Onneksi mulla ei ole tyttölasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huh huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huh huh"

Vieras
Tällaisia uutisia saa lukea sarjatuotantona jok'ikinen päivä:

Tapettuja tyttöjä: 19-vuotias tyttö tapettu ja heitetty jokeen Forssassa | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Hyväksikäytettyjä tyttöjä: Kaverukset käyttivät hyväkseen teinityttöä | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Pahoinpideltyjä tyttöjä: Riita läksyistä: Äiti kuristi tytärtään | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

Ja nämäkin vain äkkinäisellä silmäyksellä tämän päivän uutisista (Iltalehden verkkosivut). Tytöt joutuvat uhriksi yhä nuorempina ja nuorempina. Tyttöjä pidetään seksiobjekteina jo alakouluikäisistä alkaen. En tahtoisi tyttölasta. En todellakaan.

Mulla on kaksi tyttölasta ja olen heistä ikionnellinen. On myös kaksi poikalasta ja heistäkin olen ikionnellinen. Lapsillani on myös erityispiirteitä, joten elämä ja kasvatus ei mene aina kuten strömsöössä, mutta meidän elämä nyt on tällaista.

Lapsien mukana tulee elämään suuri huoli ja vastuu. Ja rakkaus. Se on vain hyväksyttävä. Tietenkin vanhemmat ovat huolissaan lapsistaan, lapsiensa turvallisuudesta, tulevaisuudesta, elämästä, opiskeluista -you name it! Se taitaa kuulua asiaan. Ja se on vain hyväksyttävä. Ja sen kanssa on opittava elämään ilman että se sanelee koko elämän menon.

Mutta sitten se kolikon toinen puoli. Lapset tuovat mukanaan myös suurta rakkautta, onnellisuutta ja tarkoitusta. Äitiys on suuri osa minua. Ja tavallaan olen kasvanut kaikkien näiden vuosien aikana siihen kiinni. Ta sanotaanko, että se äitiys on kasvanut osaksi minua.

Lopuksi vielä, enemmän olen huolissani kaikkien lasteni kohdalla siitä, miten kavereiden kanssa menee, miten koulussa pärjäävät, muistavatkohan olla aina varovaisia liikenteessä kuin että joku väkivaltainen teko kohtaisi heidät.

• Tykkää
Reactions: musta kahvi
Olen joskus sanonut miehelle, että onneksi meillä ei ole tyttöä. Näin sen takia, että koen tyttöihin kohdistuvan ulkopuolelta valtavasti kaikenlaisia odotuksia, kun taas pojat saavat rauhassa "olla poikia". Nämä mun näkemykset ovat syntyneet lähinnä pk:sta, kerhoista, muskarista ja puistoista. Tiedän, että jos meille siunaantuisi tyttö niin olisin hänestä superonnellinen, mutta tämän hetkisen mututuntuman mukaan tytöillä on jo lapsuudessa enemmän paineita.

Hyvä, jos voit iloita siitä. Enpä näkis, että ne pojat sen paremmin turvassa on. Kokonaisuudessaan miehet joutuvat kohtaamaan enemmän väkivaltaa kuin naiset. Ja henkirikosten uhreista selkeästi suurin osa on miehiä...

[QUOTE="noh";29057865]Hyvä, jos voit iloita siitä. Enpä näkis, että ne pojat sen paremmin turvassa on. Kokonaisuudessaan miehet joutuvat kohtaamaan enemmän väkivaltaa kuin naiset. Ja henkirikosten uhreista selkeästi suurin osa on miehiä...[/QUOTE]

Väität ihan sinisilmäisesti, että tytöt kokevat vähemmän väkivaltaa kuin pojat? Sinun mielestäsi siis henkinen väkivalta ja tyttöjen painostus ei ole väkivaltaa? Kyllä tytöt enemmän vaurioita kasvunsa aikana saavat ja sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä. Minulla on kolme tyttöä, jotka ovat joutuneet elämässään hirveään pyöritykseen. Ei ollut omassa lapsuudessani samanlaisia ulkonäköpaineita ja täysin kohtuuttomia ja absurdeja odotuksia tyttöjä kohtaan mitä nykypäivänä tytöillä on. Olen aloittajan kanssa tismalleen samaa mieltä.

