Onks kukaan teistä laivalla töissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Töihinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Töihinkö?

Vieras
Itse tein nuorena ,(siis ennen lapsia)tarjoilijan keikkoja laivoilla. Nyt on taas tullut kipinä, palata merille töihin. Sitä lyhintä passia voisin ehkä näin perheellisenä vielä tehdäkkin, eli 8pv töissä, 8 vapaalla. Mutta kyllähän tätä pitää miettiä... iso päätös kuitenkin olla perheestä erossa. Nuorin lapsista on 2,5 vuotias, ja isommat jo murkkuiässä. miehellä on sellainen työ, että kuopuksen ei tarvisi olla tarhassa kuin kaksi-kolme päivää viikossa, silloin kun mä olisi töissä. Mut en tiedä, miks heti tulee ajatus huonosto äitiydestä ja syyllisyys siitä kun jättää lapset ja häipyy viikoksi merille :(

No, hyvinhän siellä tienas, ainakin silloin kun viimeksi keikkoja tein. Toki selväähän se ei ole,
että sinne töihin pääsis, mutta ennekuin edes soitan ja tarjoan itseäni duuniin, niin asia pitää olla loppuun asti mietitty ja merimies lääkärin tarkastukset valmiina.

ai, isätkö vaan saa tehdä reissuhommia, sitäkö sanot rivien välistä? Kuule, unohda oma syyllistämisesi, jos sun tarvii mennä töihin, niin sähän menet! Ja hienostihan ne lastenhoidot sinä aikana järjestyisi ja sullahan on pitkä vapaa. Mieti, meikä 10 tuntia 5 pvää viikossa oli joka ikinen viikko töissä, että ei se sen kummempi. Viikonloput meni koko perheellä palautumiseen ja kyllä, lapset olivat 10h/pvä hoidossa. Siis olin töissä, nyt vauvalomalla, mutta pian joutuu taas töihin, anteeksi, saa mennä töihin :)

En muista enää summia, kun silloin oli markka aikakin vielä. Ja kun tein keikka hommia, niin mitään kiinteää kuukausi palkkaa ei ollut. Muistan kyllä että tilinauhat ei ollut huonoimmasta päästä. Jos täällä on jollain kokemuksia laivatyöstä nyt euroaikaan, niin valaiskaa palkka asiassa :)

Alkuperäinen kirjoittaja töihin:
ai, isätkö vaan saa tehdä reissuhommia, sitäkö sanot rivien välistä? Kuule, unohda oma syyllistämisesi, jos sun tarvii mennä töihin, niin sähän menet! Ja hienostihan ne lastenhoidot sinä aikana järjestyisi ja sullahan on pitkä vapaa. Mieti, meikä 10 tuntia 5 pvää viikossa oli joka ikinen viikko töissä, että ei se sen kummempi. Viikonloput meni koko perheellä palautumiseen ja kyllä, lapset olivat 10h/pvä hoidossa. Siis olin töissä, nyt vauvalomalla, mutta pian joutuu taas töihin, anteeksi, saa mennä töihin :)

Ihan asiaa puhut :)

juu, siis en mä tiiä onko se mitään perheellisen hommaa, näin ulkopuolisen silmin katsottuna, mutta kun sulla on siitä jo kokemusta, niin eikun hakemusta sisään vaan =) sit sä oot 8päivää vaan äiti!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juu, siis en mä tiiä onko se mitään perheellisen hommaa, näin ulkopuolisen silmin katsottuna, mutta kun sulla on siitä jo kokemusta, niin eikun hakemusta sisään vaan =) sit sä oot 8päivää vaan äiti!

kyllähän sitä äiti aina lapsilleen on vaikka töissä olisikin... vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllähän sitä äiti aina lapsilleen on vaikka töissä olisikin... vai?

mut sen aikaa on sitten VAIN äiti, eli on koko ajan heille läsnä? =)

Yhteistyössä