Onkohan tuolla lapsella joku häiriö vai vaan näössä vikaa??? Outoja tuntemuksia kuulemma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lynx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lynx

Aktiivinen jäsen
31.07.2006
1 090
0
36
Huolestuin tänään jo ihan kunnolla tuosta kouluikäisestä lapsestani. Hän oli taannoin sairaana ja sanoi yöllä vessassa käydessään näkevänsä kaiken "kaukaa"! eli esim. pöntöllä istuessaan oli olevinaan korkealla ja lattia kaukana. Samassa tilanteessa kaikki äänet korostuivat ja oli kuulema kuullut liian selvästi kaiken. Pistin sen vaan kuumehoureilun piikkiin. Nyt kuitenkin tänään oli koulussa tullut sama juttu liikkatunnilla eli oli nähnyt ns. kaukaa. En täysin ymmärrä mitä hän sillä tarkoittaa.
Kun rupesin enemmän juttelemaan siitä hänen kanssaan, niin on ennenkin ollut saman tyyppisiä olotiloja!!
Ajattelin ensin jotain taittovikaa tms. Mutta sitten jysähtikin paniikki, mitäs jos onkin jotain neurologista????
Sattuisiko kenelläkään olemaan kokemusta ko. oireista? Mun on varmaan pakko varata lastenlääkäri jo ihan oman mielenrauhan vuoksikin, mietin vaan että veisikö suoraan neurologille vaiko ensin silmälääkärille??

Muistan, että itselläni oli tuollaisia samanlaisia tuntemuksia kouluikäisenä. Tuntui, että omasta huoneestani tuli valtava hehtaarihalli. Tuntemus kesti hetken ja meni sitten ohi. Tuollaisia kuuloaistimuksia en muista, mutta ehkä ko tuntemukset sattuivat "hiljaisina aikoina".

Ihan normaali, terve ihminen olen, verenpaineeni on kyllä matala ja hemoglobiini naiselle korkea. Olisikohan johtunut silloin tuosta, nyt aivot "sopeutuneet" olotilaan =)

mulla on ollut tollasta lapsesta asti, ja mulla se johtuu vaan liian matalasta verenpaineesta. Ei siis mitään vakavaa.
Siihen kuuluu siis se että kaikki siirtyy kauemmaksi ja äänet kaikuu oudosti ja joskus rupeaa huimaamaan.

Migreenikin voi olla. Mä itse muistan, et ne auraoireethan voi olla tosi omituisia. Ja migreenissä ei välttämättä kaikilla tuu edes päänsärkyä. Itselläni migreeni alkoi kouluikäisenä.

minulla oli kanssa pienenä että näin jonkun aikaa kaiken niinkuin olisi kaukana. esim. jos olin äitin kanssa vessassa niin muistan kun katsoin sitä ja sanoin että näin että olisit kauhean kaukana ja pienenä vaikka todellisuudessa se oli ihan lähellä :)
ei nyt varmaan sun pelästyä tarvii moista mut soita vaik terveyskeskukseen huomenna ja kysy olisiko aiheellista varata aikaa ensiviikolla omalle lääkärille :)
täytyypäs itsekkin kysyä äidiltäni että muistaako että olisin ollut asiasta lääkärissä :)
muistaakseni kun näin jälkeen päin ajattelen asiaa niin se tapahtui aina kun olin "murheellinen" tai jäin tuijottamaan samaa kohtaa.. vaikea selittää :)

Kiitos viesteistä!! Lapsella on kyllä aika vilkas mielikuvitus ja se yhdistettynä kuumeeseen varmaankin on saanut nuo äänijutut korostumaan. Mutta tosiaan nuo näköjutut ovat tulleet ihan terveinäkin ja tosiaan tänään selvisi että ollut jo ennenkin.

Yhteistyössä