Jotenkin itse olen ajatellut toisin, että tässä yhteiskunnassa on vaarallisempaa olla poika. Ainaisia tappeluita ja raakoja pahoinpitelyjä. Harvemmin tytöt minusta joutuu henkirikoksen uhriksi. Raiskauksia toki on paljon, mutta ei sellaisia, että henki menee.
Minusta tuossakin 19v tytön jutussa poliisi mainitsi, että harvinaisia nämä tyttöihin kohdistuneet väkivaltaiset kuolemantapaukset.

Onneksi minulla on tyttö ja poika.

Ikäviä uutisia on kyllä niin tytöistä kuin pojista, naisista ja miehistä. Aika kurjaa jos tuollaisten uutisten vuoksi iloitsee ettei ole tyttölasta.

[QUOTE="Höpöttäjä";29057888]Väität ihan sinisilmäisesti, että tytöt kokevat vähemmän väkivaltaa kuin pojat? Sinun mielestäsi siis henkinen väkivalta ja tyttöjen painostus ei ole väkivaltaa? Kyllä tytöt enemmän vaurioita kasvunsa aikana saavat ja sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä. Minulla on kolme tyttöä, jotka ovat joutuneet elämässään hirveään pyöritykseen. Ei ollut omassa lapsuudessani samanlaisia ulkonäköpaineita ja täysin kohtuuttomia ja absurdeja odotuksia tyttöjä kohtaan mitä nykypäivänä tytöillä on. Olen aloittajan kanssa tismalleen samaa mieltä.[/QUOTE]

Enpä tainnut missään kohti sanoa, että tytöt kokevat vähemmän väkivaltaa kuin pojat. Sanoin, että kokonaisuudessaan miehet joutuvat kohtaamaan sitä enemmän kuin naiset. Ja jatkoin henkirikosten uhrien määrällä...

Kyllä henkinen väkivalta on väkivaltaa. Mutta jos nyt valita täytyis, niin mielummin kohtaisin henkistä väkivaltaa kuin päättäisin päiväni henkirikoksen uhrina. Pointtina oli sanoa, että eipä liene ihan näin yksinkertainen tämäkään asia.

Onhan se viime vuosina pistetty merkille, että myös esim. tyttöjen harjoittama kiusaaminen on raaistunut. Siis ihan suoranaista fyysistä väkivaltaa on myös tyttöjen keskuudessa, nykyään samoissa määrin kuin pojillakin. Lisäksi tytöt osaa sen henkisen paineistamisen. Tyttöjen päihteiden käyttö on myös lisääntynyt.

Mutta mitään suoria johtopäätöksiä siitä ei tietenkään voi vetää omaan lapseen. Mulla on poika, ja ihan yhtälailla pelkään hänen puolesta. Onhan niitä pedofiilejakin, jotka metsästää nimenomaan pieniä poikia.

Minustakin nuo asiat ovat kauheita ja jollain tavalla tuntuu, että tytöt ovat haavoittuvaisempia monessa asiassa.

Mutta onneksi minulla on tyttö, sillä minun on uskoakseni paljon helpompi rakastaa sitä, jolle tehdään kuin sitä, joka tekee. Jos näin typerästi ruvetaan ajattelemaan.
Eli siis minun on helpompi käsitellä se asia, että esimerkiksi ap:n poika raiskaisi minun tyttäreni kuin se, että kuvitteellinen poikani raiskaisi jonkun viattoman tyttären.
Jälkimmäisessä tapauksessa tuntuisi, että olen synnyttänyt tähän maailmaan jotain hyvin pahaa. Ja nuo tapauksethan eivät useinkaan tule edes ilmi, joten ap; et voi ikinä edes tietää mitä kaikkea poikasi tekee selkäsi takana. ;)

Ja ihan tosissaan: miehet ja pojat joutuvat huomattavasti useammin ainakin meillä Suomessa väkivallan uhriksi, kuin tytöt. Miesten maailma on väkivaltaisempi, miten et tuota tiennyt?

Kukahan nuo veriteot on tehnyt? Jonkun poikalapsi!! Onkin paljon kivempaa olla tappajan/raiskaajan äiti!

636511.gif

Olihan tuossa äitikin kuristanut tytärtä, eli sinä olet KURISTAJA!!!!!

Yhteistyössä