Onneksi mulla on mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piika-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piika-äiti

Aktiivinen jäsen
31.12.2006
3 723
0
36
...ja kanssakasvattaja.

Pari tuntia sitten kiukuttelin kun teinit eivät lähteneet haravoimaan. Äkkiä heihin tuli liikettä, painelivat ulos ja alkoivat pihatöihin. Syyksi paljastui miehen, heidän isänsä, esikoiselle laittama tekstari: "en osanut sähkögrilliä, laittakaa te se ja katsokaa, että joku paikka on sopivan siisti et voi grillata. tuonko md:n vai cc:n juotavaksi?"

Eli vetoamalla lastensa ylivertaiseen taitavuuteen sähkogrillin käytössä, heidän ymmärrykseen laittaa joku nurkka sopivan siistiksi ja lupaamalla limsaa hän sai hätäisesti näpytetyllä tekstarilla aikaiseksi saman, jota minä yritin tuntisotalla.

Onneksi mulla on mies. Noiden tulevien miesten kasvattaminen yksin naisten logiikalla olisi minulle liian vaikeaa.

No mulla ei ole miestä, mutta...

Ostin eilen uudet puulaatat terassille. Niitähän olisi pitänyt tietysti vähän sahata sopivammiksi. Huuteli esikolle yläkertaan, että "tule näyttämään mulle, kuinka sahataan!" Esikko tuli ja sahasi mulle laatat. :D Jos olisin vain komentanut sahaamaan, ei taatusti olisi tullut.

Yksin ei ole pakko jaksaa aina kaikkea tai osata. Olen huomannut, että tämmöiset isot projektit ovat tiimityötä ja onnistuvat näin parhaiten. Ja vaikka olisin yksinhuoltaja olisi minulla tukijoita, kun on nytkin tuon miehen ohella. Kiitoksia isovanhemmille, tädeille, sedille, kummeille, ystäville! Lasten opettajille, naapurille..ja yhdelle tuntemattomalle huonekaluliikkeen setämyyjälle, joka sai hepulikohtauksesta kärsivän poikani rauhoittumaan! Yhteisöllisyydessä on voimaa.

Meidänkin isännän kasvatusäly on paljon kehittyneempää kuin mun =) Ja onhan se ihana välillä antaa ohjakset kokonaan toiselle ja lepäillä itse kaikesta komentamisesta - vaikka mä olenkin hyvä delegoimaan töitä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla ei ole miestä, mutta...

Ostin eilen uudet puulaatat terassille. Niitähän olisi pitänyt tietysti vähän sahata sopivammiksi. Huuteli esikolle yläkertaan, että "tule näyttämään mulle, kuinka sahataan!" Esikko tuli ja sahasi mulle laatat. :D Jos olisin vain komentanut sahaamaan, ei taatusti olisi tullut.

näin on. vetoamalla oikealla tavalla pääsee pitemmälle kuin komentamalla. Pitäisi oppia ja muistaakin tämä jatkossa.

Yhteistyössä