Onks tää nyt ihan reilua...?

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Kun mä joustin elatusmaksuja sovittaessa 200euron verran. Ts.tyydyin 200e pienempään summaan kuin mitä lastenvalvoja laski minimiksi. Silti ex kinuaa vappurahoja lapsille 50e. Mun mielestä se sais kustantaa noi ajat kyllä omasta pussistaan, mitkä lapset on hänellä (norm.joka toinen vkl)... Nyt ovat ke-su siellä.

Mä sanoin kyllä et en maksa. Ostan serpentiiniä ja ilmapalloja ja jotain herkkua lapsille mukaan huomenna. Mutta 50e vappukrääsiin on hivenen liikaa mun tuloistani... Saas kattoa mitä se sanoo.

PMS, johtunee siitä, että mua aivotuttaa toi ihan suunnattomasti. En MINÄ jaksa aina joustaa joka asiassa. Etenkään rahahommissa, kun mulla on pirun paljon pienemmät tulot kuin sillä äijällä |O

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No just... Ilmeisesti hän ajattelee, että kun on sen verran reilu että maksaa sulle äärettömän suuria summia joka kuukausi, niin sinä sitten kustannat ihan kaiken lasten menot... :headwall:

Voipi olla... Jotenkin multa meni tiätkö fiilikset kokonaan. Tekis mieli sanoa, että kyllä mä pidän lapset ihan mielelläni vapun itelläni, jos se tuottaa jotain ongelmia/stressiä tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä anna.

No jos sinä oisit minä, niin kävisitkö ostamassa ees niitä vappujuttuja lapsille...? Jotain ilmapalloja, serpentiiniä, pientä herkkua... Vai jättäisitkö nekin exälle? Ei kyse ole pelkästään rahastakaan, kyllä mä nyt kykenen tommoset ostamaan, mutta periaatteesta ärsyttää tommonen toiminta.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
No just... Ilmeisesti hän ajattelee, että kun on sen verran reilu että maksaa sulle äärettömän suuria summia joka kuukausi, niin sinä sitten kustannat ihan kaiken lasten menot... :headwall:

Voipi olla... Jotenkin multa meni tiätkö fiilikset kokonaan. Tekis mieli sanoa, että kyllä mä pidän lapset ihan mielelläni vapun itelläni, jos se tuottaa jotain ongelmia/stressiä tai jotain.

No menis mullakin. Meillä ei lapset oo ikinä milloinkaan vappua olleetkaan isällään, tai mitään muutakaan juhlaa, niin ei oo tarvinnu exän kinuta serpentiinirahoja..

Tiedän tasan miltä toi tuntuu. Mun exä ei oo kahteen vuoteen maksanu elatuksia, nykyisin saan ne jo kunnalta, mut silti pummaa multa rahaa ku kundit menee sinne. Nyt oon kylmästi kieltäytyny lainaamasta, ja aina se on jostain rahaa hankkinu. Jännä juttu on se, et sillä on ollu varaa ostaa uus puhelin ja autonki oli käyny vaihtaa, mut ei oo rahaa ostaa lapsillensa ruokaa :headwall:

No menis mullakin. Meillä ei lapset oo ikinä milloinkaan vappua olleetkaan isällään, tai mitään muutakaan juhlaa, niin ei oo tarvinnu exän kinuta serpentiinirahoja..

Toi kuulosti niiiiin koomiselta :laugh: :D

Mä halusin pitää lapset jussina, kun mennään perinteen mukaan mökille, iskän kanssa oisivat jossain kotona vaan. Sovittiin että hän saa ottaa vapuksi sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Tiedän tasan miltä toi tuntuu. Mun exä ei oo kahteen vuoteen maksanu elatuksia, nykyisin saan ne jo kunnalta, mut silti pummaa multa rahaa ku kundit menee sinne. Nyt oon kylmästi kieltäytyny lainaamasta, ja aina se on jostain rahaa hankkinu. Jännä juttu on se, et sillä on ollu varaa ostaa uus puhelin ja autonki oli käyny vaihtaa, mut ei oo rahaa ostaa lapsillensa ruokaa :headwall:

Juujuu, toi munkin entinen kyllä pukee ittensä kalliisti ja nätisti ja käy viihteellä jne. Mut sit tää VAPPU onkin jonkinlainen ongelma... :headwall: :headwall:

Toi kuulosti niiiiin koomiselta :laugh: :D

Mä halusin pitää lapset jussina, kun mennään perinteen mukaan mökille, iskän kanssa oisivat jossain kotona vaan. Sovittiin että hän saa ottaa vapuksi sitten...

Meillä tuo isukki viettää kaikki juhlat mieluummin muulla tavoin kuin lasten kanssa, joten enpä ole viittiny edes ehdotella.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Se kustantaa kenen luona ovat syömiset ja vappujutut!

Jeps ja oman budjettinsa mukaan. tiedän kyllä perheitä, joiden mielestä lasten on pakko saada 15 euron ilmapallot ja "pikkaisen muuta vappukrääsää torilta", siinä 50 euroa humpsahtaa nopsaan.

No et todellakaan ylireagoinu. Ensinnäkin toi summa :o Mitä kummaa se niin paljon rahaa tarttis noin pienten vappuun? Ja tuon ikäiset ei koko vapusta ymmärrä hölkkäsen pöläystä, tuskin saavat traumoja vaikkeivät näkisi yhtään vappukrääsää.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Se kustantaa kenen luona ovat syömiset ja vappujutut!

Jeps ja oman budjettinsa mukaan. tiedän kyllä perheitä, joiden mielestä lasten on pakko saada 15 euron ilmapallot ja "pikkaisen muuta vappukrääsää torilta", siinä 50 euroa humpsahtaa nopsaan.

Näin. Mun mielestä semmonen tuhlailu on muutenkin ihan liikaa. Vaikka ois varojakin. Tai kun oon vähän sitä vastaan, että muksuille opetetaan jo pienestä tota kulutushysteriaa ja sitä, että kaikki on saatava jne.

No et todellakaan ylireagoinu. Ensinnäkin toi summa :o Mitä kummaa se niin paljon rahaa tarttis noin pienten vappuun? Ja tuon ikäiset ei koko vapusta ymmärrä hölkkäsen pöläystä, tuskin saavat traumoja vaikkeivät näkisi yhtään vappukrääsää.

Jeh. En käsitä. Ne ovat ikionnellisia jo pussillisesta ilmapalloja...

Toi on näköjään usealta mieheltä sitten vaikeaa kustantaa omille lapsilleen mitään :(. Miehen veli sentään saa vaihdettua auto, ostettua uuden asuntovaunun, pidettyä venettä ja matkustettua uuden morsmaikun kanssa pariksi viikoksi ulkomaille. Mutta lapset... Eihän hänellä nyt ole varaa niitä joka kuukausi kahta kertaa luokseen hakea, eikä sitäpaitsi lasten heilläolokaan mitään ilmaista ole!!!! No ilmeisesti lasten äidille on? Ja toki elarit (minimit) menee ulosoton kautta...

Yhteistyössä