Onks meidän pimu ihan mini?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lapsialiuta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lapsialiuta

Jäsen
15.01.2007
93
0
6
Vai miten on mahdollista,että hän viimeeksi 8kk-tarkastuksessa oli samankokoinen kuin kaikki kolme poikaani 2,5-4kk ikäisinä.Tytöllä painoa 7,6kg ja pituutta 66cm.Ihmettelinkin,kun vaatteita ei niin hirveästi ole jäänyt pieneksi ja vertailin neuvolakorttejakin,niin pojat olleet sitten 8kk ikäisinä jo 10-11kg ja 74,5cm...Neuvolasta ei mitään kylläkään sanottu,paitsi että tyttö kasvaa jollain miinuskaksi-käyrällä???Itse olen kyllä pienen pieni,vaatteet löytyy välillä lastenosastolta.Mutta toi miinus,onko syytä huoleen...vai ovatko tytöt sitten niin eri sarjassa kuin pojat?

No ehkei se pienuus sitten epänormaalia,kaipa ne neuvolasta ois sanonu,jos ei vauva tarpeeksi kasvanu.On vaan niin outoa,kun näitä "mörssäreitä" oon kanniskellu,niin on tuntunu ettei pikkuneiti oo kasvanu ollenkaan...

Meiltä löytyy kanssa pieni, mutta energinen keijukaistyttö.
1-vuotistarkastuksessa puntari näytti vain 8kg 860g.
En kuitenkaan ota asiasta paineita, tyttö on pirteä ja hyväntuulinen aina, eikä juurikaan sairastele.
Kasvetaan sitten omilla käyrillä, nyt kun allergiatkin on seulottu pois. =)

Mun tyttö on kanssa kasvanut -2 kasvukäyrällä ja ollut aina pieni ja siro. En ole laisinkaan huolissaan koska on energinen ja ruokakin maittaa todella hyvin!! Kaikki lapset ovat erilaisia ja erikokoisia.

Molemmat tytöt kasvavat alle -2 käyrän. 1 v:nä ollut molemmilla mittaa alle 69 cm ja painavampi painoi 7.4 kg ja kevyempi alle 1 kg. Vanhempi on kasvanut 2 v päivänsä jälkeen -2.7 käyrällä suunnilleen. Nuoremman käyrä vielä hakusessa, koska ikää vasta 1 v.

Käytiin just 10kk neuvolassa.Ja painoa oli tullut 2kk:n aikana sitten vaivaiset 100g!!!Sanomista vähän tuli,mutta kun pituus oli venähtänyt kahdella sentillä,niin tätipä sitten hiukan myönnytteli kasvun menneen siihen pituuteen...Kun en saa isompia ruoka-annoksia menemään,niin minkäs teet.Neiti kuitenkin hyväntuulinen,pirteä ja aurinkoinen.Hienoisella jännityksellä odotellaan sitten seuraavaa 1v tarkastusta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 09:11 Lapsialiuta kirjoitti:
Käytiin just 10kk neuvolassa.Ja painoa oli tullut 2kk:n aikana sitten vaivaiset 100g!!!Sanomista vähän tuli,mutta kun pituus oli venähtänyt kahdella sentillä,niin tätipä sitten hiukan myönnytteli kasvun menneen siihen pituuteen...Kun en saa isompia ruoka-annoksia menemään,niin minkäs teet.Neiti kuitenkin hyväntuulinen,pirteä ja aurinkoinen.Hienoisella jännityksellä odotellaan sitten seuraavaa 1v tarkastusta...
Jos nyt oikein laskin, niin tytön mitat olivat noin 7.7 kg ja 68 cm. Eihän hän ole kovin hoikka, sillä poika painoi 7.13 kg ja oli 70- 71 cm pitkä 11 kk iässä.

käytiin viime perjantaina neuvolassa ja meidän 2v tytteli oli 85cm ja 10900g pieni sirpakka tyttö on aina ollut,omilla käyrillään mennyt. Pyysi kumminkin neuvolan täti käymään 2½v kontrolli käynnillä kun syö niin huonosti

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.02.2007 klo 18:37 Lapsialiuta kirjoitti:
Vai miten on mahdollista,että hän viimeeksi 8kk-tarkastuksessa oli samankokoinen kuin kaikki kolme poikaani 2,5-4kk ikäisinä.Tytöllä painoa 7,6kg ja pituutta 66cm.Ihmettelinkin,kun vaatteita ei niin hirveästi ole jäänyt pieneksi ja vertailin neuvolakorttejakin,niin pojat olleet sitten 8kk ikäisinä jo 10-11kg ja 74,5cm...Neuvolasta ei mitään kylläkään sanottu,paitsi että tyttö kasvaa jollain miinuskaksi-käyrällä???Itse olen kyllä pienen pieni,vaatteet löytyy välillä lastenosastolta.Mutta toi miinus,onko syytä huoleen...vai ovatko tytöt sitten niin eri sarjassa kuin pojat?

Meijänki pimu on sitten aika mini!! 8kk mitat: 68cm ja 7050g. Nyt mekin menemme jännäämään 10kk nla, kuinka on kasvu noussut. Mutta ei minua peloteltu pienuuden takia. naureskelevat vaan että äitiinsä tullut... :laugh: Poikani on ollut samankokoinen 4kk ikäisenä, kun tyttö 8kk. Lisärasvaa syöttöä suositeltiin, mutta muuten ei huolta. :D

Yhteistyössä