Onkohan toi 16v ihan normaali..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumma

Vieras
Asutaan rivitalo alueella ja tuossa naapurissa asuu perhe,jossa 16v tyttö.
Jatkuvasti kiusaa pieniä ekaluokkalaisia tuolla pihalla,ei anna laskea mäkeä,ottaa hatun päästä ja heittää roskiin ja paljon muuta kiusaa,nimitteleekin.

Eli onko tuon ikäiseltä "normaalia"?Kyllähän lapset toisiaan aina kiusailee,mutta että tuon ikäinen vielä.

Käyn tänään äidille sanomassa,että nyt saa riittää,taas tuli äsken 7v itkien kotii.

Tytöllä pahasti asiat pielessä. Omani kävi tuossa iässä lapsenvahtina tutuilla ja kotona hoitanut pienempiään. Muutti myös kotoa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan, omaan vuokrakämppään vähän ennen kuin täytti 17v. Korkeintaan jotain pientä kiusaa teki 4v nuoremmalle veljelle tuossa iässä.

käytöshäiriöltä kuulostaa,jos siis tu on pitkäaikaista ja toistuvaa. mä kävisin sanoo että tietääkö olevansa rikosoikeudellisesti vastuussa, mutta kuitenkin vielä alaikäenen niin sossu voi puuttuu elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28335465:
olisko kyse siitä et se on pakotettu pienempiään vahtimaan ja ärsyynnyksissään sit kiusaa kaikkia ettei tarttis?

vai onko se ihan vaan kiusaamassa aikansa kuluksi siellä?

Ihan pyörii huviksee tuolla pihoilla,ei ole lapsenvahti kenellekään eikä ole pikkusisaruksia.

[QUOTE="vieras";28335874]no mun 16 v poikani kohtelee siskojaan kotona tuolleen, mutta ei varmasti koskisi vieraisiin lapsiin pitkällä tikullakaan..[/QUOTE]

Ymmärrän tuon "sisarusrakkauden" se on asia erikseen :) Mutta tuo tytön toiminta alkaa menee jo ihan yli,istuu keskellä mäkeä ja kielipystyssä lällättää pikkusille,että ette saa laskea tästä.

Kerran kaivoin biojätteestä lapseni hatun ja tää 16v juoksee karkuun,kun yritin kysellä että mitä toi sen toiminta oikeen on.

[QUOTE="vieras";28335874]no mun 16 v poikani kohtelee siskojaan kotona tuolleen, mutta ei varmasti koskisi vieraisiin lapsiin pitkällä tikullakaan..[/QUOTE]

just sama ja se tuntuu olevan normaalia.
On jotain häikkää tuolla ap:n kertomassa tytössä.

[QUOTE="a p";28338544]Kävin,mutta ei ollut vanhempia kotona.

Tuossa toisen naapurin kanssa juttelin,että ovat kyllä käyneet tytön käytöksessä juttelemassa,mutta eivät sano juuta eikä jaata.Ja käytös jatkuu..

Että sieppaa!![/QUOTE]
Ottaisin itse tytön puhutteluun enkä äitiä

16v on jo ihan itse rikosoikedellisessa vastuussa... poliisille siis, jos puhe ei auta.

NIIN ja missään tapauksessa tuo ei ole normaalia... 16v ei ole enää lapsi

Yhteistyössä