Onkohan tuo meidän koira lopetettava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lohduton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lohduton

Vieras
Oletko itse, tai tiedätkö ketään kuka olisi joutunut lopettamaan koiransa iho-oireiden vuoksi?
Kyyneleet valuen kirjoitan tätä.

Meillä on aivan hurmaava neiti, vasta 3-vuotias. Luonteeltaan lempeä, ystävällinen, tottelevainen, ihan täydellinen koira. Hänen elämäänsä on vain parin vuoden ajan varjostanut iho-ongelmat, ja olemme kaikki aivan poikki.

Kaikkea on kokeiltu, mutta koira on erittäin tuskainen ihon kutiamisen vuoksi. On kokeiltu ruokavaliot, rasvahapot, rasvailut, pesut, harjaukset, kaikki mahdollinen. Kilpirauhasen vajaatoimintaan on lääkitys. Nyt taas viime viikolla iho tulehtui ja on rikki, jälleen syödään antibioottia ja kortisonia pistoksin ja tabletein.

Kauluria ei oikein voi pitää, eikä se tietenkään koiran tuskaa helpottaisikaan. Koira lamaantuu kaulurista niin, ettei uskalla liikkua ja pitää päätä pystyssä ja kuolaa, jonka seurauksena kuola valuu kaulalle kaulurin juureen ja hautoo ihon rikki. Pyrkii puremaan itseään koko ajan, siis myös silloin kun aktiivinen tulehdus ei ole päällä. yrittää myös nuolla ihoaan vimmaisesti joka puolelta. Tänäänkin tulimme lenkiltä, niin käännyin takin laittamaan naulaan ja johan oli kovaan ääneen puremassa kylkeään.

Koira saa paljon huomiota ja aktiviteettia, joten turhautumisestakaan ei ole kyse. Olen äitiyslomalla ja ulkoilemme paljon, lisäksi mieheni käy koirahiihtämässä ja juoksemassa tämän kanssa, itse pyrin aktivoimaan vielä muutoinkin jäljestys- ym. harjoitusten avulla.

Koira kuitenkin kärsii, viime yönkin läähätti tuskissaan kun koko ajan olisi pitänyt nuolla tai purra, tai rapsuttaa. En enää tiedä mitä tehdä, onko meidän pakko luovuttaa ihanan nuoren koiran elämä iho-ongelmille? ? Sydän särkyy ajatuksestakin…

Todella kurja tilanne teille. Oma koira kärsi myös kaulurista (olisi pitänyt steriloinnin jälkeen pitää) mutta ei pidetty, koska otti koiralle liian koville. Tein silloin vanhasta lakansasta koiralle suojan, ettei päässyt nuolemaan haavaansa. Mutta asiaan siis, olen kuullut sekä lukenut, että pahaan ihottumaan koira voi saada avun täydellisestä ruokavalion muutoksesta. En valitettavasti osaa kertoa enempää mutta kannattaa varmasti ottaa tästä vaihtoehdosta selvää! Toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin <3

Onko kapi suljettu pois? Kaveri koira oli saanut sen metsästä, ketulta kai, ja sitäkin hoidettiin kauan kaikkena muuna. Taisi olla vasta 3. eläinlääkäri joka älysi mistä sairaudesta on kyse.

Vastaus on barffaus ja kunnon rasvat. Perehdyt kunnolla barffaukseen ja toteutat sen kunnolla, jätät kaiken muun ruokavaliosta pois, myös namit.

Sitten vasta lopetat jos se ei tehoa.

Barffaus lopetti meidän koirun korvatulehdukset ja ihon rapsuttelun! Ei kylläkään ollut noin paha kun teidän tapaus, mutta kuitenkin. Nyt kaikki valmisruuat heti pois! Tässä pari linkkiä johon kannattaa tutustua

http://barffaus.fi/

http://www.kennelrehu.fi/

Minkä rotuinen koira on kyseessä?

Voin kokemuksesta kertoa, että sakeamannillani oli ihan samanlaista, oli todella kipeä. Sitten kokeilimme barffata, ja enää ei huolen häivääkään.

tuota kapia jäin miettimään, mutta koska oireet on olleet jo pari vuotta niin kapi olisi varmasti jo vienyt mennessään.
Barffausta voisi toki kokeilla pidempiluontoisesti, MUTTA, meillä ei riitä säilytystilat oikein pakasteille. En tiedä saisiko tämän jotenkin ratkaistua...

Kiitos kaikille, meiltä katkesi tässä välillä netti vähäksi aikaa niin en päässyt kommentoimaan. Berninpaimenkoira on kyseessä.
Ehkäpä alan perehtyä vielä tuohon barffaukseen paremmin ja kait johonkin nurkkaan täytyisi sitten hankkia vaikka joku käytetty pakastin... viimeisenä keinona vielä, josko sillä helpottaisi.

Barffaus, ei noista kuivamuonista oo oikein mihinkään. Ja oikeasti, jos se koira on tärkeä ja kaikkes oot valmis tekemään, niin ei oo homma eikä mikään ostaa vaikka pientä arkkupakastinta lihoja ym varten :)

Tiedän kyllä että olette lääkärissä juosset, mutta tuli mieleen yks tutun koira jolla oli paljon iho -oireita,karvanlähtöä ja raapimista. Sillä oli jotain iholoisia-en muista mitä ja lopulta lähti strongholdilla pois. Ei siis näkynyt päällepäin eikä eläinlääkärin raaputusnäytteessä. Mun omalla belggarilla oli kauan sitte kamalaa raapsutusta ja mitään ei näkyny ei edes lääkärissä ja allergiaa epäiltiin. Sitte mun isän koiralta löyty täitä ja kun mun koirallekin annettiin täipesu, loppu senkin rapsutus kuin seinään. Ja senkin oli siis eäinlääkäri tarkistanu mut ei niitä näkyny. Toivottavasti saat apua koirallesi.

Uusimmat

Yhteistyössä