Onks muuten tulppaaneihin olemassa mitään niksejä?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Joilla ne sais kestämään kauiten?

Toki leikkaan niistä varret, kun laitan maljaan ja sit parin päivän päästä taas leikkaan vähän ja laitan uuden veden, mut onks niissä olemassa muita konsteja?

Jännä juttu, ostin kolme kimppua. Kaks on edelleen tosi hyvänä, mutta yks rehottaa joka ilmansuuntaan...

Kylmää vettä oon laittanut ja vain vähän, jotta eivät lähtis kasvamaan, mut tota viileeseen en ole kyllä muistanut. ..tosin, mihinhän ne nostais, kun ulkona taitaa olla liiankin vilee.... :D

Ja joo, näissä kimpuissa voi hyvin olla joku laji-/väriero, mikä ton tekee, koska ne kaks hyvänä pysynyttä on keskenään samanvärisiä, mutta tämä yks on niitä haaleamman vaaleanpunainen eli eri väriä...

Tosin mä pistin ton nyt jo kulahtaneen näköisen kimpun sekaan peikonpähkinäoksia. ...voiko ne vaikuttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Kylmää vettä oon laittanut ja vain vähän, jotta eivät lähtis kasvamaan, mut tota viileeseen en ole kyllä muistanut. ..tosin, mihinhän ne nostais, kun ulkona taitaa olla liiankin vilee.... :D

Ja joo, näissä kimpuissa voi hyvin olla joku laji-/väriero, mikä ton tekee, koska ne kaks hyvänä pysynyttä on keskenään samanvärisiä, mutta tämä yks on niitä haaleamman vaaleanpunainen eli eri väriä...

Tosin mä pistin ton nyt jo kulahtaneen näköisen kimpun sekaan peikonpähkinäoksia. ...voiko ne vaikuttaa?

Meillä saunalla on viileämpi, olen sinne nostanut. Ja kukkakaupassahan pitävät ihan kylmiössä, n. 8 astetta.

Itse olen huomannut, että kerrotut tulppaanit kestää parhaiten. Ja varmaankin on juu lajikohtaista tuo sun tapaus koska ne toiset on huonommassa kunnossa kuin kaksi samanväristä.

Tulppaaneita säilytetään kylmiössä ilman vettä, ennenkuin ne menee myyntiin. Ne säilyy siellä niin hyvin, että on mahdoton sanoa, miten vanhoja ne on. Mutta veteen laitettaessa se vanhuus sitten paljastuu.

Minä kauhasen parvekkelta lunta maljakkoon ja pistän tulppaanit siihen. Kestää tosi pitkään ;)
Ja vaihdan lumen/veden joka päivä sekä leikkaan uudet imupinnat.

Muuten itse olen huomannut, että semmoset 'moniväriset' tulppaanit kestävät vähemmän aikaa... Yksiväriset valkoiset, punaiset, keltaiset, violetit ym. kestävät kauemmin.

Mulla on molemmat noista väreistä kaksivärisiä, mut tiedä sit, kuinka vanhoja ne on. ...saattaisvat vaikka ollakin vanhempaa kansakuntaa, kun olivat tarjouksessa... :whistle: Mut ihan nupullaan olivat, kun ostin eli eivät vielä yhtään auenneita.

Mut pitää koittaa tota meidän terassin oven edustaa, jos sieltä vetäs riittävästi. Jääkaappiin ei mahdu ja epäilen, että terassillakin niillä tulis turhankin kylmä yöaikaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Minä kauhasen parvekkelta lunta maljakkoon ja pistän tulppaanit siihen. Kestää tosi pitkään ;)
Ja vaihdan lumen/veden joka päivä sekä leikkaan uudet imupinnat.

Muuten itse olen huomannut, että semmoset 'moniväriset' tulppaanit kestävät vähemmän aikaa... Yksiväriset valkoiset, punaiset, keltaiset, violetit ym. kestävät kauemmin.

Tota lunta vois koittaa itsekin seuraaville kimpuille. Tähän asti oon laittanut vain kylmää vettä hanasta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja nahe:
en oo kokeillu mut jostain kuulin et jos tekee neulalla reijän varteen niin kestäis paremmin ja pysyy nupussa pidempään.Reikä siis siihen nupun alapuolelle

Oot jo toinen joka neuvoo rei'ittämään. Tietääkö kukaan, mihin tämä perustuu ja tarkalleen, mihin se reikä pitää laittaa? :)

Yhteistyössä