähän muutkin harrastukset voi tulla perhe-elämän tielle, esim. jos mies viihtyy kaiken vapaa-aikansa salilla...

[QUOTE="vieras";28228610]Miten paljon sun mies sitten pelaa päivässä?

Mua ei haittaa miehen pelaaminen, kun se on vähentänyt sitä sen jälkeen kun saatiin lapsia, eikä pelaaminen siis haittaa meidän elämää. Joskus käy mielessä, että onko nyt just pakko pelata, mutta niin se varmaan olisi minkä tahansa harrastuksen tai aktiviteetin kanssa, sama fiilis tulee joskus vaikka kun mies upputuu lukemaan kirjaa kun toivoisin että tekisi jotain muuta.

Itsekin pelasin paljon ennen lapsia, nykyään todella vähän ja harvoin, ja pelit on vaihtunut sellasiin mitä voi mukavasti pelata pienissä pätkissä ja pitkien taukojenkin jälkeen, esim. sitä paheksuttua wowia en jaksa enää pelata kun tuntuu et se vaatisi liikaa ajallista panostusta että siitä nauttisi, se koukuttaa sen verran et esim. puolen tunni jälkeen lähinnä ärsyttää jos joutuu lopettamaan :D

Mun mielestä pelaaminen ei ole sen lapsellisempi kuin muutkaan harrastukset, mut aikuisen pitää tajuta että sille harrastukselle on aikansa ja paikkansa, eikä esim. pelata öitä läpeensä niin ettei väsymykseltä jaksa osallistua perhe-elämään. Kyllähän muutkin harrastukset voi tulla perhe-elämän tielle, esim. jos mies viihtyy kaiken vapaa-aikansa salilla...[/QUOTE]

No en tiedä kuinka kauan päivässä pelaa koska pelaa lähinnä iltaisin kun mä olen jo lasten kans nukkumas niin en tiedä koskaan koska mies tulee nukkumaan. Jaksaa kyllä aamuisin herätä 6:lta eli ei koko yötä kyllä pelaa.

[QUOTE="a p";28228630]No en tiedä kuinka kauan päivässä pelaa koska pelaa lähinnä iltaisin kun mä olen jo lasten kans nukkumas niin en tiedä koskaan koska mies tulee nukkumaan. Jaksaa kyllä aamuisin herätä 6:lta eli ei koko yötä kyllä pelaa.[/QUOTE]

No mitä tärkeämpääkin sun miehesi sitten pitäisi tehdä sun nukkuessa? Tai mikä sut saa nyt niin raivon partaalle kun näet auki olevan pelin?

[QUOTE="a p";28228630]No en tiedä kuinka kauan päivässä pelaa koska pelaa lähinnä iltaisin kun mä olen jo lasten kans nukkumas niin en tiedä koskaan koska mies tulee nukkumaan. Jaksaa kyllä aamuisin herätä 6:lta eli ei koko yötä kyllä pelaa.[/QUOTE]

No sit en ymmärrä mitä se pelaaminen sua haittaa, jos pelaa sillon kun muu perhe nukkuu ja jaksaa silti herätä normaalisti :O Haittaisko jos se saman ajan kattois telkkaria tai lukis lehtiä?

[QUOTE="vieras";28228645]No mitä tärkeämpääkin sun miehesi sitten pitäisi tehdä sun nukkuessa? Tai mikä sut saa nyt niin raivon partaalle kun näet auki olevan pelin?[/QUOTE]

Raivon partaalle saa just se kun tuntuu et on naimissa lapsen kans kun eihän nuo oo aikuisten asioita nuo pelit. Ja toiseks kun yhteistä taivalta on jo pitkälti toistakymmentä vuotta niin en jaksais enää valittaa aina samasta asiasta.

Yhteistyössä