Ilmeisesti menette jonnekin Hanian lähistön pikkukylään?
Me ollaan oltu Plataniaksessa. Kahdella matkalla on mukana ollut maitoallergiset lapsemme ja viime reissulla en itsekkään voinut enää maitoa käyttää. Ehdoton matkalla mukana oli kreikankielelle käännetty lappunen, jossa selitettiin asia, ja lueteltiin ruoka-aineita, joita ei voinut käyttää. Kaikki eivät siellä osaa niin hyvin englantia, että varmasti ymmärtäisivät asian oikein.
Osassa paikassa asia otettiin tosissaan, toisissa taas ei välttämättä oikein ymmärretty. Maitoa oli lisätty moniin ruokiin siellä. Lähes kaikessa liharuoassa oli lisätty kermaa, tosin joissakin paikoissa valmistivat erikseen maidottomana. Yleensä tarjosivat maidottomaksi vaihtoehdoksi kanaa. Lastenruoista mm. kalapuikoissa oli maitoa, samoin kananugeteissa, joissakin paikoissa myös jauhelihakastikkeessa. Samoin aamupalapöydän KAIKISSA leikkeleissä oli maitoa. Siitä varoitti erikseen hotellin kokki. Kannattaa kysyä erikseen kaikesta, mitä aikoo suuhun laittaa, onko maitoa. Jos vain vaiva on niin tarkka kuin meillä. Pieni pisara maitoa riittää saamaan loman pilalle. Maha tulee kipeäksi, menee ripulille ym. kurjaa. Lapset eivät myöskään syö sen jälkeen kolmeen viikkoon, kun on niin paha olo ja maha kipeä.
Mä katoin myös tuolta Menundatasta käännöstä, mutta en saanut sieltä niin tarkkaa kuin halusin. Mulla on käännös tallessa, jos haluat sen sähköpostitse.
Kannattaa ottaa pienelle mukaan omat maidot täältä. Lämmittävät siellä niitä mielellään. Samoin noin pienelle meillä oli myös mukana valmiita ruokapurkkeja täältä. Otettiin sellainen mukaan ravintolaan ja sen lisäksi pieni söi esim. ranskiksia tms.
Käykää Jumpossa (pehmeellä peellä, mulla rikki). Mahtava lelutavaratalo. Valtavasti leluja ja lastentarvikkeita sekä lisäksi tiimari-tyyppistä kamaa. Ja halvalla! Siellä vierähtää lasten kanssa aina aikaa. Ja olisi vaikka mitä tuliaista ostettavana.